Plopps80 skrev 2014-04-24 07:15:29 följande:
Du kommer få utstå mycket elaka kommentarer pga detta inlägg tyvärr TS! Folk är så dumma i huvudet. Givetvis har man rätt att bli ledsen. Förstår dig till 100%. Har en dotter och en son. Det är väldigt roligt att få uppleva en av varje. Tillåt dig själv att vara ledsen. Sörj dottern du inte kommer få. Viktigt är när pojken föds att han inte är en besvikelse då. Att du försökt komma vidare. Sorgen att du inte får en dotter måste du bearbeta så det inte läggs på pojken. Jag hade varit väldigt ledsen om jag inte fått mig en dotter. Kramar!
Men så är det med allt. Du har en dotter och en son och roligt att få uppleva en av varje. Å andra sidan kommer du aldrig att få uppleva ett brödraskap om du inte väljer att skaffa fler, eller hur. Du kommer aldrig att få uppleva att bara ha "ett gäng" pojkar

. I ärlighetens namn så vore det bästa att få två pojkar och två flickor för då skulle man få uppleva alla syskonrelationer.....å andra sidan är ju barn individer och inte ett kön så då borde man få ännu fler barn för att liksom kompensera det......inte minst med tanke på att det skulle vara roligt att få uppleva alla möjliga olika åldersskillnader. Man kan liksom inte få allt. Att överhuvudtaget få barn.....att få tre barn.....som mår bra.....det är ju en gåva. Sedan kan jag så klart undra hur det skulle vara med en tjej, eller kanske snarare hur hon skulle vara.....men å andra sidan kan jag ju undra hur det skulle vara med fyra eller fem barn också.....eller att bara ha en 5-åring......etc. etc.
Man får ju ha lite perspektiv på saker och ting

.