• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Nr 3 på G
    sourpussy skrev 2014-05-27 13:24:56 följande:
    Vad är Rul?
    Rutinultraljud som alla erbjuds nån gång mellan v 18-20 :)

Är så nervös och nojjig denna gången så idag var jag och handlade fler G-test och tog ett direkt när jag kom hem och det visar fortfarande positivt åtminstone så nu är jag lite lugnare i 1 dag eller 2 kanske
  • Hedgehog

AB mamma: Jag har Lergigan Comp-tabletter men de hjälper inte. Nu tog jag en alkholfri öl och för första gången på två veckor släppte det lite! Hm... =)

• Hedgehog

Sagolina: Låter underbart att få må som dig! Njut. Plötsligt vänder det kanske? 

• Nr 3 på G
    Sagolina skrev 2014-05-27 13:05:04 följande:
    V7+0 och inga symtom... känns osäkert, men kände i princip inget förrän magen började växa och första sparkarna kändes i v19 då jag väntade sonen, så förhoppningsvis är allting bra med lilla bönan där inne.
    Vad skönt men lite nervöst oxå kanske ;)

Jag har väl oxå ganska lindriga symtom, lite vag illamåendekänsla som kommer på em/kväll, trött och humör som heter duga, har iofs börjat känna av foglossningen redan men hoppas det är övergående :) Sexlusten finns men är livrädd att nåt ska gå fel så vågar knappt fast jag vill Tungan ute
  • Waimea

Tingeliiiing: jag och tydligen kollas jag var fjärde vecka.. 150 mikrogram om dagen.

• bejb

Har ju fått må lite bättre nu några dagar och trodde det vänt,men idag har varit en mardröm! Har vänt sig i magen genast jag ätit nåt.. Och nu på eftermiddagen kunde ja inte hålla tillbaka så då kom allt upp. Känner mig helt utslagen och eländig :( gubben på jobb till 22 och ensam hemma med dottern. Ingen som kan komma och sköta henne en stund. Orkade inte hålla mig och började gråta och då kom min lilla älskling och sa "mamma lessen inte grååta" har världens underbaraste dotter. Tack o liv för att hon finns dagar som denna då allt känns så jobbigt. Måste bara få gnälla av mig lite

• Väntande

Idag gick jag in i vecka 6! Känns jätte stort efter förra mf som skedde strax innan i februari ...

Har vart på inskrivningssamtal och fått veta att jag har lägesyrsel vilket i princip betyder att man är asfull utan alkohol. Allt snurrar konstant. Men har fått min första behandling idag! Som dom inte förvarnade om men man blir ännu sämre av den i början ... Haha det är nästan komiskt!

Aja, ofrivillig semester två veckor framåt! Känns lyxigt, bara jag klarar av att stå upp snart :P var inte foglossning iaf fick jag även veta! Helt sjukt för jag har haft det å det känns exakt likadant - men det skiljde så lite mellan områdena och i vilka övningar det gjorde ont så jag har misstagit mig. Var i muskeln smärtan satt. Bra är väl det :)

• Tingeliiiing
    Waimea skrev 2014-05-27 15:56:32 följande:

Tingeliiiing: jag smile1.gif och tydligen kollas jag var fjärde vecka.. 150 mikrogram om dagen.

Märker du någon skillnad? det är väldigt nytt för mig kollar mitt värde 1 gång i månaden o nu fick jag ta 100 mikrogram om dagen! Jag hoppas dom hjälper för nu mår jag pytom!
  • snerkan

Vilken beräkning ska man gå efter, mensen eller vulet? Var ju på inskrivning idag hos barnmorskan o hon verkar gå efter mensen trots att vi var på vul igår o att det skiljer några dagar på uträkningen. Det kanske är svårt att veta exakt på vul så tidigt?

Svar på tråden BF Januari 2015