• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Limpan nr2
    bejb skrev 2014-06-10 10:01:06 följande:

Tur att inte gravidspyttor smittar! stackars lilla dottern kom in på toan och såg där jag låg med huvudet i byttan! :/ I vecka 10 nu, och andra spyan hittills. Sist spydde jag ju dagligen,men nu har jag istället obehag för mat och illamående från morgon till kväll. Efter denna graviditet blir det inga flera kan jag lova! Fy fan!!!

Samma här, konstant illamående och mat kan jag bara inte med! Går ner i vikt istället för upp. Men precis som dig så spyr jag iaf inte varje dag som jag gjorde förra graviditeten.

Efter denna blir det inga fler barn, två får räcka!
  • mlisavvas1
    Väntande skrev 2014-06-10 17:19:03 följande:
    Åh jag har nästan längtat till någon skulle ta upp det här! Jag kan säkert ha sex kanske, men avstår helt då jag får sån extrem smärta i livmodern av orgasmer ... Alltså - skitont!!! Å det är ju pinsamt, knappt att jag pallar å skriva här... Kanske för att jag är bitvis lite pryd när det kmr till att snacka sånt med kompisar å såå :P

Har läst att det ska släppa efter vecka 10 typ, så jag väntar tålmodigt! Är jävligt barnvänligt hemma å det känns ganska tråkigt ...
    Åh va bra! Eller inte bra men skönt att inte va ensam om de! Hoppas verkligen de släpper snart! Vill kunna njuta fullt ut som innan även fast de är väldigt bra nu me! Men ja du förstår haha
  • Bettanspettan
    mlisavvas1 skrev 2014-06-10 17:10:53 följande:
    Får ni också "ont"/obehag vid livmodern under/efter sex?
    Ja. Dels upplever jag att djupa stötar ger värk i hela livmodern och sen efteråt och särskilt om jag kommer många gånger då känns det som mensvärk. Har för mig att det var så med dom andra graviditeterna också i början... Sen mot slutet brukar man ju kunna få sammandragningar av orgasm..
  • MillaPo

Har inte skrivit på ett tag men nu har livet åt börjat återvända för min del efter illamåendet o sjuklig trötthet :) har varit ganska okej i 4 dagarn o bara behövt ta tablett mot illamåendet på morgonen :)

Är i vecka 10+2 idag :)

• Gweny
    mlisavvas1 skrev 2014-06-10 17:10:53 följande:
    Får ni också "ont"/obehag vid livmodern under/efter sex?
    brukar bli bättre lite längre in i graviditeten... sen kan det kännas lite bättre med vissa ställningar än andra, så det inte gör lika ont eller stöter till ett känsligt område. Många får ju sina bästa orgasmer som gravid, mycket som blir mer känsligt och mer svullet så.
  • sourpussy

Tvärtom med sex här.. Vi har väntat nästan 3 veckor efter plusset. Vi hinner inte alltid ses på det sättet men nu hade vi iaf sex och det var mitt livs bästa. Hihi.. Helt fantastiskt. :)

• MillaPo

Vi har ju knappt haft sex sista 5 veckorna pga illamåendet...men nu när det väl e möjligt igen så e slemhinnorna jätte känsliga o får skavsår av sex en gång trotts att ja e jätte blöt...nån mer som haft så? Känner dock ingen smärta vid eller efter orgasm som ni andra beskrev...:/

• Lioz

När jag väntade pojkarna så va mitt slidsekret typ vattnigt och det gav inge "glid" om man säger så så hade inte alls skönt vid sex, denna gången är set som någon tömt en rfsu flaska med glidmedel i mig hahahaha å sexet har aldrig varit bättre!

• Respan

Fick en liten blödning igår kväll vecka 8 (7+3), kvinnokliniken i linköping ska ringa upp mig vid 9 nu på morgonen. Är nu orolig att allt jag får till svar är att det är vanligt och behöver inte kolla på det, någon som blivit nekad? Kommer inte stå ut med denna oro :(

• Vinterdröm

Jag fick också en liten blödning (rosa på pappret) i v 8+4 samma dag som min mens skulle ha kommit. Helt normal enligt barnmorskan. Hormonerna går tydligen lite upp och ned under graviditeten också, precis som under menscykeln och då kan det hända.

Svar på tråden BF Januari 2015