• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • bejb
    Almagest skrev 2014-06-13 09:25:53 följande:
    Jag är också supersvullen. Folk har börjat snegla, och det är jobbigt, för jag är bara i vecka nio, vill inte berätta än. :/ Ingen utåtbuktande navel dock, men det fick jag aldrig med förra barnet, man är skapt så olika. :)
    Jag har ju haft lite mammamage från förra graviditeten och nu är magen ju lite uppsvälld också så jag ser ut att vara i v 15 redan.. :) Men är bara i v 11 ännu. Vi har ännu bara berättat åt de närmaste men småningom börjar det väl synas (och höras på byn) Då man som vi bor i en liten by så vet ju alla genast vad det är frågan om då man börjar springa till den lilla rådgivningsbyrån här i byn på kontroller :)

• bejb

Blää för illamående! Denna vecka har varit jobbig.. nästa vecka jobbar gubben kvällskifte så då blir det riktigt tunga dagar. Men jag tror vi gör som sist och åker på "minisemester" till mina föräldrar några dagar så har jag lite hjälp med min lilla vilding :)
    Bara det inte vore för illamåendet mår jag bra,värsta tröttheten har börjat gå om.. och jag försöker verkligen njuta av den växande magen denna gången,för några fler barn blir det inte här inte :)
    Är idag i v 10+0 och om 2 veckor ska vi äntligen få åka på första UL

• Lioz

Hej!!! Känns som jg kommer få hoppa denna tråden snart!! Va hos barnmorskan precis som också tyckte att jag va välidt stor för att vara i v8

Så hon kände på min livmoder som sträckersig upp till naveln å bekräftar att jag är minst 12v gången

Nu är UL bokat till 26/6....

• Malin81a
    Lioz skrev 2014-06-13 11:40:22 följande:
    Hej!!! Känns som jg kommer få hoppa denna tråden snart!! Va hos barnmorskan precis som också tyckte att jag va välidt stor för att vara i v8
    Så hon kände på min livmoder som sträckersig upp till naveln å bekräftar att jag är minst 12v gången

Nu är UL bokat till 26/6....
    Då kanske du blev gravid en månad tidigare? Spännande att se UL.
  • Lioz
    Malin81a skrev 2014-06-13 11:54:57 följande:
    Då kanske du blev gravid en månad tidigare? Spännande att se UL.

Ja det verkar så! Eller så e där två? Blir väldigt spännande oavsett!
  • Malin81a

Skönt. Idag börjar symptomen åter om än lite mot de andra två barnen men i alla fall ett gott tecken. Trodde aldrig jag skulle se fram emot illamående Glad

• sourpussy

Lioz.. Vilken grej! Låter ju otroligt... Kan det vara så, att du blev gravid månaden innan?

• Sagolina

Idag har jag varit och tagit blodprov och lämnat urinprov, så nu återstår att få tid till ultra. Har missat telefontiden denna vecka, så måste sätta påminnelse till måndagen. Borde väl på ultra om 2veckor, så nära 12+0 som möjligt om jag inte kommer fel ihåg.

• Gweny

Min instinkt stämde tyvärr, fick konstaterat ma idag på gyn.  så lämnar tråden, 

Svar på tråden BF Januari 2015