nicopej skrev 2014-10-13 13:27:11 följande:
Hej hej, usch vad vissa verkar ha det jobbigt, då tänker jag att det jag har är ingenting, och det är väl som ni skriver att allt är ju värt det i slutändan. Soluppgång, jag tycker det är så skönt att du skriver att du förutom två saker inte älskat att vara gravid, trodde jag var en dålig människa som kände så. Vi har kämpat så för att bli gravida så det känns som man ska njuta, och älska! Men jag har inte heller gjort det. Jo det är mysigt med små sparkar, små påminelser av att det bor nån i magen. Och att inreda och fixa barnrum är hur härligt som helst. Men det där andra, att må illa, att vara tjock och otymplig, konstant trött, att mina revben just nu känns som de trycker mot brösten, att inte kunna ligga på rygg utan att må illa vilket gör att jag knappt kan vila längre, sover dåligt, domningar i armarna,halsbrännan you name it. Alltid trott jag skulle vara en sån där som tränar hela vägen in och är smidig och käck, älskar ju att träna. Vart på gymmet typ två gånger senaste halvåret. Och så trött så jag knappt orkar vara social. Men jag vet att det är jobbet mycket för mig i alla fall, det sliter ut mig enormt!! Så nu hoppas jag så på att överklagandet på min gravidpenning ska gå igenom!! Annars går jag ner på halvtid nästa vecka och oktober ut, sen kör jag föräldrapenning och sista semesterdagarna. Måste få bo in mig och vila!
Är i vecka 31, bara 67 dagar kvar!! Galet! Längtar så efter att få se liten och hur han ser ut och typ pussa honom sönder och samman!!!Så himla häftigt nu när magen är så stor så den typ rör sig, helt plötsligt går det upp jättemycket på höger sida och blir typ platt på vänster. Coolt.
Och tänker att det är härligt att föda i december, att gå upp och amma på natten i mörkret med adventsljustaken tänk, julgranen, att få mysa bara med sin nya familj. Älskar julen!!
Förresten går ni i någon mammagrupp? Har era barnmorskor pratat om det med er? Vi ska gå på föräldraträffar men det är ju inte med någon särskild grupp utan man har fått skriva upp sig när det passar vid olika tillfällen typ. Eller går man i mammagrupp mer när bäbisen är född?
Ha en fin dag. jag är hemma med migrän och bara myser i soffan med hund, sambo, mage och en bok.
Jag har också blivit öm under revbenen (vänstra revbenet) senaste veckan, trots att bebisen inte sparkar där utan ligger med rumpan upp (när de kollade på tillväxtultraljud i tisdags). Samma vecka som jag blev öm under revbenen fick jag också successivt flytta ut BH-knäppet successivt tills jag flyttat ut det tre hack, har jag fått bredare bröstkorg? :P
Jag gick på två föräldratema-träffar, en som hette "förlossning" och en som hette "föräldrar och barn", de går här uppe i Sollentuna kommun varannan vecka, man anmäler sig själv på internet de tillfällen man kan. Båda gångerna var det en drös som inte dök upp, första gången var det jag och två par, andra gången var jag ensam med tre ledare, det kändes bisarrt, hehe. :P
Men tydligen ska jag hamna i en BVC-föräldragrupp EFTER förlossningen.