• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Gweny
    Malin81a skrev 2014-06-09 11:01:23 följande:
    Precis fått tid på gynmott då jag haft ont i magen ett tag. Ska dit i em och är NERVÖS... Hoppas de gör vul för att se att allt är OK.

Hoppas allt ser bra ut när du är där!
  • Gweny
    Bettanspettan skrev 2014-06-09 12:04:14 följande:
    <gjorde VUL idag för att utesluta utomkverdshavandeskap. Allt såg bra ut, och jag fick se hjärtat slå.

Så skönt det såg bra ut! är fantastiskt se hjärtat slå.
  • Tingeliiiing

Är det vanligt att hcg sjunker? Jag tog ett graviditetstest nu i vecka 11 bara för skoj Skull väntade ju mig ett tokstarkt streck men nej det börjar ljusna! Någon som vet om det är vanligt?

• MammaÄrJag
    Tingeliiiing skrev 2014-06-09 13:50:44 följande:

Är det vanligt att hcg sjunker? Jag tog ett graviditetstest nu i vecka 11 bara för skoj Skull väntade ju mig ett tokstarkt streck men nej det börjar ljusna! Någon som vet om det är vanligt? phpfQEpdi28528.jpg

Vad jag har hört så ska det vara vanligt att det kan sjunka med tiden.
  • Tingeliiiing
    MammaÄrJag skrev 2014-06-09 14:42:49 följande:
    Vad jag har hört så ska det vara vanligt att det kan sjunka med tiden.
    Åh tack för svar
  • Malin81a

Såg hjärtat slå vilket var skönt! Dock var fostret bara 5 mm vilket betyder att jag kanske bara är i v 6+0 idag. Konstigt för då blev jag gravid den 12:e maj och testade plus den 15:e maj 4 dagar före BIM. Jag känner mig nästan mer orolig nu att utvecklingen går för långsamt. Någon med liknande erfarenhet?

• Gweny
    Malin81a skrev 2014-06-09 15:39:01 följande:
    Såg hjärtat slå vilket var skönt! Dock var fostret bara 5 mm vilket betyder att jag kanske bara är i v 6+0 idag. Konstigt för då blev jag gravid den 12:e maj och testade plus den 15:e maj 4 dagar före BIM. Jag känner mig nästan mer orolig nu att utvecklingen går för långsamt. Någon med liknande erfarenhet?

Du kan ju ha haft senare äl än du trott eller att ägget har dröjt att fästa på ett tag... så sa min gyn till mig, då hon såg att det inte var rätt i tid efter min sista mens.
  • Sagolina
    Malin81a skrev 2014-06-09 15:39:01 följande:

Jag var med om det samma när jag väntade sonen! Var på vul i vad jag trodde var 7+5, men enligt läkaren var jag bara 6+4. Fick det inte alls att stämma med äl, sex och när jag plussade, så var orolig att något var fel.

Ungefär 3,5veckor senare gjordes nytt vul (hade kraftiga blödningar v6-14, så blev många koller). Då borde jag enligt tidigare vul varit i v 10+1, men nya ultrat visade på 11+0.

Födde en frisk och stark pojke, så den krångliga starten var ingen fara!
Svar på tråden BF Januari 2015