• Maxine

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Har just kommit hem från ultraljudet, som visade en pojke. Har redan två och trodde att denna trea var en tjej. Var så övertygad och längtade så. Bröt ihop vid hissen utanför undersökningsrummet. Just nu är jag så ledsen, arg och tom. Ångrar graviditeten, vet inte hur jag ska hitta energin att ta mig igenom de sista månaderna. Ska tillägga att graviditeten har varit vidrig! tröstade mig med att det var en dotter, men vad nu? Känns som att jag sörjer ett barn som jag aldrig kommer att få. 

• Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!
  • Whitetrash86

Men det var väl ändå ett BARN till ni ville ha...

Missförstå mig inte, kan jag förstå att man känner sig lite besviken om man önskar sig som i ditt fall en dotter eftersom du hade 2 pojkar.
    Men att bryta ihop och ångra graviditeten?

• Mercurialis

Jättetråkigt att du känner så (och svårt att förstå). Prata med din BM så kan du säkert få hjälp.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • AnnaSthlm

Jag förstår verkligen att du är besviken. Försök att överleva dagen, det kommer att kännas bättre om några dagar.

Tillåt dig att sörja den dotter du aldrig kommer att få, det är okej. Styrkeskram!

• Pyret 85

Precis, man skaffar ju ett barn.. tyvärr har man inte möjligheten att välja kön. Klart man kan önska men man får vara beredd att det kanske inte är det könet man önskar.

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Pissenisse

Jag har två grabbar och tänker att det hade varit superhärligt med en till. Tripp trapp trull lixom! Klart det är häftigt med en tjej också men jag tycker nästan att det är häftigare att få triss i något än att få två av det ena och en av det andra! Är de första två lika varann?

• studentbruttan29

Jag kan ta honom, har alltid önskat mig en till pojke. Pm:a mig.

• krompa

Du har tur.

Eftersom du vet redan nu att det är en kille kommer du ha tid att bearbeta dina känslor så att du vid förlossningen kommer kunna vara överlycklig av att få träffa din lilla grabb.
    Att du vill ha en tös är inte samma sak som att du inte vill ha grabben. Ta dig tid att sörja ett tag så kommer du kunna känna glädje åt grabben sen.

Om du inte fått reda på att det var en grabb förrän vid förlossningen hade du kunnat bli besviken då och då hade känslorna lättare kunnat kopplats till barnet, nu kopplar du känslorna till själva graviditeten och kan ändå njuta av grabben när han kommer.

• Maxine
    Pissenisse skrev 2014-04-23 19:27:32 följande:
    Jag har två grabbar och tänker att det hade varit superhärligt med en till. Tripp trapp trull lixom! Klart det är häftigt med en tjej också men jag tycker nästan att det är häftigare att få triss i något än att få två av det ena och en av det andra! Är de första två lika varann?
    Våra två första söner är rätt lika varandra. Blonda med med stora bruna ögon. Finns så mycket mer än bara rosa kläder i det här. Önskade också en dotter för min mans skull. Han har en dotter som är vuxen nu. Min man fick aldrig uppleva far-dotter bandet, då han separerade från hennes mor när dottern var 2. Mamman är vidrig och uppfostrade dottern i samma anda. Fruktansvärt materialistisk och kall. Kommer bara hit när hon vill ha något betalt. Ville att han skulle få uppleva en dotter som älskar honom för den underbara person han är. Visst är det imponerande att få triss, (11% sannolikhet), men ville så gärna få en dotter till vår familj. 
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!