• Maxine

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Har just kommit hem från ultraljudet, som visade en pojke. Har redan två och trodde att denna trea var en tjej. Var så övertygad och längtade så. Bröt ihop vid hissen utanför undersökningsrummet. Just nu är jag så ledsen, arg och tom. Ångrar graviditeten, vet inte hur jag ska hitta energin att ta mig igenom de sista månaderna. Ska tillägga att graviditeten har varit vidrig! tröstade mig med att det var en dotter, men vad nu? Känns som att jag sörjer ett barn som jag aldrig kommer att få. 

• Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!
  • Koppkaka

Du kunde fasen inte förväntat dig något annat än att folk skulle reagera när du väljer dina ord som du gör.

• EnGladPingvin

Det får faktiskt finnas gränser i hur man uttrycker sig i sin sorg. Denna lilla pojke är alltså oönskad pg av sitt kön. Sådant avskyr Vi när det gäller andra delar av världen, men här ska det vara ok. Jag är ledsen, men för mig är det inte ok. Alla människor är lika mycket värda oavsett kön och varje fött barn är ett mirakel. Stackars lilla pojke vars mamma önskar honom ogjord. Att jämföra ett barn med ett jobb eller något annat är för mig helt ofattbart. Vi talar om en människa!

• Maxine
    Koppkaka skrev 2014-04-24 19:12:26 följande:
    Då förstår jag verkligen inte denna oerhörda längtan efter en individ med snippa istället för snopp.
    Exempelvis önskade jag en dotter för min mans skull. Hans dotter har så gott som varit borta ur bilden sedan 2 års ålder. Detta på grund av en fullständigt vanvettig bio-mamma. Idag är dottern myndig och har själv möjligheten att bestämma. Men barnåren är förbi, kommer aldrig tillbaka och jag ville så gärna att min man skulle få uppleva det fantastiska far-dotter bandet som han fråntogs möjligheten att skapa med sin vuxna dotter. Han är underbar och förtjänar den upplevelsen, på samma sätt som han har en underbar relation till våra pojkar. För hans och dotterns relation är om än god också tydligt märkt av detta. 
  • Koppkaka

Ledsen men jag köper inte det. Det känns inte som en anledning till att barnets mot skulle önska barnet ogjort och känna sån ofantlig sorg över att han råkar vara en pojke. Hade det varit din man som hade känt så, så hade jag kanske förstått det mer men fortfarande tyckt att det var idiotiskt. Hans dotter må vara vuxen men han har henne ju i sitt liv.

• Maxine
    Koppkaka skrev 2014-04-24 19:36:24 följande:
    Du kunde fasen inte förväntat dig något annat än att folk skulle reagera när du väljer dina ord som du gör.
    Har fått många användbara tankar att ta med mig på den fortsatta resan. När vår son kommer är detta långt borta och bearbetat. Vet att sådana som du existerar och du var väntad i denna tråd. Dock är det inte du som kommer att hjälpa mig ur detta utan alla de människor i min närhet och dem i denna tråd som har peppar mig. 
  • Limaliie
    EnGladPingvin skrev 2014-04-24 19:36:46 följande:
    Det får faktiskt finnas gränser i hur man uttrycker sig i sin sorg. Denna lilla pojke är alltså oönskad pg av sitt kön. Sådant avskyr Vi när det gäller andra delar av världen, men här ska det vara ok. Jag är ledsen, men för mig är det inte ok. Alla människor är lika mycket värda oavsett kön och varje fött barn är ett mirakel. Stackars lilla pojke vars mamma önskar honom ogjord. Att jämföra ett barn med ett jobb eller något annat är för mig helt ofattbart. Vi talar om en människa!
  • Koppkaka

Och dessutom, inser du inte själv att alla är unika individer och att era fantasier om denna önskade dotter, kanske inte ALLS skulle uppfyllas även om ni hade väntat en flicka? Ni har ju själva försatt er i den här situationen genom att höja denna önskade dotter på en piedestal upp till molnen.

• Maxine
    MoonlightG skrev 2014-04-24 19:30:35 följande:
    Nej jag har inte svårt att förstå det, det är något jag själv tycker däremot så menar jag att folk kommer irritera sig när du skriver att du ångrar graviditeten för det! Och jag skrev ochså att du har rätt att känna sorg för det så vilken del är det du inte förstår?
    Förstod inte meningen med att upprepa vikten av ett friskt barn, när jag tydligt uttryckte att också jag delade den åsikten. 
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!