• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Tingeliiiing
    sissi81 skrev 2014-05-26 22:24:38 följande:

Jaaaaa jag???? haft konstant huvudvärk sen vi +ade smile4.gif

Riktigt jobbigt.
    Skönt att man inte är ensam!! blev nästan orolig
  • Fesitomo
    sissi81 skrev 2014-05-26 09:13:50 följande:

Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart ????

Här sexas det som aldrig förr min lust har ökat till 1000 å manen klagar ju inte för det, hoppas att eran lust kommer tillbax
  • Hedgehog

Hej på Er! 

7+3 idag och jag mår pyton. Mått illa i två veckor, men de senaste dagarna har varit rent ut sagt outhärdliga. Mår illa dygnet runt 24/7. 

Någon mer som mår som jag? 
    Hemma från jobbet idag. Känns som att de kommer börja undra snart... Man vill ju inte gärna berätta i v 8 heller. 

• Nr 3 på G
    Youwontremember skrev 2014-05-27 09:34:28 följande:
    VUL gick till min stora förvåning bra! Fick se hjärtat pulsera så fint och den lill* hade minsann växt till sig! Nu kan jag vara lugn i några dagar innan oron kommer tillbaka. Är såååå glad! smile2.gif
    Ååå vad underbart att ditt lilla frö lever och mår bra Hjärta vill oxå se min bebis så jag kanske kan få lugn i kroppen men det dröjer ju 1 månad till Rynkar på näsan
    Snuusan skrev 2014-05-27 09:20:01 följande:
    Hej alla här inne...

Jag kommer att gå ur denna grupp, det blir ingen bebis för mig...
    Min sambo har hela tiden tvekat och igår sa han att han inte ville, jag kan inte vara så fräck 
    och göra detta mot hans vilja...Har gråtit sedan det samtalet igårkväll och knappt sovit något,
    snart dags att bege sig till jobbet. Känns mindre bra...

Jag hoppas innerligt att det går bra för er andra och att ni alla får friska och underbara bebisar!

Lycka till!
    Kram på er!
     Fy vad trist att han inte vill Gråter Lycka till du oxå, lider med dig Hjärta
  • AB mamma
    Hedgehog skrev 2014-05-27 09:41:51 följande:
    Hej på Er! 

7+3 idag och jag mår pyton. Mått illa i två veckor, men de senaste dagarna har varit rent ut sagt outhärdliga. Mår illa dygnet runt 24/7. 

Någon mer som mår som jag? 
    Hemma från jobbet idag. Känns som att de kommer börja undra snart... Man vill ju inte gärna berätta i v 8 heller. 
    Jo vi är ett gäng som verkligen kan relatera till ditt illamående.

Mitt tips är akupunktur, jag får behandling nu och det hjälper massor. Har kompletterat med postafen de dagar som blir överjävliga. Postafen finns receptfritt på apoteket tyvärr så blir man lite nockad av det. Ett annat tips är calma tuggumi som oxå hjälper. Annars har ju BM rätt att skriva ut lerigan eller dylikt om det andra inte hjälper.

Det viktigaste för oss med illamående är att få i oss vätska så jag har alltid med mig en liten flaska vatten som jag tar en knapp munnfull vart 5-10 min. Allt annat som barnet beöhver fixar kroppen, jag har tre tidigare graviditeter med liknande illamående fram till v. 20-bf och alla tre är full friska superhärliga ungar, trots att jag inte lyckades behålla varken folsyra eller vitaminer i magen när de växte där :)
  • Förhoppningsvis
    Snuusan skrev 2014-05-27 09:20:01 följande:
    Hej alla här inne...

Jag kommer att gå ur denna grupp, det blir ingen bebis för mig...
    Min sambo har hela tiden tvekat och igår sa han att han inte ville, jag kan inte vara så fräck 
    och göra detta mot hans vilja...Har gråtit sedan det samtalet igårkväll och knappt sovit något,
    snart dags att bege sig till jobbet. Känns mindre bra...

Jag hoppas innerligt att det går bra för er andra och att ni alla får friska och underbara bebisar!

Lycka till!
    Kram på er!
    Åh lycka till!
  • Förhoppningsvis
    Youwontremember skrev 2014-05-27 09:34:28 följande:
    VUL gick till min stora förvåning bra! Fick se hjärtat pulsera så fint och den lill* hade minsann växt till sig! Nu kan jag vara lugn i några dagar innan oron kommer tillbaka. Är såååå glad! smile2.gif
    Vad roligt! Grattis!!!
  • snerkan

Mitt bf blev framflyttat lite på vul igår, bebisen är 7+4 idag, 11mm lång:) kan ju inte skylla på den lilla bönan att magen börjar puta;p haha

Så nytt bf är 8 januari.

Men mitt sinne vill ändå inte slappna av o tro att det ska gå bra. Jag trodde verkligen jag skulle kunna lugna mig lite o bara vara glad efter vulet, när vi såg hjärtat o att allt var bra.

Det är som att jag bara går o väntar på att det ska gå åt skogen. . O ändå så känns det outhärdligt om det skulle göra det. Usch för denna oro!

Vill att veckorna går fort nu, efter midsommar ska vi tillbaka på ul med läkaren o idag ska vi på inskrivning hos barnmorskan, o i början på aug är det rul. Så man har ändå lite "hållpunkter" att längta till.

Stackars er med illamående!:( det är så jobbigt att få det innan man vill berätta på jobb osv, vid sjukskrivning så måste ju chefen ändå få veta. Var sjukskriven i början på förra graviditeten, o det gick ju som det gick, så jag hoppas att jag slipper det allra värsta illamåendet den här gången så det kan få bli mer positivt.

• Sagolina

V7+0 och inga symtom... känns osäkert, men kände i princip inget förrän magen började växa och första sparkarna kändes i v19 då jag väntade sonen, så förhoppningsvis är allting bra med lilla bönan där inne.

Svar på tråden BF Januari 2015