• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina
    snerkan skrev 2014-06-22 06:46:15 följande:
    Jag har just beställt en sån doppler/angelsound!:s någon som testat sådan?:)

Jag har en (som nu är bortlånad...) . Lyssnade några gånger förra graviditeten och bara jag får hem den kommer jag nog säkert försöka hitta hjärtat;)
  • snerkan
    Sagolina skrev 2014-06-22 07:14:36 följande:

Jag har en (som nu är bortlånad...) . Lyssnade några gånger förra graviditeten och bara jag får hem den kommer jag nog säkert försöka hitta hjärtat;)

Åh måste vara superhärligt att få höra!!:) var det lätt att höra? Man kan väl hitta sin egen puls också?
  • Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-06-22 06:46:15 följande:

Jag har just beställt en sån doppler/angelsound!:s någon som testat sådan?:)

Jag har en hemma o har hittat hjärtat flera gånger nu
  • anyword
    snerkan skrev 2014-06-22 08:55:36 följande:
    Åh måste vara superhärligt att få höra!!:) var det lätt att höra? Man kan väl hitta sin egen puls också?
    Man ska inte bli rädd om man "hittar" pulsen och räknar ihop den till 80 slag per minut (foster ska ha 120-160). Det är lätt att hitta sin egen stora kroppspulsåder istället för bebisen!
  • Tingeliiiing
    anyword skrev 2014-06-22 09:34:47 följande:
    Man ska inte bli rädd om man "hittar" pulsen och räknar ihop den till 80 slag per minut (foster ska ha 120-160). Det är lätt att hitta sin egen stora kroppspulsåder istället för bebisen!
    Barnets slår mkt snabbare som en häst som springer o vår slår mkt långsammare man märker snabbt skillnad om man hittar både sin o sin bebis hjärta
  • snerkan
    Limpan nr2 skrev 2014-06-22 17:32:20 följande:

Typ från vilken vecka kan man börja lyssna?

En del apparater verkar vara från v 11 men jag beställde från clearblue o då står det från v16. Men det är väl mest för att det kan vara svårt att höra tidigare gissar jag på.
  • lillaskräp

Hej tjejer!

Hoppar in från Februaritråden för att fråga er som kommit lite längre i graviditeten.

Jag är i v 7+6 och dom senaste dagarna har symtomen minskat. Har inte alls lika mkt molvärk och brösten är nästan inte ömma alls. Var på VUL 7+2 och då såg allt bra ut och hjärtat tickade fint.

Känner ni igen att symtomen försvann?

• LängtansBlåaBlomma

Lilla skräp: Jag hade lite molvärk i början och ont i brösten de två första veckorna. Sen dess ingenting. I v 8+0 gick jag på Vul och allt var bra. Nu är jag i v 12+3 och har fortfarande inga symptom, visst är jag lite orolig men hoppas allt är bra.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Sagolina
    lillaskräp skrev 2014-06-22 17:58:29 följande:
    Hej tjejer!

Hoppar in från Februaritråden för att fråga er som kommit lite längre i graviditeten.

Jag är i v 7+6 och dom senaste dagarna har symtomen minskat. Har inte alls lika mkt molvärk och brösten är nästan inte ömma alls. Var på VUL 7+2 och då såg allt bra ut och hjärtat tickade fint.

Känner ni igen att symtomen försvann?

Denna gång har jag illamående och hade lite molvärk i början, men då jag väntade sonen kände jag egentligen inte av graviditeten innan magen började växa och jag kände sparkar. Ingen molvärk, inget illamående och inte alls ömma bröst. Njut av att du får må bra och kunna leva som "normalt":)
Svar på tråden BF Januari 2015