• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Heineken86

Ja hos oss är det verkligen tvärt om. Min man har velat köpa barnvagnen läääänge. Han vill även inreda barnrum och funderar jättemycket på allt vi ska köpa och fixa. Jag har inte alls varit särskilt sigen på att fixa. man behöver ju säkert inte så mycket i början så känns bäst att vänta och se vad som behövs allt eftersom. Det kommer nog bli en kompromiss. :)

Jag är nog rätt normalhungrig. Hade en period förut då jag var extra hungrig, men det har gått tillbaka. Nån gång har jag känt att jag blivit alldeles för mätt i relation till hur mkt jag ätit, men det har bara varit 2-3 ggr. Antar att det kommer bli mer och mer så nu när magen växer (v 28-32 ska ju tydligen va nån växtspurt) men har som sagt inte märkt så mycket av det.

• susannanilsson86

K

Sillavi skrev 2014-09-10 13:45:52 följande:

Ja man har sina perioder Ni hade tagit reda på kön va? Har inte orkat ta tag i bebisrum projektet än...bebis kommer ju sova hos mig ändå första tiden så det blir när orken kommer till. Men kul är det allt att planera lite.

Ja vi har tagit reda på kön men inreder nog inte än. Vi bygger lite i barnrummet så det kommer nog ta sin tid.

Håller absolut med om datumet ätandet, kan bara äta små portioner annars står det mig upp i halsen.

Jag har mycket halsbränna och illamåendet har återkommit och endel sammandragningar men hanterbara.

Någon med med denna vidriga halsbränna?
  • Sillavi

Har igen halsbränna och det är jag sååå tacksam för. Kommer ihåg hur hemskt det var sist. Men det kommer kanske som ett brev på posten snart.
    Gaviscon är ju uräckligt men tycker det hjälper bra iaf. Stackare med så mkt krämpor. Tur det mesta går över när bebisarna är här.

Idag blir det akupunktur igen...nålen som hon sätter på smalbenet är inte skön kan jag säga...men underverk gör det.

• susannanilsson86
    Sillavi skrev 2014-09-11 09:57:10 följande:

Har igen halsbränna och det är jag sååå tacksam för. Kommer ihåg hur hemskt det var sist. Men det kommer kanske som ett brev på posten snart.
    Gaviscon är ju uräckligt men tycker det hjälper bra iaf. Stackare med så mkt krämpor. Tur det mesta går över när bebisarna är här.

Idag blir det akupunktur igen...nålen som hon sätter på smalbenet är inte skön kan jag säga...men underverk gör det.

Skönt för dig! Jag kör på Novalucol, funkar bra det med men jag kan ju inte knappra det hela dagarna :) 

Härligt att akupunkturen hjälper! :)

Vilka veckor är ni i nu? Jag gick in i vecka 29 idag eller för att vara korrekt 28+0 :)
  • Sillavi

Är i vecka 25...känns gott att kommit så långt. Går in i vecka 26 på lördag. Om en vecka nere på två siffrigt. Som ja längtat

• Heineken86

Jag är i v. 28, eller mer exakt 27+4. Tycker det känns som en eeeevidhet kvar. =S

Ingen halsbränna för mig.

• Heineken86

Btw, idag har våran vagn kommit. Det var snabba tag här. Beställde ju i fredags och nu är den redan här.

• susannanilsson86
    Sillavi skrev 2014-09-11 13:49:03 följande:

Är i vecka 25...känns gott att kommit så långt. Går in i vecka 26 på lördag. Om en vecka nere på två siffrigt. Som ja längtat

Det förstår jag verkligen! härligt när det bara är två siffrigt!!
    Heineken86 skrev 2014-09-11 17:38:45 följande:

Jag är i v. 28, eller mer exakt 27+4. Tycker det känns som en eeeevidhet kvar. =S

Ingen halsbränna för mig.

Jag med att det känns som en evighet kvar!!!

Ojoj kul att ni fått vagnen! då känns det som påriktigt
  • nicopej

Vi är i vecka 26 men går in i 27 på lördag. 99 dar kvar idag!!

Jädrar ja denna halsbränna, aldrig riktigt fattat grejen men det är ju typ värsta ever!!! Knaprar läbbiga gaviscon el vad de heter o de är ju riktigt läbbiga. O hjälper sådär!!

• susannanilsson86
    nicopej skrev 2014-09-11 22:01:10 följande:

Vi är i vecka 26 men går in i 27 på lördag. 99 dar kvar idag!!

Jädrar ja denna halsbränna, aldrig riktigt fattat grejen men det är ju typ värsta ever!!! Knaprar läbbiga gaviscon el vad de heter o de är ju riktigt läbbiga. O hjälper sådär!!

Ja Halsbrännan är riktigt vidrig!!! Ryter jag till kommer det komma eldkvastar ur min mun!!
Svar på tråden BF december 2014 - göteborg