• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee

Idag känner jag mig hur stor som helst... Har aldrig varit "tjock/stor" Någon gång. Men idag känner jag mig som en riktigt stor flodhäst. Hör de till alla hormoner kanske??? Sen har jag lagt av med mina promenader för jag inbillar mig att de e skadligt, då det börjar hugga i magen vid ansträngning :( men kanske ska ta kortare promenader iaf.

• MillaPo

Tänkte testa jobba halvdag imorgon se om det r genomförbart med detta illamående...bröjar dock ångra det när ja nu varit däckad av illamåendet totalt sen 17 tiden...inget hjälper...äta eller inte äta mår lika dåligt av båda så tvingar i mej för lilla inneboendes skull...får se hur natten blir o hur ja mår när ja vaknar 5.30 när klockan ringer...nu får gärna veckorna gå lite fortare...vill må bra igen...

• Milou88
    Duochjag skrev 2014-05-22 20:47:48 följande:

Jag hade önskat 2 år mellan mina barn men nu kommer det bli som tre bara för att de är födda 12 och 15, om man tänker på hur de kommer att gå i skolan, även om det bara kommer skilja 2år och 3månader. :/

Vi har oxå en född 12 och hade egentligen velat ha nästa 14 så det bara blir ett skolår emellan.. Våran son är född i maj så om den här graviditeten går vägen så kommer det nästan skilja 3år. Men ibland man inte styra över saker & vi är så lyckliga över att det tillslut tog sig :)
  • Limpan nr2

Jag tror att jag väntar med fb gruppen tills efter att bebisen kommit. Nu under graviditeten hänger jag härinne istället :) Hinner nog inte med allt, det är därför.

Nu har tröttheten börjat komma, olidligt trött har jag varit hela dagen. Men peppar peppar så inget illamående ännu...

Varje morgon när jag vaknat känner jag efter lite extra och är beredd..., men icke :p

• Förhoppningsvis
    Milou88 skrev 2014-05-22 22:12:01 följande:
    Vi har oxå en född 12 och hade egentligen velat ha nästa 14 så det bara blir ett skolår emellan.. Våran son är född i maj så om den här graviditeten går vägen så kommer det nästan skilja 3år. Men ibland man inte styra över saker & vi är så lyckliga över att det tillslut tog sig :)
    Åh precis samma här! Har ett barn som är född maj-12 och ville ha ett skolår emellan. Men eftersom förra graviditeten var tung, vi höll på att förlora henne i PSD, kolik, osv var vi länge osäkra på om vi hade ork att gå igenom allt en gång till - så här är vi, med två skolår emellan, men lika bra ändå!
  • Sudden

Väntar lite med fb-gruppen, har ontvmed tid just nu. Skolaktiviteter för sonen och tentaplugg för mig. Vill också gärna få gjort det där VUL:ET nästa vecka...
    Slutet på v7 för mig nu. Känner fortfarande inte nåt men är galet svullen. Tunikor och t-t-shirts för att dölja. Går detta bort? Är svullnad ett grav tecken el är det för att det är så varmt? Dricker mkt vatten och har varit ute och promenerat / sprungit två ggr idag. Har skitsvårt för det där med att bli tjock när man inte behöver/ska än. Annars - härligt väder tjejer. Njut och hoppas det går bra för alla

• LängtansBlåaBlomma

Vul idag! Står kvar på bf 31/12 men jag gissar att barnet föds i januari. Jag är i v 8+0 och Mini är 17 mm med ett hjärta som slår snabbt!

• Nr 3 på G
    Youwontremember skrev 2014-05-22 18:40:18 följande:
    Idag kom illamåendet. Hade det kommit en vecka tidigare hade jag varit överlycklig men nu när jag inte vet om hjärtat slår på den lille* känns det bara som en påminnelse om att det kanske inte går vägen denna gången heller. Legat i sängen hela dagen, kräks inte men känns nästan som att jag skulle må bättre av att göra det. Fått i mig en apelsin och lite fil. Just det, brösten gör ont igen och det skulle jag också varit glad över om det kommit några dagar tidigare. Vill bara att den lilla ska må bra
    Jhalie skrev 2014-05-22 20:03:09 följande:

Ja de lovade att de skulle ringa under eftermiddagen med provsvaren men de ringde aldrig så får väl reda på det på vul imorn då.
    Återkommer imorn smile1.gif
    Å vad jag håller tummarna och hoppas att ni får positiva besked båda två, vet precis hur det är att vänta och sen går allt åt skogen HjärtaKraaaaam på er båda två

• Stormflicka

Hej på er! Här är en till med bf i januari! :) äntligen efter ett MA i v 13 i feb. Jag är sällan inne på fl men läser att ni har en fb-grupp. Vem ska jag kontakta för att gå med? :)

Svar på tråden BF Januari 2015