• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MammaÄrJag
    lislis89 skrev 2014-06-27 14:40:44 följande:

Hej igen allihop! Undrar bara lite om det är någon som har börjat kolla på gravidförsäkringar? Och ni som har tidigare graviditeter, vad har ni haft tidigare?

Jag har valt gravidförsäkring hos trygg hansa. Har hos Skandia på dom andra barnen , men ska byta även på dom till trygg hansa. Skandia håller inte måttet så teckna inte hos dom .
  • Tingeliiiing
    lislis89 skrev 2014-06-27 14:40:44 följande:

Hej igen allihop! Undrar bara lite om det är någon som har börjat kolla på gravidförsäkringar? Och ni som har tidigare graviditeter, vad har ni haft tidigare?

Jag hade gravidförsäkring hos Trygg-Hansa och har det även denna gång och även mina två barn är försäkrade hos dom med deras trygga barn försäkring
  • Malin81a

ÄNTLIGEN SEMESTER!! Fy vad skönt de ska bli...

Har också haft Trygg Hansa och har barnen där. Har hört mer än en utomstående försäkringsmäklare som brukar rekommendera dem!

• Sunnan

Bra med tips om försäkringar, vi ska precis börja titta på det.

Jag var hos en sjukgymnast idag då jag fått nackspärren från yttre helvetet och knappt kunde ta mig ur sängen imorse utan makens hjälp! Slutade med att jag hyrde en TENS-apparat av henne som jag får ha tills 1 månad efter BF Jag har inte provat TENS innan då jag aldrig haft problem med smärta men har hört mycket positivt så tyckte att det var värt 600:- för att prova. Har någon av er omföderskor provat det i samband med graviditet/förlossning förut?

• bejb

Har idag varit på första ultraljudet! Var lite nervös innan som man brukar vara. Tycker jag läst om så mycket missfall och tråkigheter senaste tiden så jag har inte velat ta ut nån glädje i förskott innan vi varit på ul. Men allt såg bra ut! Känns så häftigt att få se den lill* för första gången! Hade helt glömt bort hur spännande det var. I aug-sept ska vi på nästa och då borde det ju synas lite bättre allting. Hen låg bara och sov under undersökningen idag men nästa gång är det nog säkert mer aktivitet :) :)

• Waimea
    bejb skrev 2014-06-27 20:37:06 följande:

Har idag varit på första ultraljudet! Var lite nervös innan som man brukar vara. Tycker jag läst om så mycket missfall och tråkigheter senaste tiden så jag har inte velat ta ut nån glädje i förskott innan vi varit på ul. Men allt såg bra ut! Känns så häftigt att få se den lill* för första gången! Hade helt glömt bort hur spännande det var. I aug-sept ska vi på nästa och då borde det ju synas lite bättre allting. Hen låg bara och sov under undersökningen idag men nästa gång är det nog säkert mer aktivitet :) :)

Grattis, vad härligt!
  • MillaPo

Härlig grattis!
  • Ekot

1376 olästa medelanden från denna tråd, heh... Minns någon mig ens? Haft så sjukt mycket att göra men har nu semester. Är i vecka 13 och var på ultraljud i måndags och allt såg så fint ut så! Den rullade runt, boxade och sparkade där inne. Är som svårt komma ihåg att gå in här när det inte finns app till android, men visst finns det en fb-grupp som är hemlig? Någon som kan berätta hur jag går med i den? :)

Hoppas det går bra för er alla! 
    För övrigt såg jag lite frågor nu på sista sidan, vi hade trygg hansas betal-försäkring förra graviditeten och tar nog samma nu. Men har skandia barnförsäkring. Och jag ser fram emot förlossningen, så häftigt att föda barn!

• LängtansBlåaBlomma

Gulligt! Vilken vecka är du i? Jag ska på privat ultraljud på tisdag. Längtar.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Bettanspettan

Hej, pausat härifrån ett tag. Inte hunnit eller orkat läsa ikapp. Känns som jag bara jobbar och sover. Illamåendet har tack och lov gått över.
    Nån mer omföderska som ev. börjat känna rörelser? Jag är snart i v 12 nu och tycker att jag känt fladder. Tror jag var i v 13 förra graviditeten när jag började känna.. 

Svar på tråden BF Januari 2015