• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Respan
    Vinterdröm skrev 2014-06-11 08:37:57 följande:
    Jag fick också en liten blödning (rosa på pappret) i v 8+4 samma dag som min mens skulle ha kommit. Helt normal enligt barnmorskan. Hormonerna går tydligen lite upp och ned under graviditeten också, precis som under menscykeln och då kan det hända.
    Det är vad jag misstänker dom kommer säga men det lugnar inte mig ett dugg och kommer inte köra så jag kommer kunna sova gott
  • Respan

Dom var jätte trevliga och försökte hitta en tid idag men fanns inte så fick en imorgon! :)

• Malin81a
    Respan skrev 2014-06-11 09:17:01 följande:
    Dom var jätte trevliga och försökte hitta en tid idag men fanns inte så fick en imorgon! :)

Skönt. Håller med dig om att jag är också orolig för att inte bli tagen på allvar när jag kontaktar sjukvården. Tycker jag har träffat för många nonchalanta som jobbar där. Bara ett ex är när jag skulle få barn nr 2 så bestämdes med läkare att jag skulle bli igångsatt för att nr 1 gick alldeles för fort. Men jag var där flera gånger och blev nekad det trots vad som var bestämt. ...
  • Gweny

Jo det är tråkigt att man måste ligga på så mycket när det gäller att få rätt vård, viss personal borde inte jobba med det dem gör, suck!

respan>> skönt du får komma in imorgon och kolla upp det.

Jag tycker mig känna av mindre symtom nu i v.8, blir nojig med en gång.

• escapee

Vet inte om jag har överansträngt mig idag :( städade lägenheten idag, damma å dammsuga + städa badrummet. Bor i en trea, åh nu började de värka som fan i magen å svanken.... :(

• Sagolina

Märker att värmen och det tryckande vädret gör att jag snabbt blir trött just nu... 15min effektivt trädgårdsarbete och jag flämtar och vill helst lägga ner mig resten av dagen! Mår sämre nu av värmen än jag gjorde i fjol denna tid och då var jag på bf+2 med sonen. Hoppas det snart går över, för finns så mycket jag vill göra ute i trädgården!

• Gweny

Jag fick högre temp i kroppen efter mina barn och varit kvar sen dess. Märker av det mer nu som gravid, tål inte alls värmen bra längre...

• Malin81a
    escapee skrev 2014-06-11 16:10:46 följande:
    Vet inte om jag har överansträngt mig idag :( städade lägenheten idag, damma å dammsuga + städa badrummet. Bor i en trea, åh nu började de värka som fan i magen å svanken.... :(

Jag kände samma efter att ha ridit igår. Tror dock inte att det är någon fara! Då fick du fint nu!
  • Malin81a
    Sagolina skrev 2014-06-11 16:59:09 följande:
    Märker att värmen och det tryckande vädret gör att jag snabbt blir trött just nu... 15min effektivt trädgårdsarbete och jag flämtar och vill helst lägga ner mig resten av dagen! Mår sämre nu av värmen än jag gjorde i fjol denna tid och då var jag på bf+2 med sonen. Hoppas det snart går över, för finns så mycket jag vill göra ute i trädgården!

Trädgårdsarbete är ju ganska tungt! Jag har oxå massa projekt ute nu men det får gå saktare och kanske inte i den värsta värmen!
  • Anjou2

Hallå skrev i den här tråden för ca 1 månad sen, fick plus på Stickan men fick sedan ett tidigt missfall, men nu så verkar det ha tagit sig igen :) så blir en februari bebis om det håller i sig den här gången :) :)

Svar på tråden BF Januari 2015