• Maxine

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Har just kommit hem från ultraljudet, som visade en pojke. Har redan två och trodde att denna trea var en tjej. Var så övertygad och längtade så. Bröt ihop vid hissen utanför undersökningsrummet. Just nu är jag så ledsen, arg och tom. Ångrar graviditeten, vet inte hur jag ska hitta energin att ta mig igenom de sista månaderna. Ska tillägga att graviditeten har varit vidrig! tröstade mig med att det var en dotter, men vad nu? Känns som att jag sörjer ett barn som jag aldrig kommer att få. 

• Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!
  • Limaliie
    Plopps80 skrev 2014-04-25 05:48:20 följande:
    Folk är så bittra. Har noll förståelse för andras känslor. Givetvis är det skilnad på flickor och pojkar och många mammor vill ha en flicka. Du skriver hela tiden att du kommer älska din son TS och det är ju det viktigaste. Tycker det är klokt att ta tag i dina känslor och leva ut de. Många här i tråden som har pojkar låter missnöjda mellan raderna och jag tror det finns besvikelsen hos de som dömer hårdast. Varför bry sig annars?
    Bittra? Enligt dig är det skillnad på flickor och pojkar. Men inte enligt alla.

Ja könet är annorlunda självklart, men resten.
  • Plopps80
    Limaliie skrev 2014-04-25 07:31:48 följande:
    Bittra? Enligt dig är det skillnad på flickor och pojkar. Men inte enligt alla. Ja könet är annorlunda självklart, men resten.

Det är mer en naturlag än jag som styr att flickor och pojkar är olika.
  • EnGladPingvin

I vissa delar av världen är flickbebisar oönskade. Här i Sverige verkar det vara vanligare att pojkar är det. I alla fall om man ska utgå från Familjeliv. Tror aldrig jag sett en tråd här om att någon är besviken eller sörjer att fostret är en flicka, men desto fler trådar om oönskade pojkfoster. Ett sorgligt fenomen att man redan i mammas mage blir bedömd pg av sitt kön.

• Barnlös01

Vi adopterar honom gärna, här får han en familj som både önskar honom och längtar efter honom!

• nernu

Hur orkar folk vara så dumma... "Du ska minsann vara tacksam för mitt barn har dött eller vi kan inte få några barn." Ja ni ska ju absolut inte klaga för barnen i afrika får ingen mat. Skärp till er!!

Jag förstår att du känner dig besviken. Du var så inställd på din dröm och så blev det inte så. Du kommer så småningom kunna separera saknaden av en dotter och kärleken till din son. Känner en kvinna som fick fyra pojkar. Hon är den flickigaste mest rosa människa jag känner och hon har haft det tufft. Flera missfall har hon haft också men hon har ändå varit besviken. Nu är hennes barn vuxna och idag har hon släppt sin sorg. Kom ihåg att du kan vara ledsen för att du inte får någon flicka och ändå älska din son!

• Flickan och kråkan
    nernu skrev 2014-04-25 09:42:17 följande:
    Hur orkar folk vara så dumma... "Du ska minsann vara tacksam för mitt barn har dött eller vi kan inte få några barn." Ja ni ska ju absolut inte klaga för barnen i afrika får ingen mat. Skärp till er!!

Jag förstår att du känner dig besviken. Du var så inställd på din dröm och så blev det inte så. Du kommer så småningom kunna separera saknaden av en dotter och kärleken till din son. Känner en kvinna som fick fyra pojkar. Hon är den flickigaste mest rosa människa jag känner och hon har haft det tufft. Flera missfall har hon haft också men hon har ändå varit besviken. Nu är hennes barn vuxna och idag har hon släppt sin sorg. Kom ihåg att du kan vara ledsen för att du inte får någon flicka och ändå älska din son!
    Nej, folk är inte dumma. Folk tycker att det är förfärligt att önska bort ett barn pga kön. 
  • nernu
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-25 10:10:39 följande:
    Nej, folk är inte dumma. Folk tycker att det är förfärligt att önska bort ett barn pga kön. 
    Med argumentet att jaaaag minsann inte kan få några barn alls så jaaaag ska få gnälla obehindrat men inte du! Löjligt. 

Det fatta väl alla att den här mamman inte kommer hata sin son. Hon var väldigt inställd på en sak och blev besviken. Hormonerna sprutar. Lägg ner. 
  • Flickan och kråkan
    nernu skrev 2014-04-25 10:18:47 följande:
    Med argumentet att jaaaag minsann inte kan få några barn alls så jaaaag ska få gnälla obehindrat men inte du! Löjligt. 

Det fatta väl alla att den här mamman inte kommer hata sin son. Hon var väldigt inställd på en sak och blev besviken. Hormonerna sprutar. Lägg ner. 
    Dumheter. Det enda som är löjligt pinsamt är att önska bort ett barn pga kön. Besviken kan man bli i stunden men att önska bort ett barn är något helt annat. Hur man som vuxen kan vara inställd på att få ett visst kön verkar om något ännu dummare med tanke på hur det hela fungerar biologiskt.
  • nernu
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-25 10:31:54 följande:
    Dumheter. Det enda som är löjligt pinsamt är att önska bort ett barn pga kön. Besviken kan man bli i stunden men att önska bort ett barn är något helt annat. Hur man som vuxen kan vara inställd på att få ett visst kön verkar om något ännu dummare med tanke på hur det hela fungerar biologiskt.
    Äsch. Hon önskar givetvis inte bort något barn... Hon är besviken och jätteledsen och har svårt att kontrollera sina känslor. Jag antar att du aldrig någonsin i ditt liv sagt något som du egentligen inte menade?
  • Flickan och kråkan
    nernu skrev 2014-04-25 10:47:56 följande:
    Äsch. Hon önskar givetvis inte bort något barn... Hon är besviken och jätteledsen och har svårt att kontrollera sina känslor. Jag antar att du aldrig någonsin i ditt liv sagt något som du egentligen inte menade?
    Jodå, men det finns ju gränser för vilka felsägelser man gör. TS verkar ju tillräckligt kontrollerad för att starta en tråd här på FL med UL-bild som hon dessutom besvärat sig att redigera. Hormoner, känslor utom kontroll.....dra mig baklänges.
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!