• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Malin81a
    sourpussy skrev 2014-06-07 23:31:39 följande:
    När har ert illamående börjat... Jag gick in i v9 idag, känner inte av NÅGONTING!

Träffade ikväll 2 stycken som inte alls varit illamående sina graviditeter så det är nog väldigt olika hur man reagerar på hormoner!
  • Sunnan
    sourpussy skrev 2014-06-07 23:31:39 följande:
    När har ert illamående börjat... Jag gick in i v9 idag, känner inte av NÅGONTING!
    Jag är i början av v 11 och har hittills varit illamående en halv dag...
    Jag är trött men mår i övrigt helt prima.
  • anyword

Jag sällar mig till dem av er som inte är särskilt illamående. Känns skönt! Jag har en massa nötter och torkad frukt som jag går hemma och knaprar på så jag låter mig aldrig bli riktigt hungrig, kan känna hur det riktigt suger till på morgonen om jag vaknar utan att ha ätit.

Jag pratade med min mamma och hon var aldrig heller särskilt illamående, så det är nog olika för olika personer. Kan bli väldigt äcklad av olika lukter dock, även "goda" sådana (typ grillat kryddat kött fick mig nästan att spy igår).

• mlisavvas1

Hjälp! Fick precis en hemsk smärta i vänster sida av magen/svanken som vägrar ge me sig, vad kan de va?

• Sagolina

Med sonen mådde jag illa i 15min en morgon i v18 (efter 15min kräktes jag och efter det mådde jag bra), inget mera. Nu mår jag illa konstant, men har inte kräkts ännu. Så länge jag äter ofta håller jag illamåendet under kontroll, så kommer väl se ut som en köttbulle innan v12;)

• sourpussy

Ibland önskar jag mig lite illamående så man kunde känna att det är på riktigt, men jag får vara glad för att jag inget känt, ännu Skrattande

• Gweny
    mlisavvas1 skrev 2014-06-08 09:26:48 följande:
    Hjälp! Fick precis en hemsk smärta i vänster sida av magen/svanken som vägrar ge me sig, vad kan de va?

Svårt säga. Men kan vara ligament, som kan göra lite ont.ven lite kramp. Sen förändras det när livmodern växer och fogarna vid höfterna som ändras.
  • Limpan nr2

Mitt illamående kom på dagen när jag klev in i vecka 7. Är verkligen inte kul :( Känns som att ständigt gå runt och vara smått magsjuk, åksjuk och bakis. Har noll energi och skulle om jag fick, kunna sova hela dagarna!

• marory

mitt illamående kom i vecka 8 för tre dagar sen och jag mår riktigt blää, innan hade jag molnvärk men den försvann när illamåendet kom. Har knappt ätit sen dess och det blir värre när jag inte äter, så blir en ond cirkel eftersom jag inte får i mig någonting, innan tyckte jag om godis men jag kan inte se åt sötsaker alls och aptiten av både mat och godis/fika/glass har försvunnit helt. 

Kan inte åka bil heller för jag må så dåligt då, ska köpa sea band någon som vet om det funkar?

• LängtansBlåaBlomma

Sourpussy: Jag med :) men jag pratade med barnmorskan och hon gratulerade mig bara, ett illamående är inte mer bevis för en normal och bra graviditet än inget illamående. Men visst känns det konstigt att må precis som vanligt medan andra spyr konstant.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden BF Januari 2015