nicopej skrev 2014-09-30 21:49:06 följande:
Hej hej, inte vart så aktiv på ett tag. Har fått svar från bm att jag inte hade urinvägsinfektion o allt såg bra ut hos gyn så de tror att bäbisen bara är tung typ,eller graviditeten är tung o jag går mycket på jobbet. Men ska för säkerhetsskull träffa läkaren den 15e oktober.
Ang jacka har jag med bara massa koftor än så länge, är ju inte kallt än så länge, sen blir det nog nån från H&M, billigast där känns det som.
Har varit o lyssnat på hjärtat idag, allt var fint.
Fått avslag på min ansökan om gravidpenning idag, inte fått skälen än då jag ringde och frågade hur det gick o bara fick reda på att jag fått avslag. Jobbar på förskola o enlkgt min BM så var det typ givet att få då, vilket innebär att jag bara räknat med att jobba tre veckor till o helt plötsligt nu måste jobba två månader minst till. Kul!!! Helt slut, trycker neråt o förstår inte hur det ska gå. men får sjukskriva mig i värsta fall.
Ha d fint tjejer!
Gud va dåligt, om jag var du skulle jag gå till en annan läkare och få ett annat utlåtande och skicka in en ny ansökan gravidpenning. På mitt jobb har alla som ansökt om det fått det, jag har fattat det som att gravidpenningen kan baseras på olika % beroende på hur nedsatt arbetsförmåga man har typ 20, 40 eller 50%. Jag skulle också rekommendera ett möte med din chef, är du på en avd med små barn och tunga lyft hela tiden? kanske du kan flytta till en avd med lite äldre barn, eller alternativt "slippa" vissa arbetsuppgifter och få mer tid för vila på jobbet. Jag arbear i vården och min chef har gått med på att jag säger till om allt som jag inte klarar att göra pga graviditeten. Om 3 veckor ska jag helt sluta med städ, handling och lyft. Jag har också fått mer luftiga dag scheman där jag har tid att vila.
Lycka till och stå på dig, det är din och ditt barns hälsa det handlar om!