• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • marsmamma87
    Jhalie skrev 2014-05-23 10:32:34 följande:

Ligger inlagd nu i väntan på operation.

Tydligen utomkveds som de missat sist smile4.gif

Beklagar verkligen :/ vad dåligt att de missat det innan!! Stor kram!
  • marsmamma87

Är otroligt lättad idag. Var på inskrivning och tidigt ultraljud, trodde inte man kunde se utanpå magen så här tidigt men vi fick jättefina bilder på vår lilla stjärna som låg där inne och sprattlade med ett hjärta som slog tydliga starka slag. Fantastiskt att se!

Blev flyttad en dag framåt så mitt nya BF är 1/1 - spännande datum!

Kram på er alla mammor, önskar er en trevlig helg!

• marsmamma87

Fick även tid för ett till ultraljud i v 14 och RUL i augusti (v 21), känns skönt att få stämma av en gång extra innan dess:)

• Väntande

Shit vad tråkigt! Hoppas allt går bra, tur i oturen att dom märkte det nu iaf innan äggledaren spricker! Önskar all lycka till!
  • Väntande

Ni som påpekat att ni är svullna - här är en till! Det är helt sinnessjukt!!! När klockan slår tre så börjar det, och nu på kvällen så är svullnaden omöjlig att dölja!

Jag är helt enorm! Men vi har diskuterat lite här hemma och det lutar mot att berätta redan i helgen, trots att jag bara är på ca. V.4+3. Har försökt sen november med ett mf på vägen å nu börjar det bli tungt att inte prata om lyckan (och sorgen)! Sen får det väl bli som det blir ifall det skulle va ett mf till. Är bara så sjukt trött på att inte kunna prata om det!

Har lyckats få en icke-craving också, jävligt oväntad också! Nämligen sötsaker! Choklad, glass å godis ... Så jävla äckligt helt plötsligt!!!!

• mariaheterjag
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-05-21 21:29:01 följande:

Ja, de känns som att "det är menat att bli" när man skyddar sej och ändå blir det! Stod i köket och storbölade och skalde potatis igår.. Han är glad att jag delar mina tankar med honom, och inte stänger han ute.. Men man vill ju känna glädje inte osäkerhet, ibland är man överväldigad ibland tvekar man, men som sagt tror de tar lite innan man hinner smälta det. Ivårat fall är det ju de första barnet, och det är ju en omställning, man ska börja ha ansvar för en annan liten människa resten av en liv... Jag ska inte ljuga, JAG ÄR SKITRÄDD. Men samtidigt så glad, älskar redan det som växer i min mage.. Har du några symptom än då? :)

Ja det är stort att få barn, hela livet förändras ju. Jag tyckte första tiden med spädbarn var rätt jobbig (men det var nog mkt omställningen också) men nu med en 4 åring är det nästan bara kul Tror det är bra att vara lite rädd och nervös då förbereder man sig nog mentalt för det som ska komma...

Ja jag har lite symptom. Det jobbigaste är att jag är enormt trött, värst framåt eftermiddagen och kvällen men egentligen går jag mer eller mindre som i en dvala hela dagen. Men sen har jag lite ömma bröst och tycker även magen börjar se och kännas lite svullen! Mår lite småilla till och från under dagen, och har avsmak för viss mat och sug efter annan...

Du va längre gången än jag va? Har du mkt symptom?
  • elinvd
    Usch vad tråkigt!
    Bella 19/3 2012 <3
  • elinvd

Fattar inte vad man ska göra för att kunna få ett vul här nere. Haft tre blödningar de senaste två veckorna. Två små och en ganska stor. Har varit i kontakt med både gynakuten i Malmö och bm-mottagningen här i stan, men båda säger att jag ska avvakta och ta ett nytt gravtest om tre veckor. Jag fick ett missfall i vintras och nu går jag och oroar mig för att samma sak ska hända igen. Tycker det är jobbigast att inte veta vad blödningarna berodde på.

Ni andra som fått vul, vad krävdes för att ni skulle få det??

Bella 19/3 2012 <3
  • Duochjag
    Ligger inlagd nu i väntan på operation. Tydligen utomkveds som de missat sist

Nej vad tråkigt :(. Tänker p dig. Kram
  • Duochjag
    elinvd skrev 2014-05-23 20:43:53 följande:
    Fattar inte vad man ska göra för att kunna få ett vul här nere. Haft tre blödningar de senaste två veckorna. Två små och en ganska stor. Har varit i kontakt med både gynakuten i Malmö och bm-mottagningen här i stan, men båda säger att jag ska avvakta och ta ett nytt gravtest om tre veckor. Jag fick ett missfall i vintras och nu går jag och oroar mig för att samma sak ska hända igen. Tycker det är jobbigast att inte veta vad blödningarna berodde på. Ni andra som fått vul, vad krävdes för att ni skulle få det??
    Bella 19/3 2012 <3

Vad dåligt! Tycker verkligen du ska få ett vul efter så mkt blödningar. Har du åkt in till gynakuten? Tror det är svårare att avvisa dig på plats sas. Jag fick vul förra grav pga att jag var orolig och inte hade symptom och ville det denna gången också, hade ont i magen (inte som växtvärken) och rosa flytningar, men fick inget denna gången trots att det är samma mvc. Det är dumt att det skiljer så mellan olika delar i landet.
Svar på tråden BF Januari 2015