• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Snuusan
    Nr 3 på G skrev 2014-05-26 16:03:38 följande:
    Oj vad ni är aktiva här inne har inte varit inne sen i fredags och hade hur mycket som helst att läsa ikapp 
    först vill jag ge en jättekram till er som har fått avbryta graviditeterna av olika anledningar, har själv varit i den sitsen 3 gånger och håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången Hjärta 

Lite tips till er som ska sluta röka: Tänk inte "jag måste sluta röka" utan  försök istället tänka "Jag vill bli nikotinfri" När jag slutade röka så använde jag nikotinplåster men då fanns inte e-cigg, det verkar ju vara ett ok alternativ, när suget blev för jobbigt så hade jag en burk med gamla fimpar som jag luktade i , stank f-n så då försvann suget för stunden eller så att borsta tänderna brukar oxå hjälpa, lycka till ni som försöker sluta och få gärna med rökande sambos på tåget för det är inte heller bra för bebisen.

Själv har jag gått in i v 6 (5+2) och är supernervös för att se blod varje gång jag går på toaletten, kommer till att vara fullständigt nervvrak innan jag är i v 12, har "lagom" med symtom men hade gärna haft mer om det garanterar en frisk bebis.
    Gud va "smart" med den där fimpburken, även fast jag röker och har rökt i många år så tycker jag fimpar fortfarande luktar groteskt illa... Inte dålig idé där inte, har dock lyckats dragit ner väldigt mycket hittills, så hoppas på att vara helt fri vilken dag som helst! 

Då väntar vi nästan samtidigt då, enligt appen är jag 5+1 idag :) 
    Jag är lika nervös som dig, längtar tills man håller i det lilla knytet istället, så kanske man kan lugna sig! 
    Nr 3 på G skrev 2014-05-26 16:03:38 följande:
    Oj vad ni är aktiva här inne har inte varit inne sen i fredags och hade hur mycket som helst att läsa ikapp 
    först vill jag ge en jättekram till er som har fått avbryta graviditeterna av olika anledningar, har själv varit i den sitsen 3 gånger och håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången Hjärta 

Lite tips till er som ska sluta röka: Tänk inte "jag måste sluta röka" utan  försök istället tänka "Jag vill bli nikotinfri" När jag slutade röka så använde jag nikotinplåster men då fanns inte e-cigg, det verkar ju vara ett ok alternativ, när suget blev för jobbigt så hade jag en burk med gamla fimpar som jag luktade i , stank f-n så då försvann suget för stunden eller så att borsta tänderna brukar oxå hjälpa, lycka till ni som försöker sluta och få gärna med rökande sambos på tåget för det är inte heller bra för bebisen.

Själv har jag gått in i v 6 (5+2) och är supernervös för att se blod varje gång jag går på toaletten, kommer till att vara fullständigt nervvrak innan jag är i v 12, har "lagom" med symtom men hade gärna haft mer om det garanterar en frisk bebis.
  • smaajlet
    sissi81 skrev 2014-05-26 09:13:50 följande:
    Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart ?

Lusten är helt borta, tycker också synd om mannen trots att han förstår... Det var inte så här förra gången jag var gravid
  • emiliefridh1

V5 längtansblåblomma. Fick ny tid för ul nästa vecka. Hoppas på att få se ett litet hjärta slå. Qaroliine grattis till graviditeten. Förstår att det måste ha varit fruktansvärt jobbigt att behöva avbryta :( hoppas att allt kommer gå bra framöver!

• bejb

Var på inskrivning idag i v 7+3. Nästa gång blir först 5.8?! Tycker det låt väldigt avlägset.. Då e jag ju redan i v 18. Detta pga att de har semester i juli. Men ultra får vi åka på kring midsommar så då får man ju se lite så allt står rätt till. Vi gjorde inget kub sist utan de kolla bara nacksvullnad på ul. Tror det blir så igen.

• sissi81
    smaajlet skrev 2014-05-26 17:20:00 följande:

Lusten är helt borta, tycker också synd om mannen trots att han förstår... Det var inte så här förra gången jag var gravid
    Ja man får så dåligt samvete trots att man är 2 om detta så det är väl ett måste att förstå varann. Men å andra sidan så är det ju omöjligt för männen att förstå vad våra kroppar går igenom.

Jag hoppas det går över snart.
  • Nr 3 på G
    Snuusan skrev 2014-05-26 16:51:32 följande:
    Gud va "smart" med den där fimpburken, även fast jag röker och har rökt i många år så tycker jag fimpar fortfarande luktar groteskt illa... Inte dålig idé där inte, har dock lyckats dragit ner väldigt mycket hittills, så hoppas på att vara helt fri vilken dag som helst! 

Då väntar vi nästan samtidigt då, enligt appen är jag 5+1 idag :) 
    Jag är lika nervös som dig, längtar tills man håller i det lilla knytet istället, så kanske man kan lugna sig! 
    Ja "fimpburken" räddade mig många gånger när jag var på väg att ge upp ;)  men sen hade jag som mål att vara rökfri innan vi blev med barn (och det var sambons krav för att ens börja försöka) och nu har det gått 7,5 år och förhoppningsvis har vi snart 4 barn :D 
  • Nr 3 på G
    Väntande skrev 2014-05-26 08:17:18 följande:
    Skulle precis skriva ett inlägg om det när jag såg att du skrivit också!

Idag är jag hemma från jobbet för jag har så jävla ont, eller mest att jag är helt handikappad för att det gör ont om jag rör mig... Jag har aldrig hört att man kan ha så här tidigt, min faster är mitt skräckexempel som gick på kryckor från vecka 13 - men jag är på 4+6 idag. Kan inte sitta med benen i kors, eller i skräddarställning. Långa steg gör ont å ibland så hugger det till för att jag råkat vrida benet lite.

Det här i samband med att jag har mina "båtåkar-attacker" har gjort mig till världens tråkigaste människa just nu. Nytt jobb har jag ju också som undrar varför jag är hemma igen säkert ...

Kan man få sjukgymnastik eller något mot foglossning? Jag är skitskraj!!! Hade foglossning med ettan och det var ju inte kul ... Då var det kryckor å bälte. Men då var det ju i tredje trimestern så det hann ju inte eskalera såååå mycket mer. Hur ska det gå nu liksom!?
    Jag fick akupunktur mot foglossningen med både 2:an och 3:an, hjälpte en del tillsammans med TENS, bälte och sidenscarf i sängen och bilen för att kunna snurra lättare
  • LängtansBlåaBlomma

Ni som varit gravida förut, är det vanligt att vara dålig i magen eller beror det på nåt jag ätit? Jag blev det efter lunch och jag blev det nu efter middagen trots att jag åt två helt olika maträtter.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Förhoppningsvis
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-26 20:05:26 följande:
    Ni som varit gravida förut, är det vanligt att vara dålig i magen eller beror det på nåt jag ätit? Jag blev det efter lunch och jag blev det nu efter middagen trots att jag åt två helt olika maträtter.
    Du äter inte järntabletter ännu? Det är ju mycket hormoner som påverkar tarmen nu i början. Men har mer hört om att tarmarna jobbar trögare och att det är risk för förstoppning.
  • Madelene93

Hej tjejer jag är i v 4+6 jag mår väldigt bra

Lite ont i ryggen och trött men inte illamående :)

Mycket tankar kring missfall

Svar på tråden BF Januari 2015