• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Snuusan
    Väntande skrev 2014-06-24 11:07:38 följande:

Kommer tyvärr få hoppa ur den här tråden ... Var på ultraljudet idag och bebisen saknade hjärtfrekvens och var mindre än 10 veckor. Känns skit tufft den här gången! Jag önskar verkligen er alla så mycket lycka till som det bara går!!!

Usch va hemskt! :/

Gud nu blev jag jättenervös ska på vul senare idag och är så rädd att dom inte ska hitta nån hjärtfrekvens :/
  • Malin81a
    Snuusan skrev 2014-06-24 12:55:20 följande:
    Usch va hemskt! :/

Gud nu blev jag jättenervös ska på vul senare idag och är så rädd att dom inte ska hitta nån hjärtfrekvens :/
    känner samma. Ska dit kl 15 idag. När ska du dit? är i v 9+1. När var nu du? Minnet är inte helt toppen just nu...
  • Snuusan
    Malin81a skrev 2014-06-24 13:17:19 följande:
    känner samma. Ska dit kl 15 idag. När ska du dit? är i v 9+1. När var nu du? Minnet är inte helt toppen just nu...
    Jag är v. 8+0 idag, så är b eräknad 2 feb. Men från början var det slutet på jan, allt kan ändras därför är jag fortfarande kvar i denna tråd. Jag ska dit kvart över två så ska alldeles strax åka.
  • snerkan

Kommer tyvärr få hoppa ur den här tråden ... Var på ultraljudet idag och bebisen saknade hjärtfrekvens och var mindre än 10 veckor. Känns skit tufft den här gången! Jag önskar verkligen er alla så mycket lycka till som det bara går!!!

åh beklagar!!:( tänker på dig/er!

Snuusan o malin lycka till idag!:) Väntar med spänning på hur det gått sen!:)
  • Snuusan

Allt såg bra ut på vul, blev framflyttad så är i januari igen istället för februari. Närmare sagt den 24 som det ser ut nu :)

Nöjd tjej som åkte hem, lugn och glad. På min lediga dag ska jag nu istället möta upp sambon för att åka lastbil på hans jobb :) vilken lättnad att få se att bebis växt och att hjärtat slog :)

• marsmamma87

Beklagar verkligen, vilken mardröm
  • marsmamma87

Grattis till er som varit på lyckade UL idag, vad härligt. Längtar till nästa vecka då är det min tur!

Är det för tidigt att känna rörelser i v 12+4 eller är det möjligt? Jag känner något svagt fladdrande flera gånger per dag långt ner i magen bakom blygdbenet och har fått för mig att det är bebisen samtidigt som jag vet att det är i tidigaste laget för att känna ..

Känner ni nåt?

• snerkan
    Snuusan skrev 2014-06-24 14:47:58 följande:

Allt såg bra ut på vul, blev framflyttad så är i januari igen istället för februari. Närmare sagt den 24 som det ser ut nu :)

Nöjd tjej som åkte hem, lugn och glad. På min lediga dag ska jag nu istället möta upp sambon för att åka lastbil på hans jobb :) vilken lättnad att få se att bebis växt och att hjärtat slog :)

Åh vad härligt!!:) roligt att du var längre gången också!!:)

Nu är det "bara" 19 lååånga timmar kvar tills jag sitter hos läkaren o ska få göra ul jag med!:p blandade känslor! !
  • Malin81a

Vilken pärs. Läkare 1 hittade inget hjärta som slog. Var visserligen 73 år men vi pratade om hur allt gick till om det skulle börja blöda själv eller om jag skulle få ny tid om någon vecka för att börja det... Sedan satt jag 20 min i väntrummet med gråten i halsen. Sedan tittade en till. Hon hittade hjärtat och storleken var ca v 8+2. Stämmer med vul för 2 v sedan. Dock ville hon ha en liten varning om att det var lite lite fostervatten. Det kunde gå bra eller gör det inte det... Blir lång väntan till Kub om ca två veckor. ..

• mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-06-24 17:20:50 följande:

Vilken pärs. Läkare 1 hittade inget hjärta som slog. Var visserligen 73 år men vi pratade om hur allt gick till om det skulle börja blöda själv eller om jag skulle få ny tid om någon vecka för att börja det... Sedan satt jag 20 min i väntrummet med gråten i halsen. Sedan tittade en till. Hon hittade hjärtat och storleken var ca v 8+2. Stämmer med vul för 2 v sedan. Dock ville hon ha en liten varning om att det var lite lite fostervatten. Det kunde gå bra eller gör det inte det... Blir lång väntan till Kub om ca två veckor. ..

Å vilken pärs! Men skönt att den andra läkaren hittade hjärtat i alla fall. Men vad menade det med att det kanske inte går bra? Är det inom den närmsta tiden då eller ännu senare? Jobbigt för dig att behöva oroa dig för det! Jag börjar bli jättenervös för vårt kubtest, blir första ultraljudet så det finns ju ingen somhelst garanti att fostret ens lever....
Svar på tråden BF Januari 2015