• Maxine

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Har just kommit hem från ultraljudet, som visade en pojke. Har redan två och trodde att denna trea var en tjej. Var så övertygad och längtade så. Bröt ihop vid hissen utanför undersökningsrummet. Just nu är jag så ledsen, arg och tom. Ångrar graviditeten, vet inte hur jag ska hitta energin att ta mig igenom de sista månaderna. Ska tillägga att graviditeten har varit vidrig! tröstade mig med att det var en dotter, men vad nu? Känns som att jag sörjer ett barn som jag aldrig kommer att få. 

• Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!
  • jag7

Jag väntar en tredje pojke, klart jag hoppades på en tjej. Men jag tillät mig att sörja det en tid och sen la det sig. Jag såg på mina två pojkar, hur fina dom är. Och de plågar inga djur, är skitiga, skrikiga, de säger tack, pysslar, läser osv har så svårt att det läggs på könet hur ett barn är. Har träffat hur många flickor som helst som är jobbiga på många sätt. Där mina pojkar sköter sig exemplariskt. Det är ju uppfostran det är fel på inte könet. Jag tror det viktiga är att tillåta sig sörja och inte skämmas att säga att du ville ha tjej. Jag har talat med många om min sorg. Min sorg har bleknat och jag längtar efter min 3 son. Jag är övertygad att vi kommer ha en nära relation hela livet. Precis som jag haft med min pappa och som min bror har med min mamma.

• Koppkaka

Men snälla människa... Ta dig samman. Det är ingenting som säger att du hade fått en dotter som gillar klänningar, dockor, spa, shopping eller så iallafall. Kunde lika gärna blivit en riktig pojkflicka som älskar sport, är högljudd och bråkig och "pojkig".

Sånt här har jag verkligen noll förståelse för.

• Isbit

Stackars dig TS som är gravid och ska få ett barnSkrikandes

• Chiquita07

Gud vad otacksamt. Blir riktigt arg när jag läser ditt inlägg. Var glad för att du ens kan få barn!

• Plopps80
    Koppkaka skrev 2014-04-24 16:26:34 följande:
    Men snälla människa... Ta dig samman. Det är ingenting som säger att du hade fått en dotter som gillar klänningar, dockor, spa, shopping eller så iallafall. Kunde lika gärna blivit en riktig pojkflicka som älskar sport, är högljudd och bråkig och "pojkig". Sånt här har jag verkligen noll förståelse för.

Men det hade dock varit en flicka. Något TS nu inte för uppleva. Sluta dömma!
  • Lurvenpajsaren

Blir ledsen när jag läser sådant här och vilka fördomar folk har mot oskyldiga småkillar. Så de få gånger min son får utbrott på stan, som alla barn någon gång får, ska jag då också behöva känna att:

A) Stackars henne som fått en pojke; hade hon bara fått en flicka så hade det där aldrig hänt

B) Gud, vilken jobbig unge. Typiskt pojkar att härja sådär.

Usch. Jag hoppas att min son aldrig kommer ha någon av er som sin svärmor.

• Plopps80
    Lurvenpajsaren skrev 2014-04-24 16:54:41 följande:
    Blir ledsen när jag läser sådant här och vilka fördomar folk har mot oskyldiga småkillar. Så de få gånger min son får utbrott på stan, som alla barn någon gång får, ska jag då också behöva känna att: A) Stackars henne som fått en pojke; hade hon bara fått en flicka så hade det där aldrig hänt B) Gud, vilken jobbig unge. Typiskt pojkar att härja sådär. Usch. Jag hoppas att min son aldrig kommer ha någon av er som sin svärmor.

Varför skulle folk tänka så? TS bryr sig väl inte om andras barn. Hon sörjer den flickan hon inte kommer få. Genom att skriva detta inlägg gör ju du dig till ett offer och det låter ärligt talat som att du sörjer att du inte har en dotter med tanke på hur du skriver. Sluta tyck synd om dig själv.
  • Lavskrikan

Jag blir ledsen och förbryllad av det här. Det är en liten människa, en individ, som är på väg, och jag hoppas han får vara frisk. Inte alla har privilegiet att få barn, av olika anledningar och därför blir jag lite ställd av sådana här diskussioner. Visst är det tråkigt att det inte blir som man tänkt sig, men det kunde vara så mycket värre. Sjukdomar, missbildningar...

Synd att samhället trots allt fortfarande sätter så mycket vikt vid könet.

• Koppkaka

Tänker så fan heller sluta döma. Pojkar är inte på något sätt sämre än flickor, och att ångra graviditeten pga att det ligger en pojke i magen istället för en flicka är inte okej!

• Cantik
    Eleand84 skrev 2014-04-24 11:50:51 följande:
    Jag har en son på två år och väntar nu nr två som enligt ul är en tjej, med två månader kvar till bf börjar jag bli nervös längtar förstås jättemycket och har alltid velat ha en av varje men nu börjar tankarna komma om det inte varit bättre med en kille för min sons skull, en broder att "slåss" och dela saker med? Kommer de kunna få utbyte av varandra genom livet? Hur tajta kan en syster och bror bli?
    Nu är bara mina 6 (7 år om en vecka) och 51/2 år än men de är otroligt tighta. Är av olika kön. De är inte på något sätt unika, jag känner många som har barn av olika kön eller är vuxna och har ett syskon av annat kön som har en fin och nära relation. Hur relationen syskonen mellan blir eller utvecklas har väldigt lite eller inget med kön att göra tror jag.
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!