• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-06-12 10:44:47 följande:
    Känner mig inte ett dugg gravid längre Rynkar på näsan. vart är illamåendet?? Den svullna magen är också mindre. Tog ett test digitalt som i alla fall visade att jag hade hormoner på det högsta den mäter.

Jag tycker också att illamåendet börjar försvinna!:S Man blir ju orolig direkt...
     iofs är min mage svullen som en boll fortfarande, alltid nåt:P

Malin81a vilken vecka är du i? Jag går in i v 11 imorgon, så det är väl de så kallade spöveckorna som kommer snart. Ska du göra något ultraljud före rul?
  • Malin81a
    snerkan skrev 2014-06-12 10:56:57 följande:

Jag tycker också att illamåendet börjar försvinna!:S Man blir ju orolig direkt...
     iofs är min mage svullen som en boll fortfarande, alltid nåt:P

Malin81a vilken vecka är du i? Jag går in i v 11 imorgon, så det är väl de så kallade spöveckorna som kommer snart. Ska du göra något ultraljud före rul?
    Jag är i v 8. Mina andra två graviditeter har från nu ungefär mått skit till v 20 så jag har aldrig varit orolig förr! jag gjorde ett vul i måndags och hennes första kommentar var jag ser inget levande foster men sen såg hon ett hjärta som tickade dock mindre i storlek än fostret det borde vara... Jag får göra ett till för att se om det växer sedan så är jag uppsatt på KUB också så jag kommer ju att få se om det finns något där fortfarande. Känner mig dock ändå orolig!! Men jag är nog bara nojig. Borde ju glädjas åt att inte vara helt utslagen Glad

Vilket barn i ordningen är det för dig?
  • Gweny
    Malin81a skrev 2014-06-12 10:44:47 följande:
    Känner mig inte ett dugg gravid längre . vart är illamåendet?? Den svullna magen är också mindre. Tog ett test digitalt som i alla fall visade att jag hade hormoner på det högsta den mäter.

Det är samma här! Alla mina symtom är typ borta. Känner mig väldigt orolig! Är i v8.
  • Sagolina

Idag är jag så otroligt trött! Har bäddat ut en madrass åt mig på golvet i vardagsrummet så att jag kan vila där medan sonen busar. Skulle helst sova resten av dagen, men det går ju inte med en busig 11månaders...

• Malin81a
    Gweny skrev 2014-06-12 11:52:17 följande:

Det är samma här! Alla mina symtom är typ borta. Känner mig väldigt orolig! Är i v8.
    Kanske är för att det är barn nr 3, kroppen tänker ja ja nu är det dags igen! Ska du få ett VUL?
  • marsmamma87

Hej allihopa! Har varit hemskt dålig på att hänga med här de sista veckorna men ska ta mig tid ikväll när sonen somnat till att läsa ikapp lite.

Grattis till alla nya plus iallafall!! Va kul att vi blivit så många

Här rullar allt på som det ska, går in i vecka 12 imorgon och mår mycket bättre än innan sen några dagar tillbaka. Jag och sambon börjar redan prata om att vi gärna vill ha en till efter detta (alltså tre barn totalt)

Äter fortfarande lergigan 3grg/dag men ska nog snart kunna dra ner på det lite hoppas jag. Var hos barnmorskan för andra gången idag och tog alla rutintester. Vi valde att inte göra kub, men har ett extra ultraljud inbokat om två veckor - längtar!! Hade perfekta värden idag iallafall, till skillnad mot med sonen då blodtrycket redan var högt och äggvita i urinen i samma vecka.

Gjorde baking soda-testet idag! Någon mer som provat? Resultatet visade solklart att det är en till pojke vi väntar, ska bli spännande att se om det stämmer det gjorde det förra gången iallafall!

Ska som sagt läsa ikapp lite ikväll... Kram till er så länge!

