• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Tingeliiiing
    marsmamma87 skrev 2014-05-25 07:44:24 följande:
    Usch lider verkligen med dig, hopplöst att må så illa hela tiden.

Jag kräks mest på kvällarna vilket leder till svårt att sova pga tom mage :(

Hoppas vi kan få må bra och njuta snart !!
    Vart så tok illamående mitt på Drottninggatan i Stockholm city... Fick springa in i en sidogränd o tur va väl d att det låg ett parkeringshus där.. Sambon hitta en påse i vagnen hahha fick ta den springa in o spy o med min otur kom ju självklart en bild körandes o stanna o kolla på mig... Mkt pinsamt o mkt jobbigt!

Usch sova på tom mage låter inge vidare man sover ju som bäst med mat i magen!

Vi får hålla ut ett tag till!
  • AB mamma
    Tingeliiiing skrev 2014-05-25 08:46:22 följande:
    Vart så tok illamående mitt på Drottninggatan i Stockholm city... Fick springa in i en sidogränd o tur va väl d att det låg ett parkeringshus där.. Sambon hitta en påse i vagnen hahha fick ta den springa in o spy o med min otur kom ju självklart en bild körandes o stanna o kolla på mig... Mkt pinsamt o mkt jobbigt!

Usch sova på tom mage låter inge vidare man sover ju som bäst med mat i magen!

Vi får hålla ut ett tag till!

Känner igen mig där. Jag har kräkpåsar i väskan. Höll på att bli avslöjad av min lille systerson som plockade upp en ur min väska och frågade Vem har kräkpåsar? (Han flög till NY förra veckan och vet därför vad det är). Som tur var så hörde endast min sambo och fick snabbt undan dom innan någon annan hann fatta ngt. Hahaha
  • maarny

Idag är det mors dag! :D Någon annan än jag som helt plötsligt tycker denna dagen blev helt annorlunda? (första barnet) Tänk nästa år är vi mammor på riktigt :) Så spännande!

Vi tänkte vänta att berätta för våra föräldrar tills efter kub men efter att ha sett vårt barn igår så har vi ändrat oss och ska idag berätta för våra mammor och pappor, kan ju inte bli en bättre present på mors dag till blivande mormor/farmor. Tidigt är det, vi vet, men samtidigt så känns det skönt att berätta :) Sjukt nervös dock!!!

• mlisavvas1

Utan påhopp eller så, men behöver hjälp. Vill ha era bästa tips på att sluta röka! Har trapat ner men att sluta helt känns omöjligt, jag är fast besluten att sluta men att "bara" bestämma sig funkar uppenbarligen inte på mig.

• LängtansBlåaBlomma
    marsmamma87 skrev 2014-05-25 08:08:36 följande:
    Grattis till er alla på morsdag!!!
    Hehe, känner mig inte som en mor än... Nästa år kanske...
  • Bettanspettan
    mlisavvas1 skrev 2014-05-25 12:43:18 följande:
    Utan påhopp eller så, men behöver hjälp. Vill ha era bästa tips på att sluta röka! Har trapat ner men att sluta helt känns omöjligt, jag är fast besluten att sluta men att "bara" bestämma sig funkar uppenbarligen inte på mig.
    Är i samma sits. Rökte ett pkt om dan när jag plussade för en vecka sen och har inte lyckats sluta helt. Vissa dagar har jag inte rökt alls men vissa har det blivit tre-fyra stycken. Då köpte jag rosa Blend, dom absolut svagaste jag vet.
    Jag har köpt nokotinfritt snus, Onico, och ikväll ska jag få låna och testa en e-cigarett. Har prövat det förut och en sån hjälper faktiskt väldigt mycket när suget sätter in. Min sambo försöker sluta med mig för att underlätta. 
  • mlisavvas1
    Bettanspettan skrev 2014-05-25 13:24:05 följande:
    Är i samma sits. Rökte ett pkt om dan när jag plussade för en vecka sen och har inte lyckats sluta helt. Vissa dagar har jag inte rökt alls men vissa har det blivit tre-fyra stycken. Då köpte jag rosa Blend, dom absolut svagaste jag vet.
    Jag har köpt nokotinfritt snus, Onico, och ikväll ska jag få låna och testa en e-cigarett. Har prövat det förut och en sån hjälper faktiskt väldigt mycket när suget sätter in. Min sambo försöker sluta med mig för att underlätta. 
    Då är vi verkligen i precis samma sittS, varför ska de va så svårt!
  • fröet2015
    mlisavvas1 skrev 2014-05-25 12:43:18 följande:
    Hade det bara varit att sluta hade vi ju inte haft några nikotinberoende människor i världen, så vi är nog en hel del som förstår! :) Är själv före detta snusare, det tog mig säkert 8 år från att jag bestämt mig för att sluta tills jag verkligen var helt fri. Många återfall blev det.. 
    De gångerna det gått bäst så har jag trappat ner, kanske 4-5 snusar om dagen först, sen skär man ner tills man suger livet ur en stackars snus per dag. Sen bestämmer man sig för att det är meningslöst och slutar helt. :) Så funkade det iaf för mig! 
    I samband med graviditet kan jag tänka mig att det blir mycket ångest och skuldkänslor också. Men försök tänka på att för varje cigg du INTE röker gör du något positivt för bebisen. Sen kan du kanske hoppas på att illamåendet gör att du inte står ut med det. Jag klarade inte cigarettrök utan att kräkas förra gången jag var gravid.. 
    Håller alla tummar och tår på att du klarar det och att du får hjälp och stöd på vägen!
  • LängtansBlåaBlomma

Finns det nåt annat ni tycker om, tex godis? Även om det inte heller är nyttigt kanske det är bättre att ta en chokladkaka eller en klubba. Jag är inte rökare och det är jag glad över för jag förstår er ångest och frustration, däremot äter jag en hel del socker och det är inte heller bra för fostret eller mig själv. Försöker minska på sockret men det är nästan nåt sött varje dag. Väger ca +10 kg och kommer nog gå upp minst tio till tyvärr.

• mlisavvas1
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-25 14:59:08 följande:

Finns det nåt annat ni tycker om, tex godis? Även om det inte heller är nyttigt kanske det är bättre att ta en chokladkaka eller en klubba. Jag är inte rökare och det är jag glad över för jag förstår er ångest och frustration, däremot äter jag en hel del socker och det är inte heller bra för fostret eller mig själv. Försöker minska på sockret men det är nästan nåt sött varje dag. Väger ca +10 kg och kommer nog gå upp minst tio till tyvärr.

Sitter o häller i mig vatten med citron i.. Funkar väl sisådär haha så jäkla svårt och ångesten är brutal, vill inte röka överhuvudtaget egentligen men är helt fast.
Svar på tråden BF Januari 2015