• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Hoppfull84

idag fick jag uppleva ett nytt lågvattenmärke av förlorad värdighet.
    vi bygger om hemma så hantverkarna har rivit ut båda våra toaletter på boplanet, min foglossning har spårat ur totalt så jag tar mig inte längre ner för trappen till källaren för att använda toaletten där. Så vad gör man?
     jo man lånar sin svågers porta-potti (in sån man har i husvagnen/båten) och ställer i gästrummet. så nu får jag göra mina behov i gästrummet.
    Glamoröst? nej inte direkt!

är dessutom lite extra ledsen pga att jag blivit tvungen att börja använda morfintabletter redan nu för att över huvud taget ta mig igenom nätterna. hade hoppats slippa ta så starka mediciner och klara mig med tens och akupunktur osv, men har fått ge upp. det gör för ont helt enkelt.känner mig som en dålig mamma som utsätter min ofödda barn för så starka preparat.

men bebisen sprattlar på fint därinne iaf så det känns lite tröstande. På fredag ska jag gå på kontroll igen hos läkaren för att se så inte alla dessa sammandragningar jag har påverkar livmodertappen. det var tydligen inte så vanligt att man hade massor sammandragningar trots att man i princip är helt sängliggande. så får hoppas att det är stängt och igenbommat därinne för än vill vi ju inte att lillebror ska titta ut!

• susannanilsson86
    Hoppfull84 skrev 2014-09-17 20:06:52 följande:

idag fick jag uppleva ett nytt lågvattenmärke av förlorad värdighet.

vi bygger om hemma så hantverkarna har rivit ut båda våra toaletter på boplanet, min foglossning har spårat ur totalt så jag tar mig inte längre ner för trappen till källaren för att använda toaletten där. Så vad gör man?

jo man lånar sin svågers porta-potti (in sån man har i husvagnen/båten) och ställer i gästrummet. så nu får jag göra mina behov i gästrummet.

Glamoröst? nej inte direkt!

är dessutom lite extra ledsen pga att jag blivit tvungen att börja använda morfintabletter redan nu för att över huvud taget ta mig igenom nätterna. hade hoppats slippa ta så starka mediciner och klara mig med tens och akupunktur osv, men har fått ge upp. det gör för ont helt enkelt.känner mig som en dålig mamma som utsätter min ofödda barn för så starka preparat.

men bebisen sprattlar på fint därinne iaf så det känns lite tröstande. På fredag ska jag gå på kontroll igen hos läkaren för att se så inte alla dessa sammandragningar jag har påverkar livmodertappen. det var tydligen inte så vanligt att man hade massor sammandragningar trots att man i princip är helt sängliggande. så får hoppas att det är stängt och igenbommat därinne för än vill vi ju inte att lillebror ska titta ut!

Nej men fy vad jobbigt du har det, stackare!!! Nä du är ingen dålig mamma för det, bättre att du ser till att må så bra det går!!

Hoppas kontrollen går bra för dig, aldrig kul med tidiga sammandragningar!!

Själv har jag precis kommit från ett vattengympa pass, var kanon!!
  • nicopej

Var hos Bmsk idag o kollade o allt såg bra ut, misstänkt urinvägsinfektion som gjort stt d kännts konstigt. Är d inte det var d väl värre men vi tar d efter beskedet. Tar inte ut nåt i förskott. Så hoppas på infektion nu.

Vart på gravidyoga idag för första gången, kul o skönt, även om jag har lite svårt för d långsamma tempot o meditation. Är lite för mycket go i mig!

Hoppfull 84 fy vad jobbigt men man måste tänka på sig själv med, får inte ha för ont o bli för jobbigt. O fan som d trycker på på blåsan ibland är d inte ett under att man inte kissar på massa konstiga ställen. Hoppas d går bra på fredag.

• Renesme
    susannanilsson86 skrev 2014-09-16 11:57:24 följande:
    Hejsan!
    Välkommen :)
    Berätta gärna mer om dig! :) Första barnet eller?
    Jag är 26 år första barnet, har en ganska lätt graviditet så här långt. Är i vecka 26 nu. På måndag har vi bokat tid för privat UL för att kolla kön, gick inte att se på RUL så det är spännande. Hoppas att alla andra mår bra! Kram
  • Glamma

hej alla! usch ni som haft det så tufft på sistone, hoppas allt blir bättre för er!
    jag mår helt ok, halsbränna o lite foglossning bara men känner mig lugnare o gladare rent psykiskt, vilket är så härligt! var rätt nojig o labil i början så det är skönt att de hormonerna börjar skramla på plats så man känner sig mer harmonisk. 

snart helg, veckorna går snabbt nu, går in i v. 28 imorgon fredag! 

• Heineken86

Renesme: vad spännande! Vi gjorde också ett privat extra ultraljud för att se könet. Gjorde det i v 26 och det var verkligen en otrolig storleksskillnad på barnet jämfört med rutin ultraljudet. Man såg jättemycket detaljer och det var verkligen häftigt! Lycka till!

