• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elinvd
    Duochjag skrev 2014-05-23 21:07:35 följande:

Vad dåligt! Tycker verkligen du ska få ett vul efter så mkt blödningar. Har du åkt in till gynakuten? Tror det är svårare att avvisa dig på plats sas. Jag fick vul förra grav pga att jag var orolig och inte hade symptom och ville det denna gången också, hade ont i magen (inte som växtvärken) och rosa flytningar, men fick inget denna gången trots att det är samma mvc. Det är dumt att det skiljer så mellan olika delar i landet.

Nä jag har inte varit där, bara ringt dit. Men jag får väl åka dit och sätta mig istället så kanske det händer grejer.

På BM-mottagningens hemsida står det till och med att man kan få tidigt ul vid en uttalad oro för missfall, men det verkar svårt med det ändå.

Bella 19/3 2012 <3
  • Jhalie

Så, nu är det gjort. Äggledaren borta!

Ligger här och har inte jätteont iaf och får åka hem imorn.

Känns ändå skönt att det är över nu, börja om på ny kula!!

Tusen tack för er omtanke och stöd. Det har betytt massor.

Önskar er alla lycka till med magarna och de fina små ungarna

Kramar J

• Serahjay

Här har man oxå haft lite blödningar. Blödde lite igår men dom sa att det inte gick o göra nåt. Och att det är så pass vanligt med blödning i tidigt i graviditeten att dom inte kan kolla ALLA som kommer in varje dag. 

Blöder endast vid ansträngning. Alltså när jag ska bajsa.. :(
    Men man blir lika rädd varje gång...

• Youwontremember

Skönt att du verkar må någorlunda okej, kan inte sätta mig in i det du går igenom. Har ju varit mycket för dig på så kort tid, beklagar verkligen! Riktigt trist att dom var tvungna att ta bort ägglefaren. Hoppas verkligen att allting löser sig för dig nu, lycka till i framtiden! Varma kramar.

Jhalie skrev 2014-05-23 21:28:24 följande:
    Så, nu är det gjort. Äggledaren borta! Ligger här och har inte jätteont iaf och får åka hem imorn. Känns ändå skönt att det är över nu, börja om på ny kula!! Tusen tack för er omtanke och stöd. Det har betytt massor. Önskar er alla lycka till med magarna och de fina små ungarna Kramar J

• LängtansBlåaBlomma
    Stor kranie skrdig2014-hoppas21:28:24 brsignför dig med sl
    Såkrångel det gjort. Äggledaren borta!
    Ligger här och har inte jätteont iaf och får åka hem imorn.
    Känns ändå skönt att det är över nu, börja om på ny kula!!

Tusen tack för er omtanke och stöd. Det har betytt massor.

Önskar er alla lycka till med magarna och de fina små ungarna smile1.gif

Kramar J
    Stor kram till dig och hoopas det löser sig för dig med allt.
  • Sunnan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-22 23:38:43 följande:
    Vul idag! Står kvar på bf 31/12 men jag gissar att barnet föds i januari. Jag är i v 8+0 och Mini är 17 mm med ett hjärta som slår snabbt!
    Vad roligt!! Hoppas att du kan njuta mer nu!
  • Sunnan
    Jhalie skrev 2014-05-23 14:18:36 följande:

Ja nu var hcg 3490 och de såg nåt i äggledaren plus en blödning bakom livmodern.
    Fick inte ens åka hem och byta om men här ska man ligga timme ut å timme in å vänta...
    Hade Olga på kk men fick snabbt ett rum och en annan manlig läkare som är jättebra!
    Hungrig som en varg är jag oxå!!
    Stackare! Men det är för din säkerhet som du inte fick åka hem och byta om. Ett X kan börja blöda intensivt och vara potentiellt livshotande - det vore tjänstefel att låta dig gå hem. Även om du får vänta länge (6 timmar fasta åtminstone) så har de dig under uppsikt och kan ändra till urakut operation om du plötsligt skulle bli sämre.
  • Sunnan

Var på inskrivning i måndags och poängterade då att min sköldkörtel växt ganska ordentligt. Fick ta prover på en gång och är nu insatt på Levaxin. Verkar som att diabetes har triggat igång en Hashimoto på mig så nu har jag både diabetes och hypothyreos att dras med  - DÅLIGT för bebisen Rynkar på näsan Utöver 5% risk för organmissbildning finns nu även en risk för mental utvecklingsstörning. Jag kan bara hoppas att det upptäcktes i tid och att de få dagar jag var utan behandling inte har skadat lill-knottet. Men är ändå lite halvt förtvivlad över att allt ska hända just nu. Sköldkörteln har fortsatt växa och har nu en riktigt stor knöl på halsen som gör ont och trycker mot luftstrupen - inte skönt alls. 

• mariaheterjag
    marsmamma87 skrev 2014-05-23 18:57:48 följande:
    Är otroligt lättad idag. Var på inskrivning och tidigt ultraljud, trodde inte man kunde se utanpå magen så här tidigt men vi fick jättefina bilder på vår lilla stjärna som låg där inne och sprattlade med ett hjärta som slog tydliga starka slag. Fantastiskt att se!

Blev flyttad en dag framåt så mitt nya BF är 1/1 - spännande datum!

Kram på er alla mammor, önskar er en trevlig helg!

Wow vad häftigt! Grattis Hur kommer det sig att du fick så tidigt ultraljud?  I vilken vecka är du?
  • Sunnan

*graviditeten har triggat hypothyreosen, inte diabetesen men det finns en stark koppling mellan sjukdomarna och det är relativt vanligt att man har båda.

Svar på tråden BF Januari 2015