• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag
    marsmamma87 skrev 2014-06-24 15:13:07 följande:

Grattis till er som varit på lyckade UL idag, vad härligt. Längtar till nästa vecka då är det min tur!

Är det för tidigt att känna rörelser i v 12+4 eller är det möjligt? Jag känner något svagt fladdrande flera gånger per dag långt ner i magen bakom blygdbenet och har fått för mig att det är bebisen samtidigt som jag vet att det är i tidigaste laget för att känna ..

Känner ni nåt?

En kompis kände i vecka 12 med 3e barnet enligt henne själv så helt omöjligt är det nog inte
  • LängtansBlåaBlomma

Jag beklagar, Väntande. Vilken sorg :( kram

Malin81: jag hoppas det där med lite fostervatten ordnar sig och att det inte är nån fara.

Nån här som inte gör kub utan väntar på rul? Jag ska dit i augusti, 42 dagar kvar...

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-06-24 17:20:50 följande:

Vilken pärs. Läkare 1 hittade inget hjärta som slog. Var visserligen 73 år men vi pratade om hur allt gick till om det skulle börja blöda själv eller om jag skulle få ny tid om någon vecka för att börja det... Sedan satt jag 20 min i väntrummet med gråten i halsen. Sedan tittade en till. Hon hittade hjärtat och storleken var ca v 8+2. Stämmer med vul för 2 v sedan. Dock ville hon ha en liten varning om att det var lite lite fostervatten. Det kunde gå bra eller gör det inte det... Blir lång väntan till Kub om ca två veckor. ..

Åh herregud vad jobbigt! Men vilken tur att de hittade hjärtat. De borde ju inte få klanta sig o missa så!:( Hoppas det inte är någon fara med fostervattnet. Så jobbigt att behöva vänta o vänta o vänta. ..
  • snerkan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-24 17:44:26 följande:

Malin81: jag hoppas det där med lite fostervatten ordnar sig och att det inte är nån fara.

Nån här som inte gör kub utan väntar på rul? Jag ska dit i augusti, 42 dagar kvar...

Vi gör visserligen inte kub men gör ett ul imorgon o har gjort två vul.

Det är hemskt att få gå o vänta ända till rul innan man ens får veta om det finna något däri!:/ Du har inte funderat på att boka ett privat?
  • sissi81
    jorasatte2 skrev 2014-06-23 20:38:49 följande:
    Fast det är ju officiella rekommendationer så det ligger antagligen läkare bakom det beslutet.. Synd att lägga det på barnmorskorna då! Jag kan själv uppleva att läkare istället är ganska nonchalanta och alltid "vet" saker som de inte alls alltid vet. 
    Håller helt med. Dom utredde ju tom om det var ultraljudsvärmen som orsakade vårt MV i höstas. Så gojja är det ju inte. Läser man på så rekommenderar dom ju ej ul i onödan då det utstrålar en liten del värme som kan påverka fostrets hjärta.

Jag ringde min BM idag som lovade att dubbelkolla med läkaren som idag fanns på plats. Även denna läkare sa att man ska undvoka doppler innan v16.
  • sissi81
    Väntande skrev 2014-06-24 11:07:38 följande:

Kommer tyvärr få hoppa ur den här tråden ... Var på ultraljudet idag och bebisen saknade hjärtfrekvens och var mindre än 10 veckor. Känns skit tufft den här gången! Jag önskar verkligen er alla så mycket lycka till som det bara går!!!

Jag beklagar. Gick ju själv igenom det i okt förra året. Förlorade liten i v14.

Ta hand om varann.
  • Serendipity9

Hej. Behöver lite tips. Ska till dr på mvc på tors för ul och för att få hjälp m sjukskrivning. Har jobbiga diagnoser o lever m kronisk värk. Har just nu semester o har lyckats halvera mitt medicinintag. Dock sover jag typ inget utan mina sömntabl men det har gått ok när jag kunnat lägga mig på dagen. När jag jobbar tar jag extra morfin för att klara arbetsdagen o ofta även när jag kommer hem för jag har så ont (är halvt sjukpensionär). Har ni några tips på hur jag kan uttrycka detta? Är oxå rädd för missfall igen, hade i mars, om jag tar mer medicin o utsätter mig för stressen på jobbet. Så fort jag går lite för fort får jag ont i magen och jag är helt slut fast jag är ledig...

• LängtansBlåaBlomma
    snerkan skrev 2014-06-24 18:15:12 följande:

Vi gör visserligen inte kub men gör ett ul imorgon o har gjort två vul.

Det är hemskt att få gå o vänta ända till rul innan man ens får veta om det finna något däri!:/ Du har inte funderat på att boka ett privat?

Jag gjorde vul i v 8+1 och såg hjärtat slå. Sen vill jag vänta för att jag vet inte om ett extra ultraljud lindrar oron. Nu är det snart semester och tiden går nog fort.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Serendipity9

Jag är oxå tveksam till om jag ska göra på tors el inte. Fick ju se pyret i v sju i Spanien men haft gula o lite rosa flytningar sen dess.

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-24 19:27:29 följande:
    Jag gjorde vul i v 8+1 och såg hjärtat slå. Sen vill jag vänta för att jag vet inte om ett extra ultraljud lindrar oron. Nu är det snart semester och tiden går nog fort.

• bejb
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-24 17:44:26 följande:

vi gör ingen kub, på fredag åker vi på första ultraljudet,och hoppas att allt ser bra ut och vi får se en sprattlig liten typ :)
Svar på tråden BF Januari 2015