• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Vinterdröm
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 16:25:52 följande:
    Samma för mig kom en liten blödning samma dag som jag skulle haft min mens blev rädd o åkte o kollade o hjärtat slog och allt såg fint ut! Så tror inte du behöver oroa dig smile1.gif

Skönt att höra! Fick en liten blödning (rosa på pappret) i tisdags när jag skulle ha fått min mens men inget sedan dess. Vecka 8+6 nu.
  • snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 22:23:40 följande:
    Kommer säkert gå bra, vi tjejer är ganska bra på att inbilla oss själva dåliga negativa saker vilket oftast inte stämmer så det ska nog gå jätte bra för dig med! vilken vecka är du i? Är det ditt första barn? Detta är mitt 3e o jag är själv 25 år älskar barn o vill ha barn tätt

Ja man är duktig på att oroa sig:p Jag fick se ett litet hjärta ticka för en o en halv vecka sedan i alla fall så jag hoppas att det fortfarande tickar på. Det är min fjärde graviditet, min första slutade i missfall, andra i våran älskade son som blev två år i februari och så fick vi avbryta en graviditet i januari i år då de vid rul upptäckte en missbildning som ej var förenlig med liv. Det är väl därför oron gnager! Jag orkar bara inte gå igenom något sånt igen o börja om.. Jag är i v9 går in i v10 imorgon o ska få göra ett ul i v 13:) jag är också 25år, fyller 26 i år:) vilken vecka är du i? Har dina graviditeter varit lika varandra?:)
  • Misswiren

Då går man in i vecka 8 idag.. Trodde jag skulle slippa allt illamående och spy denna gång, men tji fick jag. Har de senaste dagar känner starkt illamående med aldrig behövt spy. Efter jag vaknade idag skulle jag ut och diska från taco kvällen igår..doften sa PANG i näsan och fick springa in på toa. Spydde som en kalv på tom mage.

Jobbigt!!!

Kan man be sin BM om vul? Eller måste man göra de privat?

• Limpan nr2
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 17:08:30 följande:

Jag har så ont i huvudet varje dag! Börjar verkligen bli orolig!

Nån annan?

Jag är i v. 8 :)

Har också huvudvärk nästan varje dag. Har migrän men vågar inte ha min medicin. Väntar på att min läkare ska ringa mig på tisdag så jag kan rådfråga lite. Inge vidare med huvudvärk hela tiden :(
  • Gweny
    snerkan skrev 2014-06-05 10:20:04 följande:

Ja man är duktig på att oroa sig:p Jag fick se ett litet hjärta ticka för en o en halv vecka sedan i alla fall så jag hoppas att det fortfarande tickar på. Det är min fjärde graviditet, min första slutade i missfall, andra i våran älskade son som blev två år i februari och så fick vi avbryta en graviditet i januari i år då de vid rul upptäckte en missbildning som ej var förenlig med liv. Det är väl därför oron gnager! Jag orkar bara inte gå igenom något sånt igen o börja om.. Jag är i v9 går in i v10 imorgon o ska få göra ett ul i v 13:) jag är också 25år, fyller 26 i år:) vilken vecka är du i? Har dina graviditeter varit lika varandra?:)
    uch vad jobbigt för er med mf och sen behöva avbryta. Du ska se att det går bra denna gång.
  • Gweny
    Misswiren skrev 2014-06-05 14:43:00 följande:
    Då går man in i vecka 8 idag.. Trodde jag skulle slippa allt illamående och spy denna gång, men tji fick jag. Har de senaste dagar känner starkt illamående med aldrig behövt spy. Efter jag vaknade idag skulle jag ut och diska från taco kvällen igår..doften sa PANG i näsan och fick springa in på toa. Spydde som en kalv på tom mage.
    Jobbigt!!!

Kan man be sin BM om vul? Eller måste man göra de privat? smile1.gif
    Vid speciella orsaker tror jag man kan få det vanligt, fick jag förra grav. Denna gången gjorde jag tidig vul hos en privat, som jag ändå gått till innan då vi börjat med utredning.
  • escapee

Usch så dåligt jag mår!

Känner mig helt förstörd. Har sovit mer idag än vad jag varit vaken. Är yr och känns som jag ska svimma ibland... Inte bara direkt när jag ställer mig upp å de spelar heller ingen roll om jag reser mig långsamt. Mina ben känns tunga å varje steg är jobbigt :( mår illa å har inte alls ngn mat lust :(

• AB mamma
    escapee skrev 2014-06-05 18:36:44 följande:
    Usch så dåligt jag mår!

Känner mig helt förstörd. Har sovit mer idag än vad jag varit vaken. Är yr och känns som jag ska svimma ibland... Inte bara direkt när jag ställer mig upp å de spelar heller ingen roll om jag reser mig långsamt. Mina ben känns tunga å varje steg är jobbigt :( mår illa å har inte alls ngn mat lust :(

Fyy lider med dig och vet så väl hur det känns.

Har du ngt som kan ta bort illamående? Finns

Postafen, calma och seaband receptfritt på apoteket. Annars ring din bm för starkare. Jag brukar bli så dålig när jag fått i mig för lite vätska, brukar då försöka få i mig 1 msk/5 min, gärna ngt med socker. Får behålla mat om jag bara äter det jag är sugen på skiter i nyttigheten, idag var det pommes min kropp valde att behålla min frukt/fil frukost vände med expressfart.

Men våra små får i sig allt dom behöver ändå.
  • escapee
    AB mamma skrev 2014-06-05 21:07:55 följande:

Fyy lider med dig och vet så väl hur det känns.

Har du ngt som kan ta bort illamående? Finns

Postafen, calma och seaband receptfritt på apoteket. Annars ring din bm för starkare. Jag brukar bli så dålig när jag fått i mig för lite vätska, brukar då försöka få i mig 1 msk/5 min, gärna ngt med socker. Får behålla mat om jag bara äter det jag är sugen på skiter i nyttigheten, idag var det pommes min kropp valde att behålla min frukt/fil frukost vände med expressfart. smile1.gif

Men våra små får i sig allt dom behöver ändå.
    Jag har fått lergigan Comp som jag ätit varje dag i typ två veckor nu :/
Svar på tråden BF Januari 2015