• marsmamma87
    Almagest skrev 2014-06-12 09:54:05 följande:

Jag har en liten tjej hemma som kommer vara strax över två år när januaribebisen kommer. Tror ni jag behöver skaffa en dubbelvagn? Jag känner mig kluven, skulle gärna slippa osmidig dubbelvagn då jag är inne i stan ganska ofta (stockholm).

Min kille kommer va 2 år 10 mån när bebisen kommer och vi kommer skaffa någon typ av syskonvagn till våra två. Största anledningen är att vi har drygt 2 km till förskolan å jag vill kunna gå dit och hem med dom, det kommer ta alldeles för lång tid om han ska gå själv :) likadant vill jag kunna röra mig i stan och affärer själv med båda och min stora är en vilde som jag inte vågar ha springandes på egna ben om jag är ensam med en barnvagn också.

Däremot kommer vi ha kvar sonens enkelvagnar och använda dem till bebisen när vi är iväg tillsammans.

Funderar på en phil&teds där barnen sitter "bakom" varandra istället för i bredd för att minska klumpigheten..

Men alla barn är ju olika och du vet nog själv bäst om din "stora" kommer klara sig utan
  • marsmamma87
    Anjou2 skrev 2014-06-11 19:10:37 följande:

Hallå skrev i den här tråden för ca 1 månad sen, fick plus på Stickan men fick sedan ett tidigt missfall, men nu så verkar det ha tagit sig igen :) så blir en februari bebis om det håller i sig den här gången :) :)

Stort grattis till dig! Hoppas den lilla stannar där den ska :)
  • Limpan nr2
    Malin81a skrev 2014-06-12 11:17:58 följande:
    Jag är i v 8. Mina andra två graviditeter har från nu ungefär mått skit till v 20 så jag har aldrig varit orolig förr! jag gjorde ett vul i måndags och hennes första kommentar var jag ser inget levande foster men sen såg hon ett hjärta som tickade dock mindre i storlek än fostret det borde vara... Jag får göra ett till för att se om det växer sedan så är jag uppsatt på KUB också så jag kommer ju att få se om det finns något där fortfarande. Känner mig dock ändå orolig!! Men jag är nog bara nojig. Borde ju glädjas åt att inte vara helt utslagen Glad

Vilket barn i ordningen är det för dig?
    Jag var med om samma sak igår. Enligt mina beräkningar efter äl så borde jag vara i v 8+0. Vid ul såg hon typ inget så fick göra vul. Vi såg ett foster med tickande hjärta men enligt mätning ett par veckor mindre än jag räknat på. Ska tillbaka om 2 veckor igen för att se att graviditeten går framåt som den ska.

Nu kommer jag noja massor och det blir svårt att fokusera på annat :(

Dock har jag väldigt mkt grav symtom som trötthet, ömma bröst och ett konstant tärande illamående...

Jaja, bara vänta och se...
  • Almagest
    marsmamma87 skrev 2014-06-12 15:23:09 följande:
    Min kille kommer va 2 år 10 mån när bebisen kommer och vi kommer skaffa någon typ av syskonvagn till våra två. Största anledningen är att vi har drygt 2 km till förskolan å jag vill kunna gå dit och hem med dom, det kommer ta alldeles för lång tid om han ska gå själv :) likadant vill jag kunna röra mig i stan och affärer själv med båda och min stora är en vilde som jag inte vågar ha springandes på egna ben om jag är ensam med en barnvagn också.

Däremot kommer vi ha kvar sonens enkelvagnar och använda dem till bebisen när vi är iväg tillsammans.

Funderar på en phil&teds där barnen sitter "bakom" varandra istället för i bredd för att minska klumpigheten..

Men alla barn är ju olika och du vet nog själv bäst om din "stora" kommer klara sig utan smile1.gif
    Ja, om jag kör på en så är det väl snarare stora som får åka och lilla i sele eller så. Men eftersom de kommer i Janauari är det ju full vintermundering som gäller, så jag vet inte om det blir för krångligt. Jag får fundera ett varv till tror jag. :)
Svar på tråden BF Januari 2015