• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sunnan
    Tiniwini skrev 2014-06-20 12:02:47 följande:
    Hej! Det här blir mitt 1a inlägg på familjeliv . Är i vecka 12 å vågar inte tro att jag verkligen är gravid. Det har varit en lång väntan. 3 år å 1 ivf senare så väntar vi äntligen knodd håller tummar å tår. Bf 5/1

Grattis! Måste kännas helt underbart efter så lång längtan. Jag är bara ett par dagar före dig och känner igen den stora lättnaden när v12 infann sig.
  • RockTheRebell

Jag har precis samma preggostatistik på midsommar fast lite annorlunda ordning i utgången.

Sagolina skrev 2014-06-20 11:56:35 följande:
    Hur ska ni fira midsommar? Vi kommer bara ta det lugnt tillsammans, jag, sambon och sonen. Äta gott (tzatziki med pitabröd för mig, mitt största craving just nu!!) och njuta av att ha 2.5dagar tillsammans:)

Jag och sonen har plockat blommor på förmiddagen att pryda bordet med och nu står en citronkräm och svalnar i väntan på att bli en tårta med maräng och jordgubbar.

Förra midsommarafton var jag på bf+12 med sonen, så vi avslutade helgen med att på söndagen åka till förlossningen för igångsättning. Och året före det var jag gravid i v8 (slutade med ma), så tredje midsommaren i rad som gravid;)

• marsmamma87

Jag är i vecka 12+1 idag och här har illamåendet kommit tillbaka igen :/ mådde i princip helt bra i vecka 11 men i vecka 12 kom det tillbaka ordentligt och det verkar hålla i sig in i vecka 13 med. Suck! Nu får det gärna gå över, vill kunna njuta av sommaren med min tvååring.

• snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-06-21 07:28:20 följande:

Usch va jobbigt! Om du känner dig mkt orolig bör du åka till gynakuten så du får lugna dig lite inte bra för varken dig eller barn om du går runt orolig o stressad över d!

Jag kan bara säga det att en vinter när jag väntade min första son så va jag påväg ner för en backe o hade mina uggs på mig o dom blev snorhala o jag flög bokstavligt upp i luften o ramla ner plattfall på rumpa och rygg men inget hände med bebis! Nu är ju du inte i v 20 som jag var då så jag tror inte att det är någon fara med din bebis den ligger väldigt skyddat! Lycka till! *Kram*

Tack!!:) jag fick inget ont alls efter så jag tror inte det var någon fara:)

Men vad otäckt det är när man ramlar o slår sig. Man blir så rädd att det ska hända något. . Därav kommer ju många funderingar hur jag ska göra med hästarna, hur länge man vågar fortsätta rida osv.
  • MillaPo
    Tiniwini skrev 2014-06-20 12:02:47 följande:
    Hej! Det här blir mitt 1a inlägg på familjeliv . Är i vecka 12 å vågar inte tro att jag verkligen är gravid. Det har varit en lång väntan. 3 år å 1 ivf senare så väntar vi äntligen knodd håller tummar å tår. Bf 5/1

Välkommen!

Va i samma sits som dej för 3 år sedan, tog 3 år innan jag blev gravid och som resulterade i ett barn. Hade ett mf o ett ma längst vägen...

Är nu gravid med min nr 2 :)
  • snerkan
    Sagolina skrev 2014-06-21 07:32:34 följande:

11+0 idag och illamåendet verkar ha lugnat sig. Lite kan det bryta fram nu och då, men inte så att jag mår illa hela dagen. Nu väntar jag så otroligt mycket på ultrat om 2 veckor. Vill se att allting är bra med lilla bönan och sen få berätta för alla:)

Jag är i 11+1 eller 11+4(enligt mensen) idag:)

Mår riktigt skapligt för det mesta. Det är oron som kommer och går, ena stunden känns det bra att magen faktiskt växer lite o jag känner mig ganska så härligt gravid men så desto oftare får jag för mig att pyret i magen inte lever. Usch! Nu måste tiden gå fortare, ska träffa läkare och göra ultraljud på onsdag.

Funderar på om hon kommer göra utanpå magen eller vaginalt? Vad tror ni? Är ju i v 12. Ska nog ringa o fråga på måndag ändå:p
  • marsmamma87
    snerkan skrev 2014-06-21 11:12:28 följande:
    Jag är i 11+1 eller 11+4(enligt mensen) idag:)

Mår riktigt skapligt för det mesta. Det är oron som kommer och går, ena stunden känns det bra att magen faktiskt växer lite o jag känner mig ganska så härligt gravid men så desto oftare får jag för mig att pyret i magen inte lever. Usch! Nu måste tiden gå fortare, ska träffa läkare och göra ultraljud på onsdag.

Funderar på om hon kommer göra utanpå magen eller vaginalt? Vad tror ni? Är ju i v 12. Ska nog ringa o fråga på måndag ändå:p
    Tror hon gör utanpå magen. Jag fick göra utanpå i vecka 9 redan och det syntes finfint :)
  • snerkan
    marsmamma87 skrev 2014-06-21 11:56:35 följande:

Tror hon gör utanpå magen. Jag fick göra utanpå i vecka 9 redan och det syntes finfint :)

Vad bra!:D då är det bäst att dricka mycket innan då:)
  • lislis89

Hej allihopa! Jag hoppar gärna med här också! Plussade på nationaldagen och har läst igenom hela tråden här innan jag började skriva. Flört

Jag är 25 år och vi väntar vårt första barn båda två. Det var väldigt oväntat, en riktig hoppsan.. Jag och pojkvännen har endast varit tillsammans i 3 månader, men känner att vi är själsfränder. Men det ställer ju ändå till lite i planeringen! Det kommer bli mycket mer som händer än bara gravidlycka.. Förvånad

Vi har berättat för ett par vänner var, men också för pojkvännens pappa när vi var där på midsommarfirande. Skönt att få ett glädjerop istället för en massa motfrågor om vad vi håller på med! Flört

Borde vara i vecka 9 (8+5) idag men det är endast grundat på en app, så vi får se. Mina egna beräkningar säger BF 29/1-2015! Ska på inskrivningssamtal 25/6. Hoppas att vi får lite livstecken (UL?) bara för att få något att förhålla sig till.

Svar på tråden BF Januari 2015