• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • sourpussy

Bor på hotell och är på kurs i två dagar, tillsammans med en av mina bästa vänner. Bestämde att jag kanske måste berätta om graviditeten för henne eftersom vi bor i samma rum. Hon frågade mig rakt ut när jag åt så mycket frukt vilket jag aldrig gör annars och jag skrattade bara och typ sa nej. Nu har jag ångest för att jag ljög. :(
    Vet inte om jag borde berätta eller inte.

• snerkan
    Qaroliine skrev 2014-05-24 18:26:36 följande:

Jag fick avbryta en graviditet i v 12 i januari pga att allt ej stod rätt till. Nu är jag gravid i v 5+3 och oron är såklart väldigt jobbig.
    Vi har en 3½-årig flicka sedan innan som plåster på såren smile5.gif
    Kommer göra ett vul när jag är i v 7+6.

Qaroliine! Vi har lite liknande situationer ju. Avbröt en graviditet den 30 januari, då de upptäckte på rul att pojken inte kunde överleva. Vi har en son på drygt 2 år hemma och är gravid i v7+4 nu:)
    Har faktiskt fått göra ett vul redan pga av våra tidigare erfarenheter och oron det medför. Dock såg de bara en hinnsäck med en liten "plupp" i, så ska göra ett nytt på måndag då det gått två veckor sedan det första vul:et.
    Får du några extra kontroller i och med avbrytandet senast?
  • Qaroliine
    snerkan skrev 2014-05-24 20:29:06 följande:

Qaroliine! Vi har lite liknande situationer ju. Avbröt en graviditet den 30 januari, då de upptäckte på rul att pojken inte kunde överleva. Vi har en son på drygt 2 år hemma och är gravid i v7+4 nu:)
    Har faktiskt fått göra ett vul redan pga av våra tidigare erfarenheter och oron det medför. Dock såg de bara en hinnsäck med en liten "plupp" i, så ska göra ett nytt på måndag då det gått två veckor sedan det första vul:et.
    Får du några extra kontroller i och med avbrytandet senast?

Vad skönt att vi är fler med liknande bagage.
    Går hos privat bm så jag får så många vul/ul jag behöver, helt gratis! Det var så det upptäcktes förra gången.. allt såg bra ut i v 6+0 men inte sen på nästa, så jag väljer att vänta med vul lite nu.
    Fy vad hemskt för er att behöva få veta så sent som vid rul att ni behövde avbryta

Tilde 101221
  • snerkan
    Qaroliine skrev 2014-05-24 20:41:42 följande:
    Vad skönt att vi är fler med liknande bagage. Går hos privat bm så jag får så många vul/ul jag behöver, helt gratis! Det var så det upptäcktes förra gången.. allt såg bra ut i v 6+0 men inte sen på nästa, så jag väljer att vänta med vul lite nu. Fy vad hemskt för er att behöva få veta så sent som vid rul att ni behövde avbryta
    Tilde 101221

Ja det är väldigt skönt att dela sina tankar o oro med andra som har varit i liknande Situationer:) Vad skönt att kunna välja privat bm! Vi får ju betala även för dessa tidiga. Men det är det värt ändå ju:) Förra gången åkte vi faktiskt 15mil till en privat klinik o gjorde ul i v 12 men hon såg inget fel. Så denna gång blir det läkare som kollar i v 12, det känns mer tryggt. Hoppas verkligen ingen av oss behöver vara med om något sådant igen!
  • marsmamma87
    Tingeliiiing skrev 2014-05-24 14:53:47 följande:

Kräktes mitt i stan nyss smile4.gif pinsamt

Usch lider verkligen med dig, hopplöst att må så illa hela tiden.

Jag kräks mest på kvällarna vilket leder till svårt att sova pga tom mage :(

Hoppas vi kan få må bra och njuta snart !!
Svar på tråden BF Januari 2015