• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee

Mitt illamående har minskat väldigt väldigt mycket. Vilket gör mig aningen orolig... Hmm när var de spökveckan började??

Gick idag in i v12, (11+0)!

• Malin81a

Så olika det kan vara. Många som skriver att illamående börjar lätta nu. Mitt börjar komma nu. Kramade toaletten första gången igår ... Blir det som de andra två graviditeterna så varar det fram till v 20 nu....bläää

• Malin81a
    liten blir stor1 skrev 2014-06-22 22:41:11 följande:

Hej! Jag väntar tvillingar bf den 7/1-15 :)

Grattis! Syrran har tvillingar och det är mysigt.

• bejb

Mitt illamående kom i v 6 och har hållit på sen dess. Har spytt några gånger. Har däremellan kunnat ha nån/några dar då jag mått bättre,men jag vågar inte hoppas o tro att det gått om redan. Halsbränna har jag dock större problem med just nu :/ ska ringa läkare idag o fråga efter medicin. Är nu i v 12

• mariaheterjag

Jag tycker min avsmak för mat börjar bli bättre nu. Överlag känner jag mig mer "normal" och nästan som vanligt. Är i vecka 11 nu, kan det vara spökveckorna som börjar? Däremot tycker jag att man ser rätt tydligt på magen (utan kläder) att det inte är vanligt tjock utan mer en bebismage som börjar ta form. Ska på inskrivning idag, men hur är det, får man något slags bevis på att man är gravid där? Känns konstigt att gå på samtal och så kanske man fått ma bara att det inte stötts bort eller något.... Ska göra kubtest och längtar till det ultraljudet men vet inte om hur länge jag ska göra det, antar att vi bokar in det idag!

• Limpan nr2
    snerkan skrev 2014-06-22 17:56:53 följande:
    En del apparater verkar vara från v 11 men jag beställde från clearblue o då står det från v16. Men det är väl mest för att det kan vara svårt att höra tidigare gissar jag på.
    Ok, tack! Ja säkert för att man inte ska få hjärtsnurp om man inte skulle höra innan v. 16 :)
  • marsmamma87

Usch vad hopplöst allt känns. Ligger i sängen och gråter för att jag inte orkar kliva upp. Har kräkts det sista jag gjorde igår och det första jag gjorde imorse och just nu känns det som illamåendet bara blir värre för varje dag. Trodde det skulle släppa tidigare den gör gången för det började senare och har inte varit lite extremt som förra grav. Men nu börjar jag tveka..

Är världens sämsta mamma och sambo just nu iallafall. Vill ha energi och kunna va lite rolig igen.. Ska illamåendet verkligen bli värre i vecka 13?!

Ursäkta gnället..:/ kram på er

• Malin81a
    marsmamma87 skrev 2014-06-23 08:52:00 följande:

Usch vad hopplöst allt känns. Ligger i sängen och gråter för att jag inte orkar kliva upp. Har kräkts det sista jag gjorde igår och det första jag gjorde imorse och just nu känns det som illamåendet bara blir värre för varje dag. Trodde det skulle släppa tidigare den gör gången för det började senare och har inte varit lite extremt som förra grav. Men nu börjar jag tveka..

Är världens sämsta mamma och sambo just nu iallafall. Vill ha energi och kunna va lite rolig igen.. Ska illamåendet verkligen bli värre i vecka 13?!

Ursäkta gnället..:/ kram på er

Men så kan du ju inte ha det. Du får be dem skriva ut lergigan comp till dig. Jag har tagit det vid de två andra graviditeterna. Jag håller med om att man känner sig som en kass mamma. Ser fram emot att berätta för barnen så de kanske kan förstå varför jag e extra trött och hängig. Att man e en dålig fru/sambo är ju han ju lite medskyldig till!!
  • Malin81a
    mariaheterjag skrev 2014-06-23 07:56:46 följande:

Jag tycker min avsmak för mat börjar bli bättre nu. Överlag känner jag mig mer "normal" och nästan som vanligt. Är i vecka 11 nu, kan det vara spökveckorna som börjar? Däremot tycker jag att man ser rätt tydligt på magen (utan kläder) att det inte är vanligt tjock utan mer en bebismage som börjar ta form. Ska på inskrivning idag, men hur är det, får man något slags bevis på att man är gravid där? Känns konstigt att gå på samtal och så kanske man fått ma bara att det inte stötts bort eller något.... Ska göra kubtest och längtar till det ultraljudet men vet inte om hur länge jag ska göra det, antar att vi bokar in det idag!

Jag tror inte du får något bevis tyvärr. Men då är det ju inte så länge kvar till KUB. De gör mest blodprover har jag för mig! Hoppas du får en bra BM idag.
Svar på tråden BF Januari 2015