• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina

Hur ska ni fira midsommar? Vi kommer bara ta det lugnt tillsammans, jag, sambon och sonen. Äta gott (tzatziki med pitabröd för mig, mitt största craving just nu!!) och njuta av att ha 2.5dagar tillsammans:)

Jag och sonen har plockat blommor på förmiddagen att pryda bordet med och nu står en citronkräm och svalnar i väntan på att bli en tårta med maräng och jordgubbar.

Förra midsommarafton var jag på bf+12 med sonen, så vi avslutade helgen med att på söndagen åka till förlossningen för igångsättning. Och året före det var jag gravid i v8 (slutade med ma), så tredje midsommaren i rad som gravid;)

• Tiniwini

Hej! Det här blir mitt 1a inlägg på familjeliv . Är i vecka 12 å vågar inte tro att jag verkligen är gravid. Det har varit en lång väntan. 3 år å 1 ivf senare så väntar vi äntligen knodd håller tummar å tår. Bf 5/1

• snerkan
    Sagolina skrev 2014-06-20 11:56:35 följande:

Hur ska ni fira midsommar? Vi kommer bara ta det lugnt tillsammans, jag, sambon och sonen. Äta gott (tzatziki med pitabröd för mig, mitt största craving just nu!!) och njuta av att ha 2.5dagar tillsammans:)

Jag och sonen har plockat blommor på förmiddagen att pryda bordet med och nu står en citronkräm och svalnar i väntan på att bli en tårta med maräng och jordgubbar.

Förra midsommarafton var jag på bf+12 med sonen, så vi avslutade helgen med att på söndagen åka till förlossningen för igångsättning. Och året före det var jag gravid i v8 (slutade med ma), så tredje midsommaren i rad som gravid;)

Haha härligt! Då har du vanan inne att ta det lugnt på midsommar!;)

Jag jobbar lång pass heeela helgen så behöver inte komma med några bortförklaringar varför jag inte dricker:)

Sambon är på midsommarfest o lille sonen med mormor o morfar o sina kusiner på midsommarfirande:)
  • Snuusan
    snerkan skrev 2014-06-20 09:23:55 följande:
    Vad skönt med medryttare!:) vad har du för häst?

Jag bor i arboga, mellan örebro och Västerås typ:)

Har faktiskt just hittat två medryttare, mamma med dotter som är super! Så jag hoppas att de kan fortsätta rida i höst/vinter. Men det kommer nog vara mestadels motionsridning, kanske någon träning. Den ena hästen "behöver" ju tränas o tävlas så ska nog lägga ut en annons sen när allt känns mer säkert. Samma med unghästen hon behöver ju fortsätta utbildas o tränas..
    Jag har en irish cob valack på nio år :) världens underbaraste kille :) red in honom själv för två år sedan när jag skaffade honom :)

Ja, du kan ju skriva foderavtal på bara några månader i taget om det skulle visa sig att det inte funkar eller liknande. :)
  • Waimea
    Snuusan skrev 2014-06-20 17:43:37 följande:

Jag har en irish cob valack på nio år :) världens underbaraste kille :) red in honom själv för två år sedan när jag skaffade honom :)

Ja, du kan ju skriva foderavtal på bara några månader i taget om det skulle visa sig att det inte funkar eller liknande. :)

Kul med fler hästmänniskor! Jag har en supersnäll och trygg Nordsvensk som jag tänkt rida så länge det känns bra..
  • Malin81a
    Tiniwini skrev 2014-06-20 12:02:47 följande:
    Hej! Det här blir mitt 1a inlägg på familjeliv . Är i vecka 12 å vågar inte tro att jag verkligen är gravid. Det har varit en lång väntan. 3 år å 1 ivf senare så väntar vi äntligen knodd håller tummar å tår. Bf 5/1

Åhhh. Grattis. Jag håller alla tummar att det ska gå bra. Skönt att nått v 12 i alla fall så ska ju vara lite tryggare!
  • Tiniwini

Tack Malin! Gjorde ul v 9 och såg ett hjärta ticka så nu försöker jag njuta å vifta bort tankar på MA ....nästa ul är först i aug....

• Tingeliiiing

I morgon så går jag in i v 13 12+0 känns jätte bra, illamåendet har gått över till största del bara en aning kvar! I v 10 (9+3) va senaste ul och då såg allt fint ut blodet strömmade genom navelsträngen o barnet rörde sig massor! Kub ultraljud på tisdag så spännande

• Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-06-19 22:27:59 följande:

Åh måste bara skriva av mig! Åkte av hästen ganska ordentligt idag:s Fy, som att man inte är orolig nog ändå. Har inte känt något ännu så jag hoppas att det inte hänt något. Fick ingen smäll just på magen i alla fall.

Är det någon mer här inne som rider? Hur resonerar ni i om man ska fortsätta rida eller sluta medan man är gravid?

Usch va jobbigt! Om du känner dig mkt orolig bör du åka till gynakuten så du får lugna dig lite inte bra för varken dig eller barn om du går runt orolig o stressad över d!

Jag kan bara säga det att en vinter när jag väntade min första son så va jag påväg ner för en backe o hade mina uggs på mig o dom blev snorhala o jag flög bokstavligt upp i luften o ramla ner plattfall på rumpa och rygg men inget hände med bebis! Nu är ju du inte i v 20 som jag var då så jag tror inte att det är någon fara med din bebis den ligger väldigt skyddat! Lycka till! *Kram*
  • Sagolina

11+0 idag och illamåendet verkar ha lugnat sig. Lite kan det bryta fram nu och då, men inte så att jag mår illa hela dagen. Nu väntar jag så otroligt mycket på ultrat om 2 veckor. Vill se att allting är bra med lilla bönan och sen få berätta för alla:)

Svar på tråden BF Januari 2015