• Maxine

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Har just kommit hem från ultraljudet, som visade en pojke. Har redan två och trodde att denna trea var en tjej. Var så övertygad och längtade så. Bröt ihop vid hissen utanför undersökningsrummet. Just nu är jag så ledsen, arg och tom. Ångrar graviditeten, vet inte hur jag ska hitta energin att ta mig igenom de sista månaderna. Ska tillägga att graviditeten har varit vidrig! tröstade mig med att det var en dotter, men vad nu? Känns som att jag sörjer ett barn som jag aldrig kommer att få. 

• Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!
  • Koppkaka

Fast du har redan sagt att du ångrar honom. Så du kan inte säga aldrig. Och det är det många stört sig på.

• Naaw
    RockTheRebell skrev 2014-04-25 05:56:54 följande:

Mitt andra barn dog. Det var en pojke, jag har en levande son med. Jag kan säga att könet var det sista jag brydde mig om. Bara jag hade fått min bebis. Men nope.. Lycka till med din tredje fina lilla kille!

Med din logik skulle det ju innebära att din sorg över det döda barnet är dumheter. För du har ju ett barn ändå. Tänk på dem som aldrig kan få barn eller vars enda barn dött?
  • MoonlightG
    Naaw skrev 2014-04-25 18:14:35 följande:
    Med din logik skulle det ju innebära att din sorg över det döda barnet är dumheter. För du har ju ett barn ändå. Tänk på dem som aldrig kan få barn eller vars enda barn dött?
    Dumheter är din sjuka kommentar! Att du ens kan med! Du fattar väl vad hon menar eller? Hon vill att Ts ska vara glad för den bebis hon får. Hon menade inget illa och önskade Ts lycka till! 
  • Cantik

Jag missade faktiskt att TS skrev att hon med detta ångrade graviditeten, det var magstarkt. Jag ser dock att hon gång på gång försökt förklara sig men att andra här varken vill eller försöker förstå. Att älta in i absurdum ger mer? Det verkar som att TS målade upp en bild som jag kan tycka är orealistisk och att det blev lite av en chock när hon landade i verkligheten där man visst får hoppas men där det inte finns några garantier. Jag tycker personligen att det är bra, mycket bra, att det finns människor som vågar prata om ämnen som är tabu och obekväma. Det är starkt att våga vara svag.
    För oss var barnets kön totalt oviktigt (vi valde bort att en se vad det hade mellan benen). Vi fick en tjej och kille, fortfarande ser jag inte hur könet är av betydelse. Jag delar saker med min dotter som jag inte delar med min son och tvärtom, det har inget med deras kön att göra utan deras personlighet och intressen. Trots detta kan jag förstå att vissa tror att det är skillnad, har andra erfarenheter av relationer osv. TS är långt ifrån ensam om sin önskan.
    Vi kan inte styra över våra känslor hur illa de än kan verka för andra.

Avskyr CIO-metoder
  • Peachpie

Jag förstår inte vad det är TS och andra som önskar sig ett visst kön tror att det är ni ska missa om det blir "fel" kön på barnet????? Tror ni att ni ska göra vissa saker med barn av ett visst kön? Att ni ska stå en dotter närmre än om det blir en son? Har ni illusioner om att ni skulle göra "tjejiga" saker med en dotter men att en son skulle förstöra era chanser till sånt? tror ni att ni skulle få en liten kopia av er själva? Nån som liknar er till sättet och utseendet som ni skulle förstå per automatik och umgås mycket med och komma bra överens med bara för att ni båda är tjejer?
    Tänk på att en dotter kanske INTE skulle likna er överhuvudtaget och att en son kan likna er till sättet precis lika mycket som en dotter! Det finns inga garantier för att en tjej skulle likna er vare sig till sättet eller utseendet och det finns inga garantier för att ni skulle komma bra/bättre överens med en dotter än en son.
    Det finns INGA som helst garantier för att en dotter kommer att tycka om vissa aktiviteter bara för för att hon är tjej och det finns INGA garantier för att ni automatiskt skulle förstå en dotter bättre eller stå henne närmre bara för att det är en tjej.....Tänk om ni skulle få en dotter som inte lever upp till era förväntningar som ni har på dottern? Snacka om att ni sätter press på en ev dotter med era förväntningar!
    Otacksamma är vad ni är.

• Holk
    Cantik skrev 2014-04-25 20:29:17 följande:
    Jag missade faktiskt att TS skrev att hon med detta ångrade graviditeten, det var magstarkt. Jag ser dock att hon gång på gång försökt förklara sig men att andra här varken vill eller försöker förstå. Att älta in i absurdum ger mer? Det verkar som att TS målade upp en bild som jag kan tycka är orealistisk och att det blev lite av en chock när hon landade i verkligheten där man visst får hoppas men där det inte finns några garantier. Jag tycker personligen att det är bra, mycket bra, att det finns människor som vågar prata om ämnen som är tabu och obekväma. Det är starkt att våga vara svag.

