• Maxine

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Har just kommit hem från ultraljudet, som visade en pojke. Har redan två och trodde att denna trea var en tjej. Var så övertygad och längtade så. Bröt ihop vid hissen utanför undersökningsrummet. Just nu är jag så ledsen, arg och tom. Ångrar graviditeten, vet inte hur jag ska hitta energin att ta mig igenom de sista månaderna. Ska tillägga att graviditeten har varit vidrig! tröstade mig med att det var en dotter, men vad nu? Känns som att jag sörjer ett barn som jag aldrig kommer att få. 

• Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!
  • Maxine
    Koppkaka skrev 2014-04-24 19:44:22 följande:
    Då kanske du skulle gett tusan i att starta en tråd här då, helt enkelt.
    Nej varför det? Har tagit del av många kloka ord i denna tråd som hjälper en person att sortera. Inte från dig så klart, men från många andra klarsynta människor med brett spektra. Ledsen om mitt uttalande träffade dina personliga ömma punkter. Du kanske skulle ha gett tusan i att delta i tråden här då, helt enkelt. 
  • Koppkaka

Nej inte från mig såklart för det svider väl för mycket att inse att du uttryckt dig jävligt illa.

• Koppkaka

Och personliga ömma punkter, inte alls. Jag har en helt underbar son och blir nästa också en pojke kommer jag bli lika glad. För jag ser individerna, inte könet. Däremot är jag vettig.

• Maxine
    Koppkaka skrev 2014-04-24 19:55:16 följande:
    Nej inte från mig såklart för det svider väl för mycket att inse att du uttryckt dig jävligt illa.
    Fast det tycker jag inte att jag har, det är det som är problemet. Att jag känner såhär nu är min egna börda att bära. När min son föds är detta inget problem längre, det vet jag. Jag är en rak person som inte sopar under mattan gentemot mig själv Hade jag varit rädd för svidande kommentarer så hade jag uppenbarligen inte startat denna tråd. Jag uttrycker något som till och med psykologer vittnar om är långt vanligare än svensken vill erkänna. 

Ang barnets mor* Jag bearbetar detta nu under graviditeten, antar att det var därför jag ville veta innan för att vara en glad energifylld mamma när barnet kommer i höst. Älskar mina söner och har inte sett några andra barn och föräldrar som kramas och pussas så mycket vid hämtning och lämning som vår familj gör.

Men nej, dina kommentarer svider inte. Jag försvarar enbart rätten att vara ledsen över stort och smått i livet.  
  • MoonlightG
    Maxine skrev 2014-04-24 19:44:49 följande:
    Förstod inte meningen med att upprepa vikten av ett friskt barn, när jag tydligt uttryckte att också jag delade den åsikten. 
    Nää men det är något som bör upprepas speciellt när du har skrivit att du ångrar graviditeten just pga att det är en pojke. Det kanske är viktigt att dra upp det positiva och det viktiga. Inget annat och kanske även det hjälper dig inse att du bär en fin liten människa. 
  • Maxine
    MoonlightG skrev 2014-04-24 20:08:56 följande:
    Nää men det är något som bör upprepas speciellt när du har skrivit att du ångrar graviditeten just pga att det är en pojke. Det kanske är viktigt att dra upp det positiva och det viktiga. Inget annat och kanske även det hjälper dig inse att du bär en fin liten människa. 
    Vet att det är en fin liten människa där inne och jag kommer snart att enbart fokusera på det. Det är naturligtvis vad jag vill och vad som är anledningen till att jag skriver antar jag. 
  • MoonlightG
    Maxine skrev 2014-04-24 20:13:03 följande:
    Vet att det är en fin liten människa där inne och jag kommer snart att enbart fokusera på det. Det är naturligtvis vad jag vill och vad som är anledningen till att jag skriver antar jag. 
    Tror jag med och menade inget illa. Har själv tre pojkar och en fjärde på väg   
  • Koppkaka

Jag har ingenstans skrivit om er kärlek till era barn, det var något du själv kände att du behövde försvara.

• Lurvenpajsaren

Nä. Jag sörjer ingenting alls. Dessutom skriver jag inget om TS specifikt utan de som påstår att småpojkar är jobbiga.

Plopps80 skrev 2014-04-24 16:57:46 följande:
    Varför skulle folk tänka så? TS bryr sig väl inte om andras barn. Hon sörjer den flickan hon inte kommer få. Genom att skriva detta inlägg gör ju du dig till ett offer och det låter ärligt talat som att du sörjer att du inte har en dotter med tanke på hur du skriver. Sluta tyck synd om dig själv.

• Maxine
    Koppkaka skrev 2014-04-24 20:39:31 följande:
    Jag har ingenstans skrivit om er kärlek till era barn, det var något du själv kände att du behövde försvara.
    Vad är din poäng med att delta i tråden? Vad du tycker har jag förstått. Förutom det har jag endast noterat att du verkar tycka att det är ok att gång på gång slå ett slag till mot en person som uppger att hon är ledsen och mår dåligt. 
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!