YokohamaNr2 skrev 2014-04-25 22:25:53 följande:
Fast å andra sidan så är det ju så i dessa trådar att de saknar vad de aldrig kommer att få och på något vis känns det ju då inte så relevant att någon som har fått ett av båda kön säger att det inte spelar någon roll. (Även om jag absolut håller med)
Det är möjligt. Jag vet ju bara vad jag lever och kan bara utgå från det.
Kanske kan det vara skönt för någon att höra att skillnaden inte är så stor också med barn av olika kön?
Dessutom tycker jag det är lite ledsamt att det oftast handlar om när det råkar bli fler killar, det är väldigt sällan du ser trådar om besvikelsen över att tredje blev en till tjej
Det håller jag med om. Vi fick faktiskt höra när vi fick vårt första barn (av en ytlig bekant) att "nu spelar det ju ingen roll vad nästa blir för nu har ni ju fått en flicka.." vilket jag minns att jag inte visste vad jag skulle svara på. Vi var så glada över vårt
barn och hade varit lika glada om hon var en pojke och det var då inte ens givet för oss att skaffa ett barn till. Idag vet jag att denna person bara har pojkar och alltid har önskat en flicka och jag gissar att hon på något sätt försökte föra över sina känslor på mig eller nåt sånt. Jag finner det hemskt sorgligt och hoppas hon inte låter det visa omkring sina barn.
Tillsist till Ts om allt detta tackande till de som stöder dig, det var till största delen hur du uttryckte dig som fick folk upprörda, läs din trådstart en gång till , eller varför inte spara den och läs för din son när han blir störreså kanske du förstår hur illa det låter!
Jag tycker TS ska uppdatera trådstarten. Det sista du skrev hoppas jag inte du menar, att TS känner något betyder inte att hon önskar ta det ut på barnet hon säkerligen kommer älska oavsett kön när det är här.