• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Almagest
    marsmamma87 skrev 2014-06-12 15:13:43 följande:
    Här rullar allt på som det ska, går in i vecka 12 imorgon och mår mycket bättre än innan sen några dagar tillbaka.
    Vad skönt! Förra gången mådde jag dåligt till vecka 14. Är i vecka nio nu och hoppas VERKLIGEN att det inte dröjer så länge den här gången.
  • marsmamma87
    mlisavvas1 skrev 2014-06-12 16:52:10 följande:

Nu blir jag nyfiken! Vad är baking soda?

Taget direkt från tråd på Familjeliv:

The baking soda-test:

Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?

OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.

OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

Läste också att det kan utföras från v 10+0 och framåt
  • sourpussy
    Almagest skrev 2014-06-12 09:54:05 följande:
    Jag har en liten tjej hemma som kommer vara strax över två år när januaribebisen kommer. Tror ni jag behöver skaffa en dubbelvagn? Jag känner mig kluven, skulle gärna slippa osmidig dubbelvagn då jag är inne i stan ganska ofta (stockholm).
    Min kompis har en jättefin vagn som man kan ha ligg och sittdel på, liksom framför varandra och smidig som sjutton att byta plats och greja eller ta bort den ena och bara ha för ett barn. :) 
  • Serendipity9

Säger hej :) Är i v 7+3 och är just nu på semester. Började blöda på planet o fick åka till akuten i Palma... Fick till slut göra ett vul o sett en liten cm med hjärta o allt. Har fortfarande blodblandad flytning o är sjukt orolig då jag ju inte är i Sverige. Fick ett missfall i mars så det sätter såklart sina spår. Har en dotter på sju år sen tidigare.

• Gweny
    Serendipity9 skrev 2014-06-12 18:47:45 följande:
    Säger hej :) Är i v 7+3 och är just nu på semester. Började blöda på planet o fick åka till akuten i Palma... Fick till slut göra ett vul o sett en liten cm med hjärta o allt. Har fortfarande blodblandad flytning o är sjukt orolig då jag ju inte är i Sverige. Fick ett missfall i mars så det sätter såklart sina spår. Har en dotter på sju år sen tidigare.
    uch vad obehagligt! Hoppas det bara var från annat ställe i livmodern och inte är något annat. kram!
  • anyword

Hej allihop! 
    Jag känner mig väldigt svullen... är i v. 7+6 men magen syns redan TYDLIGT. Har inte kunnat ha mina vanliga jeans sedan v. 6 eller något och börjar nästan oroa mig för att det ska vara mer än en bebis därinne... Det sliter och drar i huden, naveln har börjat bukta utåt...

Hur svullna är ni?

• LängtansBlåaBlomma

Jag vill fråga en sak. Sambon föreslog att vi ska använda hans gamla spjälsäng från 70-talet som hans pappa byggde. Jag vet inte - funkar det eller? Finns det några risker?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Gweny
    anyword skrev 2014-06-12 21:16:38 följande:
    Hej allihop! 
    Jag känner mig väldigt svullen... är i v. 7+6 men magen syns redan TYDLIGT. Har inte kunnat ha mina vanliga jeans sedan v. 6 eller något och börjar nästan oroa mig för att det ska vara mer än en bebis därinne... Det sliter och drar i huden, naveln har börjat bukta utåt...

Hur svullna är ni?
    jag svullnade upp fort efter vi plusade, nästan lite skrämmande. Undrar hur detta ska sluta. Men såpass att naveln redan börjat bukta ut är det inte, lät ju väldigt snabbt? vem vet, som du säger, kanske fler där inne?
  • skomakarfrun

Jag är också väldigt orolig, har mkt mindre symptom denna grav jämfört med förra. Eller främst illamåendet skiljer.

Är mycket mer svullen nu och det är riktigt jobbigt. Har också svårt att hitta ngt att sätta på mig. Blir klänning då.. Känner inte för att ta fram mamma-byxorna än...

Längtar efter v 13 så jag kan börja leva igen, nu bara sover jag och mår allmänt dåligt...

Svar på tråden BF Januari 2015