• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Soluppgång

nicopej: Idag har det känts som att bebisens huvud trycker ner i bäckenet.

Till alla: någon som vet om det kan kännas när bebis fixerat sig? Jag undrar varför det känns som huvudet trycker ner så.

• Soluppgång
    Soluppgång skrev 2014-10-16 19:03:42 följande:

Jösses, det lär ju inte klokt!!! Galet att de kan göra så!!!

Och jag hoppas förstås också att allt gått bra!!
  • Sillavi
    Soluppgång skrev 2014-10-16 18:47:06 följande:
    Jag är sjukskriven 50% och de 50 procenten jag jobbar är nästan uteslutande hemifrån. När jag läser saker på datorn ligger jag ner på sidan (kan inte ligga på rygg) med laptop i sängen, och när jag skriver saker måste jag sätta mig en stund då och då och lägga mig emellan. Jag har även varit med på ett par telefonmöten där jag legat i sängen och övriga deltagare suttit i olika konferensrum, haha.

Jag hoppas du får bli deltidssjukskriven också, det lät jobbigt för dig! Jag hoppas det går bra för dig nu framöver också!
    Ja men vad bra att du hittat en ställning som fungerar Hur känns de att ha telefonmöten i sängen he he?
    Nu är det iaf inte långt kvar. Hoppas dessa sista två mån går fort fast lagom fort då
  • Sillavi

Var hos läkaren i torsdags gällande mina förvärkar. Hon kollade tappen och den hade inte minskat iaf. Men sjukskriven nu 50% i några veckor för att sen återkoppla med läkaren för ev fortsatt sjukskrivning. Känns både och. Blir stressad av att inte hinna med allt man behöver på jobbet men samtidigt så är det så kort period och jobba ska jag ju göra resten av livet så det lär hinnas med.
    har varit superdålig i magen i en veckas tid nu och varit lite orolig, har liksom spekulerat och lagt ihop Förvärkar, nedsjunken magen och dålig mage. Tänk om ngt är på gång. Tror iof inte det. Äter ju järntabletter och det är säkert dom som pajat hela tarmen.

Ngn som har fått massa flytningar nu sista tiden?

Hoppfull84 - Hur har allt gått? Fått ngn ordning på allt som hänt? kram

Soluppgång - ja det är säkert bebis som tränger sig ner. Kanske inte riktigt fixerat sig redan men den borrar säkert ner huvudet. Min har också gjort det och är ju bara i vecka 31. Därav massa goa sparkar upp i revbenen ibland känns det som om bebisen är påväg ut!!

• Heineken86

Hoppfull84: men Gud vad hemskt! Hut känns det nu då? Känner du dig beroende eller kan du sluta hyfsat lätt?

Här kommer lite status för mig. Idag har jag precis 45 dagar kvar. Länge, men ändå inte. Jag är inställd på ett "slut" på graviditeten, men det är het overkligt för mig vad det faktiskt innebär. Jag har väldigt svårt att se mig själv som mamma (tycker inte ens om att säga så och identifierar mig inte alls med det)... Men jag antar att allt löser sig sen. Vi håller på fundera lite på hur vi ska inreda barnrummet så det är lite roligt. Annars är det full fart med jobb och livet i övrigt. Känner mig sol vanligt. Inga krämpor heller, varken sammandragningar, förvärkar eller annat. Vikten har stått stilla rätt många veckor. Magen växer men jag tycker inte att det går lika fort nu som innan, eller så märker man det bara inte för att den är stor hela tiden nu. Var hos BM förra veckan och hon verkade iaf nöjd.

• Soluppgång
    Sillavi skrev 2014-10-21 12:58:32 följande:

Ja men vad bra att du hittat en ställning som fungerar Hur känns de att ha telefonmöten i sängen he he?

Nu är det iaf inte långt kvar. Hoppas dessa sista två mån går fort fast lagom fort då

Haha jag är glad att det inte varit videomöten utan bara telemöten. ;P Mina kollegor har vetat att jag legat hemma i sängen, men inte de övriga jag pratat med, jag har bara sagt att jag ringer in från en annan plats än mina kollegor... :P

Jag har inte fått sparkar på revbenen än. Det var två dagar jag kände rejält tryck neråt och efter det har jag haft mindre ont under revbenen. vet ej varför, men vet att då när jag hade ont under revbenen visade tillväxtultraljudet att bebisen låg med huvudet neråt, rumpan uppåt, och fötter och händer sparkade och boxade i sidan. Hur bebisen ligger nu är jag osäker på.

