• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Akinna 77
    Nr 3 på G skrev 2014-06-07 17:22:20 följande:
    Jaha då var MF nr 4 konstaterat Gråter så med sorg i hjärtat lämnar jag er och önskar er alla lycka till Hjärta
    Åh nej, så himla tråkigt att höra! Rynkar på näsan *stor kram* 
  • mlisavvas1
    Tingeliiiing skrev 2014-06-07 17:41:05 följande:
    Känner som dig, bara idag har jag spytt 5 rejäla gånger och nu har jag hemsk jävla huvudvärk pga att jag spänt mig så mkt o inte får behålla varken mat eller vätska... Usch hur ska detta sluta vågar ju inte gå ut!
    Ja de är hemskt! Är så sjukt hungrig men mår illa av tanken på mat!
  • Tingeliiiing
    mlisavvas1 skrev 2014-06-07 18:43:22 följande:
    Ja de är hemskt! Är så sjukt hungrig men mår illa av tanken på mat!
    Jag me försökte med lite te nyss men jag känner hur det vänder sig i magen! O jag som redan är smal har inte råd o bli smalare suck!!!
  • RockTheRebell

Hej hej! Här är en till med huvudvärk! Det är hormonerna som ökar säger läkaren. Så det är typ ta en alvedon o lägg dig man får som råd :/ men det funkar inte så de är typ härda ut som får gå. Jag blir nojig bara för jag hade det med graviditeten vi fick avbryta för snart ett år sen. Men inte med första grav som blev vår son.

• mlisavvas1
    Tingeliiiing skrev 2014-06-07 19:17:50 följande:
    Jag me försökte med lite te nyss men jag känner hur det vänder sig i magen! O jag som redan är smal har inte råd o bli smalare suck!!!
    Fick ett sug efter pannkakor fick i mig en tugga, de e ju omöjligt att ta sig genom dagen när man ör trött som satan o ingen mat på de!
  • Malin81a

För mig har småätande hjälpt till viss del. Men till Slut går det inte om det varar för länge så jag har fått lergigan comp. Mitt brukar dock börja v 9 och hålla på till v 20 så jag klarar mig än... Lid inte för länge innan du söker hjälp!

• Limpan nr2

Känner mer er som mår illa! Jag mår illa konstant men har inte spytt än. Min förra graviditet spydde jag dagligen och fick inte i mig något, blev liksom en ond spiral. Nu ser jag till att äta, i princip hela tiden. Men det får inte vara mycket, äter jag en normalstor portion mat mår jag ännu mer illa efteråt än innan. Så det gäller att hitta små saker som är lätta att få i sig och äta bara lite i taget, så magen aldrig är tom eller full...typ :p

Kämpa på alla ni andra med illamående! En sak är iaf säker, det kommer gå över :)

• Gweny
    sourpussy skrev 2014-06-07 23:31:39 följande:
    När har ert illamående börjat... Jag gick in i v9 idag, känner inte av NÅGONTING!

Jag har inte haft illamående med mina tidigare graviditeter. Så har du tur, slipper du. denna gång känner jag lite obehag, som det sitter i halsen ibland. Men inget större så....än iallafall.
Svar på tråden BF Januari 2015