Jag går in i vecka 30 imorgon. När den är avklarad kan man börja ha lite nedräknande då det endast är enkelsiffriga veckor kvar. Men tycker ändå det känns som en evighet.

• susannanilsson86
    Renesme skrev 2014-09-18 09:19:05 följande:

Jag är 26 år första barnet, har en ganska lätt graviditet så här långt. Är i vecka 26 nu. På måndag har vi bokat tid för privat UL för att kolla kön, gick inte att se på RUL så det är spännande. Hoppas att alla andra mår bra! Kram

Vad spännande! lycka till!
    Heineken86 skrev 2014-09-20 12:19:24 följande:

Renesme: vad spännande! Vi gjorde också ett privat extra ultraljud för att se könet. Gjorde det i v 26 och det var verkligen en otrolig storleksskillnad på barnet jämfört med rutin ultraljudet. Man såg jättemycket detaljer och det var verkligen häftigt! Lycka till!

Jag går in i vecka 30 imorgon. När den är avklarad kan man börja ha lite nedräknande då det endast är enkelsiffriga veckor kvar. Men tycker ändå det känns som en evighet.

Jag håller med dig, gick in i vecka 30 i torsdags men tycker det går så långsamt samtidigt som vi renoverar så snart kommer det nog kännas stressigt. Sen längtar sonen med mycket så då blir man med ivrig.
  • Sillavi

Halloj Girls,

varit i paris med maken och lillan. Var underbart god mat och fantastisk miljö. Dock var det varken barnvagnsvänligt eller Gravid/handikappsvänligt. Metron hade inga hissar wse och dom rulltrappor som fanns tog inte barnvagnar eftersom det var stora stolpar i vägen så man inte kom igenom. Väskor och barnvagn gjorde att vi fick släpa och bära dessa genom alla trappor. Vi klarade det bra men vad gör alla som sitter i rullstol tex?? Dom har nog inga handikappade i La France :-P

Gick in i vecka 27 i lördags. Har ju haft hemsk foglossning och vissa dagar knappt kunnat gå. Men alltså, akupunkturen har verkligen gjort underverk på mig. Känner lite men inte alls mkt. Känner mig gladare, piggare och rörligare. Visst magen är större men nu njuter jag av denna förmodligen sista graviditet. Bara 15 veckor kvar och jag tvärtemot alla andra tycker tiden går lite för fort
    Blir lite stressad över att jag bara har sep, oktober och november på att förberera bebis ankomst.

Nicopej - Vad bra att du fick reda på vad det berodde på. Fick du det konstaterat sen att det var UVI? Är iof ganska allvarligt när man är gravid men bara man får antibiotika så löser det sig. Hur mår du nu?

Hoppfull84 - nej nej låter ju hemskt för dig, stackare. Klandra inte dig själv, försök iaf. Du kan ju inte på ngt vis påverka hur du mår, du gör ju allt du kan för att klara av dagarna. Bebis mår säkert fint där inne, BM/läkarna hade ju inte skrivit ut morfin om det inte var ok. Vet att det är lättare sagt än gjort att tänka så. Hur många veckor är det kvar nu? kram

Heineken - Åhh vecka 30 redan Ja nu kan du verkligen börja räkna ner. Härligt. Jo startvikten var 65 tror jag så +12 kg redan alltså. Men funderar på att ta upp träningen nu igen när jag mår bättre. Vill stärka upp ben och armar och rygg innan bebis kommer. har man igen vid förlossningen. Förra gick rätt snabbt men man vet ju inte hur denna kommer att bli.

• Hoppfull84

goda nyheter! sammandragningarna jag har har iaf inte påverkat tappen något så det ser inte ut som om lillebror har alltför bråttom ut.
    Läkaren har också lovat att vi ska få bedömning för igångsättning i v38. Vilket innebär att det är 10 veckor kvar isf! men tio veckor känns just nu som ett oövervinnerligt tidsberg. men jag försöker ta en dag/natt i taget.

Väntar fortfarande på vår vagn som verkar ta en hel evighet att dyka upp, tråkigt! Brio hade tydligen lååång leveranstid just nu.

jag har bokat in en spa övernattning med två tjejkompisar nu i oktober iaf! bada och läsa skvallertidningar och snacka skit utan några måsten. ska bli såå himla mysigt!
    älskar dessa groupon erbjudanden!

någon som vet när man brukar gå på de där genomgångarna på Östra/mölndal inför förlossning? nån som redan varit kanske? Förra gången vi fick barn var det på andra sidan landet så har ingen koll alls på förlossningsvården här i gbg, vilket skulle ni välja om ni fick välja helt fritt?

• Renesme

Hej alla! Vi fick igår reda på att det är en liten pojke!! så söt lite större än sin vecka var han också, beräknad födelsevikt på ca 4 kg :)

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg