• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina
    Serendipity9 skrev 2014-06-18 09:15:13 följande:
    Åh samma här. Har fått lergigan att sova på. Funkar nån natt men oftast är det 4-5 timmar. Jag brukar äta sömntabl men försöker undvika dem nu.

Har du ingen annan som kan gå upp med sonen?

"Skönt" att inte vara ensam att ligga vaken. Alla brukar ju säga att de sover som stockar och långa nätter i början av graviditeten... Sambon jobbar mycket mornar, så han stiger upp före 6, så fungerar inte på vardagar. Idag skulle jag ta sovmorgon, då sambon är ledig, men har sovit otroligt bra hela natten, plus att sonen sov en timme längre än vanligt. Pigg och utvilad idag alltså:)
  • fröet2015
    skomakarfrun skrev 2014-06-18 10:00:58 följande:
    Någon som har tips mot förstoppning?
    Känner sån avsmak mot allt, det enda jag får i mig är ljust och fiberlöst... Är inte ens sugen på frukt, vilket jag var förra grav :/
    Usch, sådär hade jag det förra graviditeten. Kunde bara äta ljust bröd och fil fast jag var tvärförstoppad och verkligen ville äta annat.. :( Köp något stolpiller för akuta situationer, annars är det väl bara att försöka få i sig katrinplommon, gröt och vätska.
  • fröet2015

Är det fler som inte har någon mage överhuvudtaget? Har inte gått upp ett gram i vikt heller.. Är 11+3 idag.

• fröet2015
    Serendipity9 skrev 2014-06-18 09:15:13 följande:
    Åh samma här. Har fått lergigan att sova på. Funkar nån natt men oftast är det 4-5 timmar. Jag brukar äta sömntabl men försöker undvika dem nu.
    Har du ingen annan som kan gå upp med sonen?

Har också Lergigan sen tidigare, men det är knappt att jag sover ändå. Ligger vaken mellan 3-6 ungefär. Ska börja jobba snart efter FL så jag hoppas det rättar till sig snart.. :( Annars får jag ta två tabletter!
  • AB mamma
    fröet2015 skrev 2014-06-18 11:04:32 följande:
    Är det fler som inte har någon mage överhuvudtaget? Har inte gått upp ett gram i vikt heller.. Är 11+3 idag.
    Inget som någon kan se men om jag ligger på rygg så kan jag känna en liten bula (den känns hård och min fina sambo ligger och klappar den) + att normalt sätt så kan man ju dra in magen så att det blir insjunket och buktar innåt, det kan inte jag. :)  Vikten är oxå +/- 0
    Men vi bär våra barn så olika, och vissa går med sprickmage och andra har bara en liten bula även längre fram. Jag har alltid haft en liten mage vid mina tidigare graviditeter så förväntar mig inget annat, enda nackdelen är att folk ibland tror att man har det "lättare" för att magen inte är så stort, men jag lovar att det är lika tungt :)

• Jennie988
    skomakarfrun skrev 2014-06-18 10:00:58 följande:

Någon som har tips mot förstoppning?

Känner sån avsmak mot allt, det enda jag får i mig är ljust och fiberlöst... Är inte ens sugen på frukt, vilket jag var förra grav :/

Torkad frukt, linfrön och mkt vatten!
  • fröet2015
    AB mamma skrev 2014-06-18 11:47:02 följande:
    Inget som någon kan se men om jag ligger på rygg så kan jag känna en liten bula (den känns hård och min fina sambo ligger och klappar den) + att normalt sätt så kan man ju dra in magen så att det blir insjunket och buktar innåt, det kan inte jag. :)  Vikten är oxå +/- 0
    Men vi bär våra barn så olika, och vissa går med sprickmage och andra har bara en liten bula även längre fram. Jag har alltid haft en liten mage vid mina tidigare graviditeter så förväntar mig inget annat, enda nackdelen är att folk ibland tror att man har det "lättare" för att magen inte är så stort, men jag lovar att det är lika tungt :)

Ja, jag hade också minimage förra graviditeten, även om ungen kom ut normalstor. :) Förväntade mig dock att det skulle bli värre den här gången, då många har sagt att det blir större och tidigare andra graviditeten. Men hittills stämmer inte det iaf.. Och nej, det har verkligen inte varit lättare för det!
  • escapee
    Lioz skrev 2014-06-18 10:28:33 följande:

Ååå idag har jag lovat tjejkompisarna å åka in tull gyn, kan inte taig mer än några meter innan det hugger i magen och ilar i ljumskarna. Har konstant ont nu å inte bara emellanåt. Bara att det vaierar i olika smärtgrad beroende på om jag är stilla eller rör mig

Precis så har jag :( sitter på Gyn nu å väntar på läkare.
  • Malin81a

Lioz och escapee ni får meddela hur det har gått idag. Jag hoppas och tror att allt går bra!

• escapee
    Malin81a skrev 2014-06-18 12:58:50 följande:

Lioz och escapee ni får meddela hur det har gått idag. Jag hoppas och tror att allt går bra!

Jag ligger nu inlagd för smärtlindring! Allt såg jätte bra ut med bebisen å han/hon hade växt massor! Men låg å sov så den var still. Men hjärtat slog
Svar på tråden BF Januari 2015