• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea

Jag upptäckte min hypotyreos i samband med min förra graviditet 2008. Det blev som ett nytt liv när jag började medicinera, men det har tagit ett par år att ställa in.. Det tar sex veckor innan du får full verkan på Levaxindosen och du får säkert öka dosen längs med vägen, tyvärr slipper du inte ev illamående och graviditetströtthet, men du blir inte så hysteriskt trött

• Nr 3 på G

Kan vi inte ha en separat presentationstråd precis som med BF-listan och bildtråden så är det lättare att se vilka som finns härinne och tex om det ev finns någon i ens närhet. Här är så många aktiva nu så jag har iaf svårt att komma ihåg vem som är vem alla gånger och det lär ju inte bli bättre ju mer graviditetsförvirringen slår till Flört

• Tingeliiiing
    Waimea skrev 2014-05-27 19:11:35 följande:

Jag upptäckte min hypotyreos i samband med min förra graviditet 2008. Det blev som ett nytt liv när jag började medicinera, men det har tagit ett par år att ställa in.. Det tar sex veckor innan du får full verkan på Levaxindosen och du får säkert öka dosen längs med vägen, tyvärr slipper du inte ev illamående och graviditetströtthet, men du blir inte så hysteriskt trött

Skönt just nu är min hud helt torr och håret torrt och hjärtat rusar ganska ofta o jag får hjärtklappning o jag är så sjukt trött sen månader tillbaka , att ta på tröjan känns som ett projekt som jag måste lägga mig ner o vila efteråt typ nästan! Helt galet! Så jag längtar efter att det ska hjälpa mig
  • sourpussy

Så Rul är rutinultraljud, vul är vaginalt ultraljud och ul är nåt annat ultraljud? Känner mig helt lost i gravdimman. Trodde jag var förberedd efter 2års försök men...

• Qaroliine
    sourpussy skrev 2014-05-27 20:45:18 följande:
    Så Rul är rutinultraljud, vul är vaginalt ultraljud och ul är nåt annat ultraljud? Känner mig helt lost i gravdimman. Trodde jag var förberedd efter 2års försök men...

vul - vaginalt ultraljud
    rul - rutinultraljud
    tul - tillväxtultraljud
    ul - övriga ultraljud
    Tilde 101221
  • Nr 3 på G
    Qaroliine skrev 2014-05-27 20:52:43 följande:

vul - vaginalt ultraljud
    rul - rutinultraljud
    tul - tillväxtultraljud
    ul - övriga ultraljud
    Skrattande
  • Qaroliine
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-27 21:17:07 följande:
    Allt utom vul görs väl utanpå magen också?
    Ja, precis
    Tilde 101221
  • Limpan nr2

Gick in i vecka 7 idag (6+0) och har nu under kvällen till och från haft ganska kraftig "mensvärk". Läst att livmodern börjar växa nu och att det normalt att känna så. Men har ett mf i bagaget och mitt mf kändes som kraftig kraftig mensvärk och blod också såklart. Så jag tycker det är svårt att känna mig lugn även om det kan vara helt normalt.

Fler som fått ökad molvärk när de klev in i vecka 7?!

Svar på tråden BF Januari 2015