• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • snerkan
    maarny skrev 2014-05-24 09:36:24 följande:
    Nervööös ska iväg på ultraljud idag kl 14.00. Håll alla era tummar för att ett litet hallon ligger där inne!

Lycka till! Håller alla tummar och tår!:) En fruktansvärd matthet har intagit min kropp! Fy vad jobbigt allt är, jag släpar benen efter mig vart jag än går. Känns som om jag inte skulle ha ätit på hundra år o har världens mjölksyra i benen. Hua! Inte lätt att låtsas vara som vanligt på jobbet!:p Jag behöver äta lite o vääääldigt ofta för att fungera någorlunda. Men det är rena döden för mina tänder som jag redan har ont i sen innan:p Någon som har ett bra tips på vad man kan äta som är minst skadligt för tänderna som man ändå håller sig på benen av?:)
  • maarny

YES!!! Det fanns en bebis i magen, hjärtat slog mycket tydligt och allting såg bra ut. Fantastiskt magiskt att se!! Helt sjukt, kan inte sluta le :D bf beräknat till 8 januari (7+2 idag) som vi misstänkte trots att barnmorskan räknade på sista mensen till den 27 december. Stickorna visade alltså rätt hela tiden och ägglossningen var lite ur balans då jag precis tagit ut p-staven. Kan inte fatta att jag tar ut den efter 4 år och blir gravid Direkt. Så bortskämt men skönt!! Hade räknat med att det skulle ta lite tid att komma igång efter så lång tid. Nu längtar jag ihjäl mig tills nästa gång vi får se vår första älskade bebis och då får reda på vilket kön. Vill bara skrika och hoppa runt!!!!! :D

• LängtansBlåaBlomma
    emiliefridh1 skrev 2014-05-24 10:00:47 följande:
    Hej allihopa. Tänkte ansluta till den här tråden. Har nyligen fått veta att jag är gravid. Fick mf i februari och är orolig att det ska hända denna gången med. Var på vul i veckan. Allt man såg var en liten hinnsäck. Vill så gärna känna glädje då detta blir sista barnet men oron tar lätt över. Någon som är i liknande situation?
    Vilken vecka är du i? Att du såg hinnsäcken bara kanske inte är nåt konstigt om du är tidig.
  • mariaheterjag
    maarny skrev 2014-05-24 15:06:59 följande:
    YES!!! Det fanns en bebis i magen, hjärtat slog mycket tydligt och allting såg bra ut. Fantastiskt magiskt att se!! Helt sjukt, kan inte sluta le :D bf beräknat till 8 januari (7+2 idag) som vi misstänkte trots att barnmorskan räknade på sista mensen till den 27 december. Stickorna visade alltså rätt hela tiden och ägglossningen var lite ur balans då jag precis tagit ut p-staven. Kan inte fatta att jag tar ut den efter 4 år och blir gravid Direkt. Så bortskämt men skönt!! Hade räknat med att det skulle ta lite tid att komma igång efter så lång tid. Nu längtar jag ihjäl mig tills nästa gång vi får se vår första älskade bebis och då får reda på vilket kön. Vill bara skrika och hoppa runt!!!!! :D

Grattis! Fantastiskt, vilken glädje!
  • Qaroliine
    emiliefridh1 skrev 2014-05-24 10:00:47 följande:
    Hej allihopa. Tänkte ansluta till den här tråden. Har nyligen fått veta att jag är gravid. Fick mf i februari och är orolig att det ska hända denna gången med. Var på vul i veckan. Allt man såg var en liten hinnsäck. Vill så gärna känna glädje då detta blir sista barnet men oron tar lätt över. Någon som är i liknande situation?

Jag fick avbryta en graviditet i v 12 i januari pga att allt ej stod rätt till. Nu är jag gravid i v 5+3 och oron är såklart väldigt jobbig.
    Vi har en 3½-årig flicka sedan innan som plåster på såren
    Kommer göra ett vul när jag är i v 7+6.

Tilde 101221
  • MillaPo

Hej tråden! Välkomna alla nya...har precis börjat må liite bättre men ska träffa läkare på tisdag så blir nog jobba halvtid nästa vecka o ev veckan därpå då kroppen inte riktigt orkar med :/. Illamåendet e knäckande...o svårt att få i sig mat. Dock gått lite bättee idag :)

V 8+0 imorgon! :)

• Duochjag
    Jhalie skrev 2014-05-23 21:28:24 följande:
    Så, nu är det gjort. Äggledaren borta! Ligger här och har inte jätteont iaf och får åka hem imorn. Känns ändå skönt att det är över nu, börja om på ny kula!! Tusen tack för er omtanke och stöd. Det har betytt massor. Önskar er alla lycka till med magarna och de fina små ungarna Kramar J

Skönt att allt gått bra. Lycka till med allt i framtiden. Kram
Svar på tråden BF Januari 2015