• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Qaroliine
    escapee skrev 2014-06-05 18:36:44 följande:
    Usch så dåligt jag mår!
    Känner mig helt förstörd. Har sovit mer idag än vad jag varit vaken. Är yr och känns som jag ska svimma ibland... Inte bara direkt när jag ställer mig upp å de spelar heller ingen roll om jag reser mig långsamt. Mina ben känns tunga å varje steg är jobbigt :( mår illa å har inte alls ngn mat lust :(

Jag har också det tufft. Började med lergigan comp igår, tyckte det hjälpe mot illamående igårkväll och idag under dagen men har fått jobbiga biverkningar i form av hjärtklappning, darrningar och muskelsvaghet. Har väldigt lågt blodtryck sedan innan så jag har redan väldiga blodtrycksfall emellanåt och såklart att det svartnar för ögonen varje gång jag reser mig.
    Hur som helst har tablett nr 2 inte hjälpt nu ikväll, mått så illa att jag suttit med gåshud.
    Får vräka i mig mat en gång i timmen. Mår mer illa när jag är hungrig så försöker undvika hunger såklart.
    Får se nu under helgen hur lergigan fungerar, funderar på att sjukskriva mig from nästa vecka nämligen. Hade tyvärr det så här jobbigt till v 18 med min dotter i magen.
    Tilde 101221
  • MissLaila

Halloj!! Jag hoppar in här om det är okej. ;) Väntar mitt tredje barn och har BF 25:e Januari. Lite komiskt då 2:an va beräknad till 27:e. Men han orkade inte vänta och tittade ut den 8:e. :p

Kan helt klart säga att denna graviditet är min värsta graviditet! Mår illa när jag inte har ätit på ett tag och mår illa när jag äter och långt efter. Har redan fått ont i bäckenet och humöret ska vi inte prata om. ;) Är idag i v 6+4. Lååångt kvar ju :p

• Väntande
    AB mamma skrev 2014-06-05 21:07:55 följande:

Fyy lider med dig och vet så väl hur det känns.

Har du ngt som kan ta bort illamående? Finns

Postafen, calma och seaband receptfritt på apoteket. Annars ring din bm för starkare. Jag brukar bli så dålig när jag fått i mig för lite vätska, brukar då försöka få i mig 1 msk/5 min, gärna ngt med socker. Får behålla mat om jag bara äter det jag är sugen på skiter i nyttigheten, idag var det pommes min kropp valde att behålla min frukt/fil frukost vände med expressfart. smile1.gif

Men våra små får i sig allt dom behöver ändå.
    Tror inte man får använda calma! Jag råkade nämligen köpa det och kom på att jag kanske skulle googla om det är ok ... Och det dök upp en massa råd som andra fått av sina bm att man inte ska använda calma ...
  • AB mamma
    escapee skrev 2014-06-05 21:40:06 följande:
    Jag har fått lergigan Comp som jag ätit varje dag i typ två veckor nu :/

Men det finns starkare om det inte hjälper. Eller kanske en kombination. Själv kan jag vara någorlunda tack vare akupunktur, seaband och lerigan comp plus mkt vätska i små mängder och bara äta det jag är sugen på.
  • Gweny
    MissLaila skrev 2014-06-06 04:31:27 följande:
    Halloj!! Jag hoppar in här om det är okej. ;) Väntar mitt tredje barn och har BF 25:e Januari. Lite komiskt då 2:an va beräknad till 27:e. Men han orkade inte vänta och tittade ut den 8:e. :p

Kan helt klart säga att denna graviditet är min värsta graviditet! Mår illa när jag inte har ätit på ett tag och mår illa när jag äter och långt efter. Har redan fått ont i bäckenet och humöret ska vi inte prata om. ;) Är idag i v 6+4. Lååångt kvar ju :p
    välkommen, har vi nära varandra. jag har bf 26/1 med tredje också.
  • AB mamma
    Väntande skrev 2014-06-06 09:24:57 följande:
    Tror inte man får använda calma! Jag råkade nämligen köpa det och kom på att jag kanske skulle googla om det är ok ... Och det dök upp en massa råd som andra fått av sina bm att man inte ska använda calma ...

Har inte använt det själv, men min bm tipsade om det. Hon sa att det var ett tuggummi. Kollade fass med och det rekommenderas inte att man tar det i slutet på grav. Men tittar man på lerigan comp som många har, inkl mig själ, så ska man ju vara restrektiv med det med pga koffeinet. Jag har i första hand akupunktur och seaband och kompletterar med lerigan de värsta dagarna. Hoppas verkligen att det ska lätta lite snart
  • AB mamma
    Väntande skrev 2014-06-06 09:24:57 följande:

Har inte använt det själv, men min bm tipsade om det. Hon sa att det var ett tuggummi. Kollade fass med och det rekommenderas inte att man tar det i slutet på grav. Men tittar man på lerigan comp som många har, inkl mig själ, så ska man ju vara restrektiv med det med pga koffeinet. Jag har i första hand akupunktur och seaband och kompletterar med lerigan de värsta dagarna. Hoppas verkligen att det ska lätta lite snart
  • Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-06-05 10:20:04 följande:

Ja man är duktig på att oroa sig:p Jag fick se ett litet hjärta ticka för en o en halv vecka sedan i alla fall så jag hoppas att det fortfarande tickar på. Det är min fjärde graviditet, min första slutade i missfall, andra i våran älskade son som blev två år i februari och så fick vi avbryta en graviditet i januari i år då de vid rul upptäckte en missbildning som ej var förenlig med liv. Det är väl därför oron gnager! Jag orkar bara inte gå igenom något sånt igen o börja om.. Jag är i v9 går in i v10 imorgon o ska få göra ett ul i v 13:) jag är också 25år, fyller 26 i år:) vilken vecka är du i? Har dina graviditeter varit lika varandra?:)
    Oh fy farao va hemskt det måste varit för dig /Er! Beklagar det önskar man ingen inte ens sin värsta fiende! Då förstår jag din oro! Men denna gång ska det gå bra! Va kul jag blir oxå 26 år i år! I november! Är nu i vecka 10, går in i 11 i morgon

Ja dom va skrämmande lika båda ville komma ut i vecka 27 så fick ligga inne 1 vecka med båda men sen kom första ut v 38+3 o andra v 35+0 :-P
  • Malin81a

Hej! Hoppar in här. BF 26 Jan med barn 3. Ska ni göra kub? Jag ska det för första gången i början av juli. Lite orolig dock att få dåligt resultat och inte veta hur jag hanterar det... Gör pga ärftlighet på pappans sida. ..

• Gweny
    Malin81a skrev 2014-06-07 12:53:01 följande:
    Hej! Hoppar in här. BF 26 Jan med barn 3. Ska ni göra kub? Jag ska det för första gången i början av juli. Lite orolig dock att få dåligt resultat och inte veta hur jag hanterar det... Gör pga ärftlighet på pappans sida. ..

Funderar om jag ska göra kub, inte bestämt mig ännu. .. väntar också 3e.
Svar på tråden BF Januari 2015