• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Twiberg

Heeeej! Har letat hur länge som helst efter en passande grupp!

Jag fick veta att jag var gravid den 16 maj, är nu i vecka 9+3, mitt första barn.

Jag är supernyfiken på vad alla är i för åldrar och hur folk ni har berättat för har tagit det!

Skulle vara så tacksam för svar!

• Almagest
    Twiberg skrev 2014-06-18 15:54:06 följande:

Jag fick veta att jag var gravid den 16 maj, är nu i vecka 9+3, mitt första barn.

Jag är supernyfiken på vad alla är i för åldrar och hur folk ni har berättat för har tagit det!

Välkommen! Är i vecka tio själv, och jag har bara berättat för sambo + min mamma och pappa. De blev jätteglada allihop, så det var ju trevligt. Nu har jag och sambon redan en liten sen innan, så de blev väl inte superförvånade. :)

Fler kommer jag inte berätta det för innan jag gjort KUB-testet. Både för att jag vet inte vad jag skulle göra om det var något fel då, och för att efter v 12 så ska det ju vara mycket mindre risk för missfall.

• Twiberg
    Almagest skrev 2014-06-18 16:25:34 följande:

Välkommen! Är i vecka tio själv, och jag har bara berättat för sambo + min mamma och pappa. De blev jätteglada allihop, så det var ju trevligt. Nu har jag och sambon redan en liten sen innan, så de blev väl inte superförvånade. :)

Fler kommer jag inte berätta det för innan jag gjort KUB-testet. Både för att jag vet inte vad jag skulle göra om det var något fel då, och för att efter v 12 så ska det ju vara mycket mindre risk för missfall.

Åå vad roligt! Hur gammal är första barnet då?

Min sambo vet och min familj, sen vet två av mina vänner! Har fått tid för kub den 7/7 och är ganska så nervös för det! Just att det finns en risk att man inte gillar svaret!

Fick höra av min farmor idag att jag var för ung!
  • Sagolina

Hej:)

Jag är i v10+4 med andra barnet. Har en son som blir 1år om en vecka.

Här är det bara jag, sambon och 3 av mina vänner som vet. Vi försöker hålla det hemligt till första ul, 4.7, för att då få överraska alla med en bild.

Vad tråkigt att din farmor tycker att du är för ung. Det är ju inte precis sådant man vill höra när man berättar såna här saker...
  • Twiberg
    Sagolina skrev 2014-06-18 17:12:37 följande:

Hej:)

Jag är i v10+4 med andra barnet. Har en son som blir 1år om en vecka.

Här är det bara jag, sambon och 3 av mina vänner som vet. Vi försöker hålla det hemligt till första ul, 4.7, för att då få överraska alla med en bild.

Vad tråkigt att din farmor tycker att du är för ung. Det är ju inte precis sådant man vill höra när man berättar såna här saker...
    Vad mysigt att ha två små samtidigt!

Är det kub ni ska göra då?

Ja jag tycker det är väldigt tråkigt, skulle vara roligare om man fick glada svar istället! Men dom har väl kanske glömt bort hur det är..
  • Lioz

Hej nu är jag hemma!! Allt va bra, växtvärk och foglossning, fick på ett ungefär veta hur långt gången jag är, runt v 13+4 trodde hon men hon ville inte lova något!

Bebis levde runt som tusan å mätte 6,5 cm huvud till rumpa, lägger in bild när jag tagit mig till datorn

Malin81a skrev 2014-06-18 12:58:50 följande:
    Lioz och escapee ni får meddela hur det har gått idag. Jag hoppas och tror att allt går bra!

• Jennie988

Jag är 26. Är i vecka 8+5 :) Båda våra föräldrar vet och 4 av våra närmsta vänner.. Alla är jätte glada! Är ju så svårt att hålla tyst, ska berätta officiellt efter ultraljud och kub som vi ska på i juli kommer då vara i v.13-14
  • Twiberg
    Jennie988 skrev 2014-06-18 20:36:57 följande:
    Jag är 26. Är i vecka 8+5 :) Båda våra föräldrar vet och 4 av våra närmsta vänner.. Alla är jätte glada! Är ju så svårt att hålla tyst, ska berätta officiellt efter ultraljud och kub som vi ska på i juli kommer då vara i v.13-14
    Att det är svårt att hålla tyst om det är ju en underdrift! Det är ju kul att se folks reaktioner :)

Hoppas tiden går snabbt fram till kub då :D
  • Sagolina
    Twiberg skrev 2014-06-18 17:28:21 följande:
    Vad mysigt att ha två små samtidigt!

Är det kub ni ska göra då?

Ja jag tycker det är väldigt tråkigt, skulle vara roligare om man fick glada svar istället! Men dom har väl kanske glömt bort hur det är..

Bor i finland, så heter inte kub, men är väl i princip det samma. Blodprov först och sen ul/vul för att kolla nacksvullnad mm. Fick tråkiga nyheter på ett sådant ultra för snart två år sedan, då fostret dött 3v tidigare, men min kropp fortfarande betedde sig som om jag var gravid. .. Hoppas på att inte behöva vara med om det en gång till!

Är föresten 24, fyller 25 om en månad. Hur gammal är du?
  • Sunnan
    skomakarfrun skrev 2014-06-18 10:00:58 följande:

Någon som har tips mot förstoppning?

Känner sån avsmak mot allt, det enda jag får i mig är ljust och fiberlöst... Är inte ens sugen på frukt, vilket jag var förra grav :/

Frukt och fiber finns på hälsokost och vissa apotek. Det är små mjuka kuber som smakar torkad frukt, ungefär som buljongtärningar i storlek. Fungerar väldigt bra.
Svar på tråden BF Januari 2015