• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Snuusan
    mlisavvas1 skrev 2014-05-25 12:43:18 följande:
    Utan påhopp eller så, men behöver hjälp. Vill ha era bästa tips på att sluta röka! Har trapat ner men att sluta helt känns omöjligt, jag är fast besluten att sluta men att "bara" bestämma sig funkar uppenbarligen inte på mig.
    Hej.. Plussade i förrgår och kämpar själv med det där..Har precis som du dragit ner på det. Blir inte bättre av att man har en sambo som själv röker. Det vi kan göra är att pusha varandra. 

Hur långt gången är du?

Idag är jag 5+0. :)
  • mlisavvas1
    Snuusan skrev 2014-05-25 17:04:55 följande:
    Hej.. Plussade i förrgår och kämpar själv med det där..Har precis som du dragit ner på det. Blir inte bättre av att man har en sambo som själv röker. Det vi kan göra är att pusha varandra. 

Hur långt gången är du?

Idag är jag 5+0. :)
    Jag är i vecka 5(4+6)!

Ja hur jobbigt som helst att ha en sambo som röker han me. Men som du säger får vi puscha varandra :)
  • fröet2015
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-25 14:59:08 följande:
    Finns det nåt annat ni tycker om, tex godis? Även om det inte heller är nyttigt kanske det är bättre att ta en chokladkaka eller en klubba. Jag är inte rökare och det är jag glad över för jag förstår er ångest och frustration, däremot äter jag en hel del socker och det är inte heller bra för fostret eller mig själv. Försöker minska på sockret men det är nästan nåt sött varje dag. Väger ca +10 kg och kommer nog gå upp minst tio till tyvärr.
    Jag upplever det nästan omöjligt att inte äta sött såhär i början av graviditeten, då är jag ingen gottegris i vanliga fall.. Antar att illamåendet gör att man är mer sugen på läskande, söta saker än riktig mat. Förra gången gick jag upp nästan allt under den första halvan, fast de sa att det skulle vara tvärtom. :P På slutet var jag mest sugen på sallad och balsamvinäger! Sammanlagt gick jag upp 13 kg, och det var borta inom ett halvår igen. Så jag är inte orolig, men jag var det inte den gången heller. :)
  • Limpan nr2
    Qaroliine skrev 2014-05-24 20:41:42 följande:

Vad skönt att vi är fler med liknande bagage.
    Går hos privat bm så jag får så många vul/ul jag behöver, helt gratis! Det var så det upptäcktes förra gången.. allt såg bra ut i v 6+0 men inte sen på nästa, så jag väljer att vänta med vul lite nu.
    Fy vad hemskt för er att behöva få veta så sent som vid rul att ni behövde avbryta smile4.gif

Tilde 101221
    Jag har också en avbruten graviditet i bagaget, avbröt i v.22. Det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Denna graviditet ska jag göra ett moderkaksprov för att uppräcka eventuell fel tiodigare. Innan dess kan jag inte riktigt glädjas utan kommer att vara orolig tills dess att barnet kommer ut och jag ser att det mår bra.

Det är otroligt jobbigt att bära på en sån historia men ändå lite skönt att höra att vi är fler. Kram!
  • Serahjay
    Om ni känner er stressade för att ni slutar röka så är det bättre för bebisen om ni fortsätter röka om stressen minskar. Stress och oro är värre än nikotin. 
    Jag kör med e-cigg. Började med lågt nikotin och nu kör jag nikotinfritt. 
    Jag kan sluta röka när jag vill, en av dom få som har den turen, men ibland kommer det dagar när jag vill ge bort min högra arm för bara en cigg... 
    Det är ju tufft..

Men för mig funkar e-cigg... och som sagt.. stressa inte över att sluta röka för det är värre för fostret.. Sluta i er egen takt... 
  • snerkan

Vul imorgon kl 13! Usch jag är så nervös. Det måste bara vara ett litet tickande hjärta där inne nu. Annars vet jag inte hur jag ska komma vidare:s

• LängtansBlåaBlomma

Lycka till, smerkan. Jag gjorde vul för fyra dagar sen och var så nervös för jag inte haft några symptom att,tala om men där levde den så fint så!

• Youwontremember

Önskar dig ett stort lycka till och håller alla tummar och tår för att du ska få se ett litet hjärta som Tickar på. Vet hur jobbig och nervös väntan är, på tisdag är det min tur. Åter igen lycka till imorgon!

snerkan skrev 2014-05-25 22:48:44 följande:
    Vul imorgon kl 13! Usch jag är så nervös. Det måste bara vara ett litet tickande hjärta där inne nu. Annars vet jag inte hur jag ska komma vidare:s

Svar på tråden BF Januari 2015