• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • skomakarfrun
    Jennie988 skrev 2014-06-16 17:39:00 följande:
    Är också i v. 9 (8+3) och känner ingenting jag heller, förutom ömma bröst.. Bor det verkligen någon där inne? :)
    Skönt att höra att vi är fler med mildare symptom.

Jag har ont i brösten samt växtvärk i livmodern till och från.

Känner avsmak för mat men inte spec illamående. Sen är jag förstoppad.

Är orolig för ma men kommer inte få göra något vul så det är bara att försöka

Släppa det och se tiden an.
  • Jennie988
    skomakarfrun skrev 2014-06-16 20:47:30 följande:
    Skönt att höra att vi är fler med mildare symptom.

Jag har ont i brösten samt växtvärk i livmodern till och från.

Känner avsmak för mat men inte spec illamående. Sen är jag förstoppad.

Är orolig för ma men kommer inte få göra något vul så det är bara att försöka

Släppa det och se tiden an.
    Jaa min BM sa att det var lika vanligt att inte ha symtom som att ha symtom, så det är bara att njuta av att jag mår så bra!

Känner också av lätt växtvärk till och från under dagen.. Var som du inte ett dugg sugen på någon mat, mådde inte illa men hade ingen aptit eller hunger. Detta har fick blivit bättre de senaste dagarna. Har värsta cravings efter fruktyoghurt :) Förstoppning ska vi inte prata om haha äter mängder med torkad frukt! Du ser vi har allt lite symtom allafall ;)

Ska på ultraljud i mitten på juli så det är bara att vänta!!

Vilken vecka är du i?
  • Lioz

Hittade detta,

1.? En polsk studie på 120 gravida kvinnor fann att bysten växte 8 centimeter i omkrets hos de som väntade flickor, jämfört med bara 6,3 centimeter hos de som födde pojkar. Förklaringen är att pojkarna tar mer energi av mamman, då de blir större i snitt. En annan ledtråd är att titta på pappans släktträd. Finns det förvånansvärt många bröder i familjen? Då ökar chansen att barnet blir en pojke.

• skomakarfrun
    Jennie988 skrev 2014-06-16 21:15:15 följande:
    Jaa min BM sa att det var lika vanligt att inte ha symtom som att ha symtom, så det är bara att njuta av att jag mår så bra!

Känner också av lätt växtvärk till och från under dagen.. Var som du inte ett dugg sugen på någon mat, mådde inte illa men hade ingen aptit eller hunger. Detta har fick blivit bättre de senaste dagarna. Har värsta cravings efter fruktyoghurt :) Förstoppning ska vi inte prata om haha äter mängder med torkad frukt! Du ser vi har allt lite symtom allafall ;)

Ska på ultraljud i mitten på juli så det är bara att vänta!!

Vilken vecka är du i?
    Ja precis vissa symptom har vi iaf. Jag mådde dock mer illa förra graviditeten. Fast hade sea-band varje dag då och då lättade illamåendet. Så kanske att sea-banden inte fungerar på mig och att jag inte mådde spec illa den gången heller.

Vet inte riktigt vilken vecka jag är i, men som minst är jag i v 8+6 (om 20 min ;) )

Jag har inte fått tid för ul än, men antar att det blir i början av augusti kanske... Långt kvar känns det som :/
  • Sagolina

Ett tydligt symtom för mig är att ligga sömnlös på nätterna... Var lika då jag väntade sonen. Efter 3-5h sömn(då sonen väcker mig några gånger) ligger jag klarvaken i flera timmar, för att sen hinna sova 1-2h innan sonen vaknar. .. sjukt irriterande och sen går jag som en sömngångare hela dagen. ..

• sourpussy

Lioz.. Hade du testat baking soda?
    Hmm.. Min man har två syrror, ena har två döttrar, min man har en dotter. Men jag tror jag får en kille :)

• Sagolina

Jag tror än så länge att det blir en liten flicka denna gång. När jag väntade sonen var jag inte alls illamående, hade inget jag inte kunde äta och kände mig helt som normalt. Denna gång är det illamående, klarar inte av grönsaker, lukten av fisk och vissa dagar är det totalt omöjligt att äta varm mat. Till det har jag ännu till fått massa små finnar i ansiktet...

Så totalt olika graviditeter hittills, så något säger mig att det är en liten tös på kommande:) får se om den känslan sitter kvar tiden ut.

• Snuusan

Nu ni, Vet att jag för några veckor sedan skrev att min sambo absolut ville göra abort. Men... Sedan kom det en blödning så jag trodde att jag fått missfall, så åkte till gyn-akuten och nej, där fanns det ett barn.. Vi hade diskussionen alldeles nyss och vi ska behålla det.. Dock blev vi tillbakaflyttade så är inte längre ett januaribarn utan ett tidigt februaribarn :)

Så, måste ändå lämna gruppen, men resan har precis börjat! :D

Svar på tråden BF Januari 2015