• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Serahjay

Frågan om det ligger en bebis i min mage blir mer och mer oklart varje dag. Har numera slutat att blöda och börjar må illa igen?? Fick akutspy två ggr igår under tiden jag möblerade om dotterns rum. Ska bli spännande att se på tisdagmorgon om det ligger något där eller om boet oxå e borta nu. (För två veckor sen hittade dom vara säcken o gulan på vul och inget foster. Då trodde jaf att jag var i vecka 8)

• Tingeliiiing
    MillaPo skrev 2014-06-05 05:31:44 följande:

Just ja det gjorde vi ju :) minnet e bra men kort. Vi va på vul i 7+2 o fick se en grå klump med pickade hjärta, nästa blir cub testet men vet inte när det blir än. Ska på inskrivning på torsdag nästa vecka så får tiden för cuben då. Blev lite förskjuten inskrivning iom att dottern blev sjuk i måndags...

När föddes dina andra barn i förhållande tilm bf? Vår dotter kom 3 veckor förtidigt så tror att vi kommer få en december bebis :o
    Va spännande!

Min första föddes 38+3 min andra kom blixtsnabbt utan förvarning v 35+0 så tror vi oxå får en julklapp
  • fossing85

Vad kul med en januari-15 grupp :)

Jag väntar andra barnet med beräknad bf 18jan. Första barnet är nu 9 månader så jag tror jag väntar mig en tuff tid ;)

• Gweny

Serahjay>> Hoppas dem hittar den lille på tisdag! Jobbigt att gå och vänta.

fossing85>> Välkommen, lika bra köra på när järnet är varmt ju.  själv blir det stora hopp mellan denna lilla och mina stora.

• Sagolina
    fossing85 skrev 2014-06-05 08:26:19 följande:
    Vad kul med en januari-15 grupp :)

Jag väntar andra barnet med beräknad bf 18jan. Första barnet är nu 9 månader så jag tror jag väntar mig en tuff tid ;)

Vi har en son som blir 1år 25juni, så gissar på att vi också kommer ha det lite extra kämpigt första tiden med 2, men samtidigt säger alla jag känner med barn tätt att det gått jättebra! Ingen avundsjuka från större barnet, oftast sover äldre fortfarande middag så mamma får också vila lite, mycket kul att leka tillsammans när de är nära i ålder...
  • fossing85
    Sagolina skrev 2014-06-05 09:21:30 följande:

Vi har en son som blir 1år 25juni, så gissar på att vi också kommer ha det lite extra kämpigt första tiden med 2, men samtidigt säger alla jag känner med barn tätt att det gått jättebra! Ingen avundsjuka från större barnet, oftast sover äldre fortfarande middag så mamma får också vila lite, mycket kul att leka tillsammans när de är nära i ålder...
    Jag tror också det kommer gå bra :) jag tror man får igen det när dom blir lite äldre och har varandra att leka och ha roligt med. Jag har alltid sagt att jag vill ha mina barn tätt så nu är det bara kämpa på, jag tror man kommer in i det ganska fort. många säger till mig att det kan vara jobbigare med ett barn än flera just för att när dom är fler så kan dom roa varandra mer medans första barnet är beroende av sin mammas uppmärksamhet hela tiden ( eller pappa) 
  • fossing85
    Gweny skrev 2014-06-05 08:59:44 följande:
    Serahjay>> Hoppas dem hittar den lille på tisdag! Jobbigt att gå och vänta.

fossing85>> Välkommen, lika bra köra på när järnet är varmt ju. smile5.gif  själv blir det stora hopp mellan denna lilla och mina stora.
    Haha ja eller hur ;) det kan ju vara skönt med lite mellanrum också så man hinner hämta sig emellan :)
  • Lidola

Jag hade akuttid till tandläkaren i morse och jag måste säga att det var lite roligt att presentera mig så här: "Hej, jag har en svart tand, jag är gravid, jag är mitt i illamåendeperioden så chansen är stor att jag kommer att kräkas". Tandläkaren godkände det och var super positiv och sen kom svaret från assistenten. "Ja skulle det hända då försvinner jag." HAHAHAHAHA. Hon klarar inte av att se folk kräkas och det förstår jag :) Som tur var så klarade jag mig trots äckliga smaker i munnen!!!

• Gweny
    fossing85 skrev 2014-06-05 09:40:36 följande:
    Haha ja eller hur ;) det kan ju vara skönt med lite mellanrum också så man hinner hämta sig emellan :)
    Ja, är för och nackdelar med alla sätt.
    En fördel i början är att jag får lite tid själv hemma med den lille, när mina stora är i skolan. Sen hur man ska dela upp sig för allas behov, det kan nog bli en utmaning. Men man anpassar sig nog.
  • ElinHansson

Kul med en sån här tråd =D Fick för snart en månad sen ett väldigt efterlängtat plus på stickan, så är just nu i v9 (8+2) <3 så om allt stämmer för mig så är det 12/1 som gäller. Ska iväg den 25 nu och göra ett lite tidigt ul för att kolla läget lite granna, har en liten oro efter ett missfall förra året. 
    Håller alla tummar som går att inget går fel denna gången =)

Svar på tråden BF Januari 2015