• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Gweny
    SaJo89 skrev 2014-06-04 21:00:30 följande:
    Hej hej! Tänkte läsa tråden från början och insåg... Njaaa var över tusen inlägg redan så får väl försöka hoppa in ändå. Kissade på pinnen i förrgår (hade glömt att jag inte fått mens) och där fanns ett mycket förvånat plus. Förra gången det blev ett plus hade vi försökt i 1,5 år och denna gången blev det bara några månader. Helt otroligt då vi egentligen skulle gjort ivf med första barnet.

Så här sitter jag glad och nervös och inser om jag räknar att jag är i vecka 7 (6+0) idag. Bf borde bli 27januari. Precis samma bf som det blivande syskonet. Men hon ville komma redan den 7/1-13. :)
    välkommen, då ligger vi nära med BF, jag har 26/1.  
  • MillaPo
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 14:03:53 följande:
    Min lilla räka idag! v 9+3 fick bf 3/1 - 2015

H*n rörde sig massor redan så roligt!

Vilken häftig bild!

Vi ligger exakt lika du o jag. :) 9+3
  • Kesi

Nu fick jag så jag teg. Har klagat på att jag inte känt några symtom och förra gången var jag Jätte illamående hela första tiden. Gårdagen och idag har varit vidriga. Vill kräkas hela tiden men det går inte. Det känns lite som att någon där uppe blev lite less på mitt klagande... :P Ni som inte känner något, speciellt illamående, var glada så länge det är så!! .... :)

• snerkan
    Kesi skrev 2014-06-04 21:17:05 följande:
    Nu fick jag så jag teg. Har klagat på att jag inte känt några symtom och förra gången var jag Jätte illamående hela första tiden. Gårdagen och idag har varit vidriga. Vill kräkas hela tiden men det går inte. Det känns lite som att någon där uppe blev lite less på mitt klagande... :P Ni som inte känner något, speciellt illamående, var glada så länge det är så!! .... :)

Jag hat också mått mycket bättre nu än förra graviditeten. Men fy vad jobbigt det är nu! Jag är så trött, illamående men inga kräkor än så länge bara kväljningar:p jag jobbar inom vården med dementa så vissa situationer tidigt på morgonen kan vara väldigt jobbiga! Då är spyan nära. men ofta på kvällar o mornar så känns det mest som att jag är så trött att jag mår illa pga det. Det tär på en att jobba heltid o sen försöka hinna/orka med vardagen. . Hur har ni andra hanterat jobbet? Jag vill ju inte berätta något ännu så då kan jag ju heller inte gå ner i procent utan att någon får veta. Men jag måste tillägga att jag hellre mår lite dåligt än inga symtom alls för då blir jag bara så orolig istället! :p Måste även ringa tandläkaren imorgon, har sån tandvärk!:( Ja nu har jag klagat färdigt;)
  • snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 14:03:53 följande:
    Min lilla räka idag! v 9+3 fick bf 3/1 - 2015 H*n rörde sig massor redan så roligt!

Åh vilken fin bild! Så tydlig! Längtar och bävar inför mitt nästa ul i slutet på juni:p
  • Tingeliiiing
    MillaPo skrev 2014-06-04 21:08:04 följande:

Vilken häftig bild!

Vi ligger exakt lika du o jag. :) 9+3
    Ja det gör vi det minns jag vi sågs väl inne på en annan tråd om att tyda svaga gravtest? Har för mig det o att vi plussa samtidigt med samma BIM!

Ja visst är det häftigt hur tydligt man kan se redan, har du ul snart?
  • Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-06-04 22:15:10 följande:

Åh vilken fin bild! Så tydlig! Längtar och bävar inför mitt nästa ul i slutet på juni:p
    Kommer säkert gå bra, vi tjejer är ganska bra på att inbilla oss själva dåliga negativa saker vilket oftast inte stämmer så det ska nog gå jätte bra för dig med! vilken vecka är du i? Är det ditt första barn?

Detta är mitt 3e o jag är själv 25 år älskar barn o vill ha barn tätt
  • MillaPo
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 22:20:56 följande:
    Ja det gör vi det minns jag vi sågs väl inne på en annan tråd om att tyda svaga gravtest? Har för mig det o att vi plussa samtidigt med samma BIM!

Ja visst är det häftigt hur tydligt man kan se redan, har du ul snart?

Just ja det gjorde vi ju :) minnet e bra men kort. Vi va på vul i 7+2 o fick se en grå klump med pickade hjärta, nästa blir cub testet men vet inte när det blir än. Ska på inskrivning på torsdag nästa vecka så får tiden för cuben då. Blev lite förskjuten inskrivning iom att dottern blev sjuk i måndags...

När föddes dina andra barn i förhållande tilm bf? Vår dotter kom 3 veckor förtidigt så tror att vi kommer få en december bebis :o
Svar på tråden BF Januari 2015