Även jag är lite småknas i magen men det har jag varit ofta sedan jag började med järntabletterna.
  • hälsosam

Vecka 35 nu, vilket innebär att om det sätter igång nu är det helt i sin ordning för bebisen Men troligen vill den stanna minst till BF
    Jag har börjat få en molande mensvärk dagligen, blir trött och lite frånvarande av den, vill helst lägga mig ned när det kommer. Häromdagen brände jag mig när jag lagade mat, men "orkade" inte bry mig, har nu ett rejält brännmärke. Jag är ganska smärtkänslig för att bränna mig i vanliga fall, så det är lite udda

• Sillavi

Fredag äntligen Idag blir det att åka till släkt i Småland och imorgon ALV. Dottern kommer älska det (får vi hoppas iaf).
    Igår hade jag så sjukt ont av värkarna, var nära på att åka in. Hjälpte inte med Alvedon elr vila. Var faktiskt orolig. Gick och la mig och inatt har det lugnat sig. Nu på morgonen kom dom tillbaka men inte lika ont. Är ju inte som värkar som håller på i x antal minuter utan ihållande molvärk under längre stunder, som kraftig mensvärk och som strålar i ryggen.

Vad ska ni hitta på?

Heineken - fin bild och mage. Vad skönt att du känner dig som vanligt ungefär. Vissa är nog mer ämnade att vara gravida än andra 45 dagar är ju INGENTING :-P Vilken vecka är du i då? Typ 34?

Hälsosam - Gott att kommit ända till 35, är ju ett bra delmål. Hoppas dina förvärkar lugnar sig lite.

• nicopej

Hej hej, shit vilken vecka, vart hemma hela veckan, superförkyld o det känns inte som det vänder alls. Hostar hela nätterna o flera gånger så jag kräks, kan inte sova o inte ligga ner, ont i halsen o snorar o så lite halsbärnna from hell på det! Kul just nu! Idag bara bröt jag när jag kände att jag inte kan sova o inte mår bättre, min sambo fyller år på söndag o vi hade tänkt fira med vänner o mat hemma idag men fick ställa in o inte ens säkert vi orkar med hans familj på söndag! SÅ pissigt! Så nu sitter jag hemma själv medan alla andra är ute o har kul! Tröstäter godis som ger mig halsbränna..
    Märker ni av att ert immunförsvar är sämre nu?

Går in i vecka 33 i morgon!
    Heiniken vilken fin mage!!! Min är nog fan större..Tycker det är så kul att titta på min navel som sticker ut lite, särksilt när jag hostar!
    Jag får tryckningar på revbenen hela tiden, han ligger med sitt huvud precis under höger bröst tror jag med fötterna neråt o kickar! Har ni sett typ rörelser över magen än som ni ser vad det är, typ en fot osv? Ser framemot det!

Sillavi inga konstiga flytningar hos mig. Känner även jag av den där mensvärken ibland, inte dagligen dock. Nu tror jag att jag känt mig så miserabel så jag inte märker av det typ.

Fått avslag på min överklagan på gravidpenning idag, de anser fortfarande inte jag har fysiskt tungt arbete o jag orkar inte med dem mer. De har ju nollkoll!!! Tur jag är sjukskriven på 50%:

Shit tjejer nu börjar det närma sig!! 45 dar för dig Heiniken det är ju ingenting..o mindre idag! Snart får vi se våra pluttisar!!! Nån som bestämt namn än? Vi tror det blir William i förnamn..
    ha det fint tjejer!

• Renesme

Nicopej stackare som är sjuk, och så får man inte ta Alvedon eller ens otrivin ð??? jag själv har dock klarat mig undan tack o lov. Jag känner lillskrutt mycket har ett tryck under revbenen ofta jag har gissat på att det är fötterna som spjärnar emot. Är i vecka 31, vi har bestämt att han ska heta Walther ð???

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg