• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Väntande
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-25 22:11:46 följande:

Foglossning redan i vecka 6, var ska det här sluta?

Skulle precis skriva ett inlägg om det när jag såg att du skrivit också!

Idag är jag hemma från jobbet för jag har så jävla ont, eller mest att jag är helt handikappad för att det gör ont om jag rör mig... Jag har aldrig hört att man kan ha så här tidigt, min faster är mitt skräckexempel som gick på kryckor från vecka 13 - men jag är på 4+6 idag. Kan inte sitta med benen i kors, eller i skräddarställning. Långa steg gör ont å ibland så hugger det till för att jag råkat vrida benet lite.

Det här i samband med att jag har mina "båtåkar-attacker" har gjort mig till världens tråkigaste människa just nu. Nytt jobb har jag ju också som undrar varför jag är hemma igen säkert ...

Kan man få sjukgymnastik eller något mot foglossning? Jag är skitskraj!!! Hade foglossning med ettan och det var ju inte kul ... Då var det kryckor å bälte. Men då var det ju i tredje trimestern så det hann ju inte eskalera såååå mycket mer. Hur ska det gå nu liksom!?
  • sissi81

Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart 😄

• semlan24

Fy för detta äckliga illamående :( har blivit värre de senaste dagarna.. Idag skulle jag gå till jobbet, äter frukost men den kommer upp igen. Mår lite bättre, provar äta en ny frukost. Även den kommer upp :/ känner mig helt skakig och orkeslös. Vet inte vart jag ska ta vägen. Känner mig som en svikare på jobbet, har alltid varit en stark o frisk person som man kan lita på.. Men allt det här illamåendet gör att jag inte har nån kontroll alls :(

Är också orolig över vår bostadssituation. Vi bor i en stad där lägenheterna kostar fantasisummor och jag och killen tjänar inte såna pengar. Blir orolig nu när man måste va hemma i tid å otid och vi kommer få mindre pengar att röra oss med :/ kanske aldrig kan spara til nåt större. Nu bor vi i 2:a på 52 kvadrat.

• Förhoppningsvis
    Väntande skrev 2014-05-26 08:17:18 följande:
    Skulle precis skriva ett inlägg om det när jag såg att du skrivit också!

Idag är jag hemma från jobbet för jag har så jävla ont, eller mest att jag är helt handikappad för att det gör ont om jag rör mig... Jag har aldrig hört att man kan ha så här tidigt, min faster är mitt skräckexempel som gick på kryckor från vecka 13 - men jag är på 4+6 idag. Kan inte sitta med benen i kors, eller i skräddarställning. Långa steg gör ont å ibland så hugger det till för att jag råkat vrida benet lite.

Det här i samband med att jag har mina "båtåkar-attacker" har gjort mig till världens tråkigaste människa just nu. Nytt jobb har jag ju också som undrar varför jag är hemma igen säkert ...

Kan man få sjukgymnastik eller något mot foglossning? Jag är skitskraj!!! Hade foglossning med ettan och det var ju inte kul ... Då var det kryckor å bälte. Men då var det ju i tredje trimestern så det hann ju inte eskalera såååå mycket mer. Hur ska det gå nu liksom!?
    Åh ja, prata med din barnmorska. Har du fått övningar under din förra graviditet? Kan du börja med dem igen? Knipövningar, nedre bålen, osv.
  • Förhoppningsvis
    semlan24 skrev 2014-05-26 09:52:29 följande:
    Fy för detta äckliga illamående :( har blivit värre de senaste dagarna.. Idag skulle jag gå till jobbet, äter frukost men den kommer upp igen. Mår lite bättre, provar äta en ny frukost. Även den kommer upp :/ känner mig helt skakig och orkeslös. Vet inte vart jag ska ta vägen. Känner mig som en svikare på jobbet, har alltid varit en stark o frisk person som man kan lita på.. Men allt det här illamåendet gör att jag inte har nån kontroll alls :(

