Sillavi skrev 2014-11-05 09:51:01 följande:
Hej tjejer, hur har ni det? Har inte varit så aktiv senaste v. Har ju fått sjukskrivning pga värkar och dom har väl lugnat sig lite nu när jag jobbar mindre vilket är superskönt. Dock var vi på Carlanderska i veckan och gjorde ett TUL. Där visade det sig att bebisens ena njure var full av cystor. Vi vet inte riktigt vad det innebär mer än att vi googlat och fått olika info. Men på måndag ska vi till östra för ytterligare UL och läkarbesök. Är rätt nere och känner att det enda som är viktigt är just familjen, har ingen ork för ngt just nu!
Kram på er goingar.
Vad jobbigt, jag hoppas också det inte är någon fara. Vad dumt att ni inte kunde få information direkt, för det är klart man undrar. Bra att ni har läkarbesök på måndag så ni kan få mer information.
Med mig är det bra, jag har haft lite förvärkar nu också, d.v.s. lite onda. (Alla mina sammandragningar jag haft sedan vecka 20+1 har ju varit i princip icke-onda, de starkare sådana har gjort så jag blivit framåtböjd och inte kunnat sitta/stå rakt men har inte gjort direkt ont, dock blev jag mer framåtböjd av sammandragningarna när livmodern var mindre än när den blev ordentligt stor, är osäker på varför.) Eftersom jag nu är i vecka 35+4 känns det dock inte oroligt längre även om jag hoppas den håller sig inne till minst vecka 37+0 när den slutat räknas som prematur! Vecka 37+0 åker jag till Göteborgstrakten till familjen. (Ska jobba på distans därifrån i slutet.)