• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Serendipity9

Jag får riktig ångest av det. Tänk att inte få sova på ett halvår till :( Lär ju inte bli lättare m större mage direkt. Jag har tre nackskador o mkt smärta så sover vanligtvis inte alls utan medicin. Får väl se hur det ska gå. Sett att de skriver ut zolpidem i USA o England.

Sagolina skrev 2014-06-18 10:54:47 följande:
    "Skönt" att inte vara ensam att ligga vaken. Alla brukar ju säga att de sover som stockar och långa nätter i början av graviditeten... Sambon jobbar mycket mornar, så han stiger upp före 6, så fungerar inte på vardagar. Idag skulle jag ta sovmorgon, då sambon är ledig, men har sovit otroligt bra hela natten, plus att sonen sov en timme längre än vanligt. Pigg och utvilad idag alltså:)

• Serendipity9

Då vaknar du ungefär när jag somnar ;) Sjukt är det!!

Jag kan knappt ta en för jag får hemska myrkrypningar. Tar jag två ligger jag o vrider mig bara. Tar magnesium samtidigt som hjälper ibland.

fröet2015 skrev 2014-06-18 11:05:46 följande:
    Har också Lergigan sen tidigare, men det är knappt att jag sover ändå. Ligger vaken mellan 3-6 ungefär. Ska börja jobba snart efter FL så jag hoppas det rättar till sig snart.. :( Annars får jag ta två tabletter!

• Twiberg
    Sagolina skrev 2014-06-18 21:16:15 följande:

Bor i finland, så heter inte kub, men är väl i princip det samma. Blodprov först och sen ul/vul för att kolla nacksvullnad mm. Fick tråkiga nyheter på ett sådant ultra för snart två år sedan, då fostret dött 3v tidigare, men min kropp fortfarande betedde sig som om jag var gravid. .. Hoppas på att inte behöva vara med om det en gång till!

Är föresten 24, fyller 25 om en månad. Hur gammal är du?
    Jaha, men det är samma tester iallafall?

Hoppas allt går bra då :) det blir förhoppningsvis mycket bättre den här gången!

Jag fyller 22 till hösten :)
  • Almagest
    Twiberg skrev 2014-06-18 16:43:41 följande:
    Åå vad roligt! Hur gammal är första barnet då?

Min sambo vet och min familj, sen vet två av mina vänner! Har fått tid för kub den 7/7 och är ganska så nervös för det! Just att det finns en risk att man inte gillar svaret!

Fick höra av min farmor idag att jag var för ung!
    Första barnet är ett och ett halvt nu, kommer vara lite mer än två år när lillasyskonet kommer. Egentligen ville jag ha tre år mellan barnen, men vikunde inte hålla oss längre, haha! Första blev ju så bra tänker vi. :)
  • Malin81a
    Twiberg skrev 2014-06-18 15:54:06 följande:

Heeeej! Har letat hur länge som helst efter en passande grupp!

Jag fick veta att jag var gravid den 16 maj, är nu i vecka 9+3, mitt första barn.

Jag är supernyfiken på vad alla är i för åldrar och hur folk ni har berättat för har tagit det!

Skulle vara så tacksam för svar!

Hej! Är 32 år. har barn som är 5 och 7 år. Berättat för mamma, syskon och en nära vän. Mamma blev förvånad då jag ganska bestämt hävdat tidigare att jag inte skulle ha fle barn. Hon blir såklart lite orolig också men mest glad!
  • MillaPo

Längtar till kub ul nu om 1,5 v för se allt bra ut då ska vi berätta för dottern att hon ska bli storasyster. Hon e 2,5 o har sista tiden blivit väldigt intresserad av att leka med dockor o pratar om bebisar o sagt flera gånger att hon vill ha en riktig bebis som bajsar o skriker :)

Trodde dessutom illamåendet helt vänt nu men igår va överjävligt på eftermiddagen o kvällen o idag e tänkte att jobba sista passet innan 5 veckor ledigt men vi får sr hur ja mår ef lunch...blir ju inte bättre av att man blivit jätte förkyld heller...vilket negativt inlägg det blev idag hoppas ni har överseende ;) är i vecka 11+4 idag så snart passerar vi magiska vecka 12 :) härligt :)

• Mandis
    Twiberg skrev 2014-06-18 15:54:06 följande:

Heeeej! Har letat hur länge som helst efter en passande grupp!

Jag fick veta att jag var gravid den 16 maj, är nu i vecka 9+3, mitt första barn.

Jag är supernyfiken på vad alla är i för åldrar och hur folk ni har berättat för har tagit det!

Skulle vara så tacksam för svar!

Jag är 24 år och gravid med andra barnet. Jag har berättat för mina föräldrar, min syster och två kompisar. Alla blev jätte glada! Sen så var det väl inte en sån jätte chock för dom eftersom vi har en tvååring och alla visste att vi ville ha syskon. 

Folk har så mycket åsikter om vilken ålder som det är "rätt" att få barn i, men det är ju helt individuellt. Du vet ju bäst själv när du är redo!
  • snerkan

Hej på er! Blir inte så mycket skrivet från min sida men jag är inne o läser hela tiden:)

Är så jäkla orolig att något ska vara fel så försöker att inte tänka på det o göra en massa annat istället. Men när man ska sova är det ju omöjligt att stoppa alla tankar som snurrar. Har haft flera lite halvblodblandade flytningar.. inte haft sånt alls i mina tidigare graviditeter:/

Men på onsdag nästa vecka ska vi iaf in o träffa läkare som ska göra ul. Men tiden dit känns som en evighet!

Har börjar fundera på att skaffa ett sånt angelsound om det kanske kan lugna en lite. Men en del säger ju att det ska vara farligt.

Någon som testat sånt?:)

• Malin81a
    snerkan skrev 2014-06-19 11:56:24 följande:

Hej på er! Blir inte så mycket skrivet från min sida men jag är inne o läser hela tiden:)

Är så jäkla orolig att något ska vara fel så försöker att inte tänka på det o göra en massa annat istället. Men när man ska sova är det ju omöjligt att stoppa alla tankar som snurrar. Har haft flera lite halvblodblandade flytningar.. inte haft sånt alls i mina tidigare graviditeter:/

Men på onsdag nästa vecka ska vi iaf in o träffa läkare som ska göra ul. Men tiden dit känns som en evighet!

Har börjar fundera på att skaffa ett sånt angelsound om det kanske kan lugna en lite. Men en del säger ju att det ska vara farligt.

Någon som testat sånt?:)

Hoppas verkligen att det går bra! Jag har hört talas om sådana men vet inte om jag vågat ha en då ifall jag inte hör något en gång hade jag blivit helt nojjig.
  • MillaPo

Fick just provsvaren från i skrivningen o mina järnvärden va för låg men får inte börja med järntillskott förens vecka 20. E det nån som vet varför man inte får börja redan nu? Vill inte va så här slut i kroppen i 8 veckor till....

Svar på tråden BF Januari 2015