För oss var barnets kön totalt oviktigt (vi valde bort att en se vad det hade mellan benen). Vi fick en tjej och kille, fortfarande ser jag inte hur könet är av betydelse. Jag delar saker med min dotter som jag inte delar med min son och tvärtom, det har inget med deras kön att göra utan deras personlighet och intressen. Trots detta kan jag förstå att vissa tror att det är skillnad, har andra erfarenheter av relationer osv. TS är långt ifrån ensam om sin önskan.

• Tow2Mater
    Cantik skrev 2014-04-25 20:29:17 följande:
    Jag missade faktiskt att TS skrev att hon med detta ångrade graviditeten, det var magstarkt. Jag ser dock att hon gång på gång försökt förklara sig men att andra här varken vill eller försöker förstå. Att älta in i absurdum ger mer?
    TS borde kanske uppdatera trådstarten lite. ...
  • YokohamaNr2
    Cantik skrev 2014-04-25 19:29:17 följande:

Avskyr CIO-metoder
    Fast å andra sidan så är det ju så i dessa trådar att de saknar vad de aldrig kommer att få och på något vis känns det ju då inte så relevant att någon som har fått ett av båda kön säger att det inte spelar någon roll. (Även om jag absolut håller med)

Men vad som är svårt för mig att förstå (har två killar) är just att man har dessa otroligt starka känslor när man redan har två barn även om det är två av samma kön, för mig är mina killar så väldigt olika individer så jag kan faktiskt inte se att det skulle vara så otroligt annorlunda om en av dem hade blivit en tjej

Dessutom tycker jag det är lite ledsamt att det oftast handlar om när det råkar bli fler killar, det är väldigt sällan du ser trådar om besvikelsen över att tredje blev en till tjej

Tillsist till Ts om allt detta tackande till de som stöder dig, det var till största delen hur du uttryckte dig som fick folk upprörda, läs din trådstart en gång till , eller varför inte spara den och läs för din son när han blir störreså kanske du förstår hur illa det låter!
  • Cantik
    YokohamaNr2 skrev 2014-04-25 22:25:53 följande:
    Fast å andra sidan så är det ju så i dessa trådar att de saknar vad de aldrig kommer att få och på något vis känns det ju då inte så relevant att någon som har fått ett av båda kön säger att det inte spelar någon roll. (Även om jag absolut håller med)
    Det är möjligt. Jag vet ju bara vad jag lever och kan bara utgå från det. Kanske kan det vara skönt för någon att höra att skillnaden inte är så stor också med barn av olika kön?
    Dessutom tycker jag det är lite ledsamt att det oftast handlar om när det råkar bli fler killar, det är väldigt sällan du ser trådar om besvikelsen över att tredje blev en till tjej
    Det håller jag med om. Vi fick faktiskt höra när vi fick vårt första barn (av en ytlig bekant) att "nu spelar det ju ingen roll vad nästa blir för nu har ni ju fått en flicka.." vilket jag minns att jag inte visste vad jag skulle svara på. Vi var så glada över vårt barn och hade varit lika glada om hon var en pojke och det var då inte ens givet för oss att skaffa ett barn till. Idag vet jag att denna person bara har pojkar och alltid har önskat en flicka och jag gissar att hon på något sätt försökte föra över sina känslor på mig eller nåt sånt. Jag finner det hemskt sorgligt och hoppas hon inte låter det visa omkring sina barn.
    Tillsist till Ts om allt detta tackande till de som stöder dig, det var till största delen hur du uttryckte dig som fick folk upprörda, läs din trådstart en gång till , eller varför inte spara den och läs för din son när han blir störreså kanske du förstår hur illa det låter!
    Jag tycker TS ska uppdatera trådstarten. Det sista du skrev hoppas jag inte du menar, att TS känner något betyder inte att hon önskar ta det ut på barnet hon säkerligen kommer älska oavsett kön när det är här.

Avskyr CIO-metoder
  • Mli 014

@catnik.

Ja jag känner också igen mig med de där åsikterna folk runtomkring har på mina barn.

Alla blir förvånade och "besvikna å mina vägnar" när de hör att jag har 3 pojkar.

"Så kommer nog flickan nästa gång"

"Det var synd, ni hade väl gärna haft en tös?"

Mm.

Men jag är nöjd med tre barn och att de är killar allihop är varken bu ellet bä.

Men när jag väntade trean så hoppades jag lite på en tjej. Mest för att alla andra runt om oss tjatade så.

• RockTheRebell

Likt som ts sörjer jag ett barn jag aldrig får. Förutom skillnaden att mitt faktiskt fanns så överväg din egen kommentar en gång till. Text är tydligen svår att förstå utan ton och jag gråter över honom varje dag. Så jag skulle inte tro det. Men jag får inte honom tillbaka för det samma som hon inte får sin flicka av denna tråd. Jag har vänner vars ända barn dött o de har fått nytt.

Naaw skrev 2014-04-25 18:14:35 följande:

Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!