Är också orolig över vår bostadssituation. Vi bor i en stad där lägenheterna kostar fantasisummor och jag och killen tjänar inte såna pengar. Blir orolig nu när man måste va hemma i tid å otid och vi kommer få mindre pengar att röra oss med :/ kanske aldrig kan spara til nåt större. Nu bor vi i 2:a på 52 kvadrat.
    Vi bor med vårt barn i en tvåa på 50ish kvadrat och hon är två. Och det här gått jättebra! Nu flyttar vi till sommaren, men främst av andra anledningar.
  • Väntande
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-26 11:11:53 följande:
    Vi bor med vårt barn i en tvåa på 50ish kvadrat och hon är två. Och det här gått jättebra! Nu flyttar vi till sommaren, men främst av andra anledningar.
    Vi bor i en tvåa med vår 8:åring :) vi ska bo kvar här ett par år till fast än vi blir fyra, känns lite galet!

Men vi trivs så bra här och har lyckats inreda så det inte känns trångt. Sen känner vi att vi kan spara så himla mycket pengar till att resa eller sånt som vi tycker är viktigare.

Ska få komma in på inskrivningssamtal redan idag :D skulle ju egentligen ringa om foglossningen, men jag fick tid för inskrivning innan jag ens hunnit komma fram till orsaken att jag ringde ... Känns super kul!! Och viktigt, för jobbet pressar på om saker som måste göras i veckan och jag kan bara ligga i sängen med en kudde mellan bena :/
  • fröet2015
    sissi81 skrev 2014-05-26 09:13:50 följande:
    Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart
    Ha! Totalt väck här med, och det var den i princip hela förra graviditeten också. Vissa har det tydligen tvärt om, så orättvist är det! :)
  • sissi81
    fröet2015 skrev 2014-05-26 14:25:26 följande:
    Ha! Totalt väck här med, och det var den i princip hela förra graviditeten också. Vissa har det tydligen tvärt om, så orättvist är det! :)

Jag mådde aldrig illa med de andra 2 men däremot så ökade lusten.

Vi får väl hoppas detta går övet snart. Jag saknar närheten framförallt. Men nu när man mår så illa så vill man knappt att nån ska röra en????
  • sargr
    sissi81 skrev 2014-05-26 09:13:50 följande:
    Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart
    Jag känner av både och. Ibland är den superstark och ibland puts väck. Dock hade vi sex i helgen och jag började blöda. Bröt ihop då förra missfallet gjorde sig påmint. Ringde dock gynakuten som lugnade mig och sa att det var relativt vanligt. Bara det slutade blöda inom någon timme så var det nog ingen fara... Det slutade blöda ganska snabbt så tror det var något blodkärl som sprack.. otäckt dock. och nu efter har det varit lite blodrester i flytningarna men det är väl så det kommer ut. ska på vul imorn och är nervös över att det inte ska vara något i min mage. Uschan. Kommer inte sova bra inatt! 

Men som sagt, om lusten. Kommer inte våga ha sex om jag ska börja blöda varje gång ju! :/
  • Nr 3 på G

Oj vad ni är aktiva här inne har inte varit inne sen i fredags och hade hur mycket som helst att läsa ikapp 
    först vill jag ge en jättekram till er som har fått avbryta graviditeterna av olika anledningar, har själv varit i den sitsen 3 gånger och håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången Hjärta 

Lite tips till er som ska sluta röka: Tänk inte "jag måste sluta röka" utan  försök istället tänka "Jag vill bli nikotinfri" När jag slutade röka så använde jag nikotinplåster men då fanns inte e-cigg, det verkar ju vara ett ok alternativ, när suget blev för jobbigt så hade jag en burk med gamla fimpar som jag luktade i , stank f-n så då försvann suget för stunden eller så att borsta tänderna brukar oxå hjälpa, lycka till ni som försöker sluta och få gärna med rökande sambos på tåget för det är inte heller bra för bebisen.

Själv har jag gått in i v 6 (5+2) och är supernervös för att se blod varje gång jag går på toaletten, kommer till att vara fullständigt nervvrak innan jag är i v 12, har "lagom" med symtom men hade gärna haft mer om det garanterar en frisk bebis.

Svar på tråden BF Januari 2015