• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Snuusan
    Youwontremember skrev 2014-06-17 15:21:07 följande:

Men åh! Var så ledsen för din skull eftersom du ville behålla och inte han, otänkbar och skrämmande sits att behöva ta ett sådant beslut men fantastiskt att han ändrat sig och det blir bebis ändå smile1.gif Grattis! Vilken vecka är du i?

Tack :) är helt överlycklig!

Enligt appen är jag i vecka tio men enligt barnmorskan jag träffade förra veckan så går jag in i vecka åtta idag :) så andra februari är det beräknat enligt barnmorskan :)
  • LängtansBlåaBlomma

Hade hoppats lite på tvillingar eftersom jag hade två mogna äggblåsor men bara en befruktades och nu har jag bara en bebis i magen.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • RockTheRebell

bild i bildtråden nu =) har önskar lite i smyg för tvillingar alla tre gånger. Men tredje gången gillt. Hoppas allt går som det ska!

• Lioz

Ååååhhh vad kul!!! Grattis!!!

Har ni det i släkten eller va det helt enkelt bara tur??

Jag har kännt puffar mot vänstra ljumsken å strax efter upp mot höger revben, exakt lika dana "stötar" nästan exakt efter varandra(om jag ska kunna beskriva någorlunda)

Så hoppas nog så mycket att jag inbillar mig tvillingar!!! 8 dagar kvar till bevisning

RockTheRebell skrev 2014-06-17 22:38:51 följande:
    bild i bildtråden nu =) har önskar lite i smyg för tvillingar alla tre gånger. Men tredje gången gillt. Hoppas allt går som det ska!

• RockTheRebell

Har det i släkten men ätit pergotime med för äl hade pausat

Lioz skrev 2014-06-18 00:12:21 följande:
    Ååååhhh vad kul!!! Grattis!!!

Har ni det i släkten eller va det helt enkelt bara tur??

Jag har kännt puffar mot vänstra ljumsken å strax efter upp mot höger revben, exakt lika dana "stötar" nästan exakt efter varandra(om jag ska kunna beskriva någorlunda)

Så hoppas nog så mycket att jag inbillar mig tvillingar!!! 8 dagar kvar till bevisning

• Serendipity9

Åh samma här. Har fått lergigan att sova på. Funkar nån natt men oftast är det 4-5 timmar. Jag brukar äta sömntabl men försöker undvika dem nu.

Har du ingen annan som kan gå upp med sonen?

Sagolina skrev 2014-06-17 02:58:27 följande:
    Ett tydligt symtom för mig är att ligga sömnlös på nätterna... Var lika då jag väntade sonen. Efter 3-5h sömn(då sonen väcker mig några gånger) ligger jag klarvaken i flera timmar, för att sen hinna sova 1-2h innan sonen vaknar. .. sjukt irriterande och sen går jag som en sömngångare hela dagen. ..

• skomakarfrun

Någon som har tips mot förstoppning?

Känner sån avsmak mot allt, det enda jag får i mig är ljust och fiberlöst... Är inte ens sugen på frukt, vilket jag var förra grav :/

• Lioz

Ååå idag har jag lovat tjejkompisarna å åka in tull gyn, kan inte taig mer än några meter innan det hugger i magen och ilar i ljumskarna. Har konstant ont nu å inte bara emellanåt. Bara att det vaierar i olika smärtgrad beroende på om jag är stilla eller rör mig

• Malin81a
    skomakarfrun skrev 2014-06-18 10:00:58 följande:
    Någon som har tips mot förstoppning?
    Känner sån avsmak mot allt, det enda jag får i mig är ljust och fiberlöst... Är inte ens sugen på frukt, vilket jag var förra grav :/
    Laktulos kanske? Ska ju bara verka lokalt. Fråga på apoteket. Jag åt det i 3 månader efter första förlossningen trots amning.
    Det är inget kul med förstoppning...
Svar på tråden BF Januari 2015