• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • GöteborgFTW

Jag kan dagtid imorgon eller fredag denna vecka, tisdag eller torsdag nästa vecka, kvällstid de flesta dagar. Vad tror ni om imorgon? Jag är föräldraledig så om det blir dagtid tar jag med min lilla dotter. Le Pain Francais lät bra tyckte jag.

• Sillavi

Hej ladies,

Hinner inte med att skriva så mkt - känner sån stress. Men säkert pga jobbet m.m sen blir det nog lugnare när man går hem.
    Nu är det inte långt kvar...på upploppet. Några som känner ngt än? Tycker att mina fv har blivit ondare men gör säkert ingen skillnad. Vill ju att liten ligger kvar 2-3 v till iaf. 30 dagar kvar idag men jag vet att många av er bara har ngn/ngra v kvar Så himla spännande att följas vid nu sista tiden.
    Hänger kanske med på fika...om jag orkar ha ha!

Soluppgång - gott att du är hos familjen nu. Var exakt är det du håller till? Jag bor nämligen också mellan Kållered och Lindome fast på Lindome sidan :-P

• GöteborgFTW

Sillavi, jag håller tummarna för dig och din bebis!

Själv är det 30 dagar kvar för mig men jag hoppas han kommer tidigare. Förra bebisen kom på 40+0. Nu är det mycket tryck neråt och huvudet är fixerat.

Om det blir fika nästa vecka så kan jag som sagt tisdag eller torsdag. Lite dålig fysisk form nu med lågt HB och tomma järndepåer.

• janniejensen

Fick också veta att jag har anemi i måndags, så knaprar järntabletter för fullt nu! Kan ju verkligen förklara mitt slöa tillstånd senaste tiden ;) hur mår du, har du haft blodbrist länge och har du märkt av det mycket? mina järndepåer har varit låga sen i augusti (vet det eftersom jag var på en kontroll i oslo där det togs prover på det), men i göteborg kollas ju bara ifall hemoglobinnivåerna är okej. Nu hade även dom sjunkit rejält, så då kollades även depåerna. Dock har mitt hb alltid varit lågt innan (får inte ge blod o så), men jag tycker mig ha känt av det mer då, typ blivit yr o svimmat o så. Nästan knasigt hur det hittils varit ok, nu under graviditeten liksom! Har ju bara två veckor kvar till bf, så frågan är ju hur mycket järndepåerna hinner fyllas på på så kort tid. Har ätit mycket vegetariskt nu senaste tiden med eftersom jag inte klarar av att äta särskilt mycket åt gången eller "tung" mat, men får väl försöka få in en och annan köttprodukt i kosten framöver. Vill ju gärna ha lite kraft i kroppen under förlossningen!

Tisdag nästa vecka då kanske? Vilka kan? På dagen eller efter arbetstid? Det är väl några här som fortfarande arbetar dom kanske vill följa med? :)

• Sillavi
    GöteborgFTW skrev 2014-11-26 13:39:34 följande:

Sillavi, jag håller tummarna för dig och din bebis!

Själv är det 30 dagar kvar för mig men jag hoppas han kommer tidigare. Förra bebisen kom på 40+0. Nu är det mycket tryck neråt och huvudet är fixerat.

Om det blir fika nästa vecka så kan jag som sagt tisdag eller torsdag. Lite dålig fysisk form nu med lågt HB och tomma järndepåer.

Åh har vi samma bf då kanske 26/12?

Hoppas trycket neråt gör lite nytta oxå!

Spännande o se hur det drar igång.

Hur startade förra fl?
  • GöteborgFTW

Janniejensen

Jag har varit yr och svimfärdig i någon vecka, haft bra värden tills nu. Är blodgivare när jag inte är gravid och brukar ha HB över 140, nu 95. Man tar upp järn rätt risigt i tablettform så nu har de börjat prata intravenöst järn för mig om värdet inte vänder uppåt. Hur illa är dina värden? Det är ju lite individuellt hur man blir påverkad.

Sillavi

Ja, 26/12 för mig med, skoj! ???? Hamnar du på special-förlossningen tror du? Tänkte på det där med njurarna.

Min förra förlossning startade med tidig vattenavgång utan värkar. Hur startade din förra?

• Heineken86

Jag kan också på tisdag. Helst dagtid, men det funkar väl även på kvällen. 

Nu har jag bara en dryg vecka kvar, nästa lördag är BF? nere på ensiffrigt. =) Spännande, men jag är förberedd på att gå över ett tag. Nu har jag faktiskt börjat känna av lite också. Ibland får jag lätta sammandragningar (har ju inte märkt av såna alls förut) och kan få lite molande värk i ländryggen en kortare stund på kvällarna eller eftermiddagen. Annars inga problem. Det här har ju varit min första vecka som ledig från jobbet och det har varit rätt skönt. Har bakat lussekatter, fixat i barnrummet, förberett förlossningsväskan, klippt mig och tagit det lugnt. Riktigt skönt!

Hoppas att ni får hjälp med anemin och blodvärderna. Förstår att ni känner er trötta med så låga värden. Hoppas det finns nån enklare lösning än intravenöst. 

• nicopej

Hej hej.

Kul att läsa nu när vi närmar oss slutet. Längtar så nu!!! 22 dar kvar till bf. Sjukskriven på heltid from söndags. Så himla skönt att få vara hemma o ta igen allt o vila. Intressant att läsa om järnet. Äter med tabletter, inte kött alls men känner mig konstant yr o svimfärdig, kan inte stå upp länge alls. Bm har inte sagt nåt om järnet att d inte är bra men ska nog be dem kolla depåerna imorgon. Tror faktiskt inte de kolla sist jag var där alls...

Kul med fika, fan tisdag är ända dan nästa vecka jag inte kan. Men förstår att d är svårt att hitta datum som passar alla. Är d före 15 kanske jag kan komma en sväng Om jag kan flytta en lunchdejt..

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg