• Maxine

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Har just kommit hem från ultraljudet, som visade en pojke. Har redan två och trodde att denna trea var en tjej. Var så övertygad och längtade så. Bröt ihop vid hissen utanför undersökningsrummet. Just nu är jag så ledsen, arg och tom. Ångrar graviditeten, vet inte hur jag ska hitta energin att ta mig igenom de sista månaderna. Ska tillägga att graviditeten har varit vidrig! tröstade mig med att det var en dotter, men vad nu? Känns som att jag sörjer ett barn som jag aldrig kommer att få. 

• Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!
  • Plopps80

Du kommer få utstå mycket elaka kommentarer pga detta inlägg tyvärr TS! Folk är så dumma i huvudet. Givetvis har man rätt att bli ledsen. Förstår dig till 100%. Har en dotter och en son. Det är väldigt roligt att få uppleva en av varje. Tillåt dig själv att vara ledsen. Sörj dottern du inte kommer få. Viktigt är när pojken föds att han inte är en besvikelse då. Att du försökt komma vidare. Sorgen att du inte får en dotter måste du bearbeta så det inte läggs på pojken. Jag hade varit väldigt ledsen om jag inte fått mig en dotter. Kramar!

• Plopps80
    Vincent Vance skrev 2014-04-24 02:15:12 följande:
    Kan någon förklara hur det här fungerar? Om man så gärna vill ha en dotter, är det för att man vill ha någon att måla naglarna och shoppa med eller vad handlar det om? Ett barn ska komma önskat till världen och ditt inlägg var tungt att läsa, TS. 

Japp. Vill ha en dotter att shoppa med, åka på spa med. Ha den där speciella mor och dotter relationen. Vill få bli mormor då det känns närmare än att bli farmor. Jag och min dotter går redan nu och shoppar hon är intresserad av kläder. Vi har liknande smak. Pojkar och flickor är inte alls lika även om feministena tror det. Det är stor skilnad på tjejer och killar. Jag är väldigt glad att få uppleva en av varje.
  • joannieh
    Plopps80 skrev 2014-04-24 07:19:01 följande:

Japp. Vill ha en dotter att shoppa med, åka på spa med. Ha den där speciella mor och dotter relationen. Vill få bli mormor då det känns närmare än att bli farmor. Jag och min dotter går redan nu och shoppar hon är intresserad av kläder. Vi har liknande smak. Pojkar och flickor är inte alls lika även om feministena tror det. Det är stor skilnad på tjejer och killar. Jag är väldigt glad att få uppleva en av varje.
    +1
  • AnnaSthlm

Instämmer. Och jag är ändå feminist. Det finns ingen skillnad mellan kvinnor och män när det kommer till intelligens eller förmåga. Men det FINNS, generellt, skillnad mellan mor-son och mor-dotterrrelation.
  • Plopps80
    AnnaSthlm skrev 2014-04-24 07:29:47 följande:
    Instämmer. Och jag är ändå feminist. Det finns ingen skillnad mellan kvinnor och män när det kommer till intelligens eller förmåga. Men det FINNS, generellt, skillnad mellan mor-son och mor-dotterrrelation.

Å nu imponerade du på mig med detta riktigt kloka inlägg. Härligt att det verkligen finns feminister som kan se nyanserat på saker som dessa!!!
  • viseversa
    studentbruttan29 skrev 2014-04-23 20:11:23 följande:
    Jag kan ta honom, har alltid önskat mig en till pojke. Pm:a mig.
    Jag kan också ta honom =). Söta lilla pojke=)
  • Lena

Jag har alltid haft närmare relation med min far. Barnen har närmast relation med sin farmor. Vi ogillar alla att shoppa. Så det är inte alltid så, barnen blir som föräldrarna påverkar dem.
  • Plopps80
    Lena skrev 2014-04-24 08:27:08 följande:
    Jag har alltid haft närmare relation med min far. Barnen har närmast relation med sin farmor. Vi ogillar alla att shoppa. Så det är inte alltid så, barnen blir som föräldrarna påverkar dem.

Givetvis är alla olika men man kan ju inte klandra någon för att denna önskar en dotter. Det är för många en väldigt speciell relation. Mor och dotter...
  • Morsan 027

Givetvis kommer detta att uppfattas som provocerande av många, TS!, men det var modigt att av dig att våga ventilera dina känslor här.

Hoppas att du känner att fått lite stöd härifrån, i alla fall.
    jag säger som många andra: sörj att det inte var en dotter-och gläds sedan åt pojken!

• Flickan och kråkan
    Plopps80 skrev 2014-04-24 07:15:29 följande:
    Du kommer få utstå mycket elaka kommentarer pga detta inlägg tyvärr TS! Folk är så dumma i huvudet. Givetvis har man rätt att bli ledsen. Förstår dig till 100%. Har en dotter och en son. Det är väldigt roligt att få uppleva en av varje. Tillåt dig själv att vara ledsen. Sörj dottern du inte kommer få. Viktigt är när pojken föds att han inte är en besvikelse då. Att du försökt komma vidare. Sorgen att du inte får en dotter måste du bearbeta så det inte läggs på pojken. Jag hade varit väldigt ledsen om jag inte fått mig en dotter. Kramar!
    Men så är det med allt. Du har en dotter och en son och roligt att få uppleva en av varje. Å andra sidan kommer du aldrig att få uppleva ett brödraskap om du inte väljer att skaffa fler, eller hur. Du kommer aldrig att få uppleva att bara ha "ett gäng" pojkar . I ärlighetens namn så vore det bästa att få två pojkar och två flickor för då skulle man få uppleva alla syskonrelationer.....å andra sidan är ju barn individer och inte ett kön så då borde man få ännu fler barn för att liksom kompensera det......inte minst med tanke på att det skulle vara roligt att få uppleva alla möjliga olika åldersskillnader. Man kan liksom inte få allt. Att överhuvudtaget få barn.....att få tre barn.....som mår bra.....det är ju en gåva. Sedan kan jag så klart undra hur det skulle vara med en tjej, eller kanske snarare hur hon skulle vara.....men å andra sidan kan jag ju undra hur det skulle vara med fyra eller fem barn också.....eller att bara ha en 5-åring......etc. etc.  

Man får ju ha lite perspektiv på saker och ting .
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!